چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم؟

درمان درد گردن و ستون فقرات
16 تیر 1401
طب سوزنی الکتریکی یا الکترو آکوپانچر
20 تیر 1401
چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم؟
4.5

کف پای صاف یکی از علت های درد پا و مچ یا کمر است. به همین جهت بسیاری از افراد در جست و جوی پاسخ مناسب به سوال چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم، هستند. به هر حال افرادی که دارای کف پاهای صافی هستند انعطاف پذیری پا ها را ندارند. قوس کف پا باعث جذب شوک و حرکت های ناگهانی پا می شود. نبود این قوس در کف پا باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود که لازم است افراد اقدام به رفع این مشکل کنند.

اهمیت قوس پا

سوال چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم به دلیل اهمیت قوس پا برای افرادی که دارای کف پای صاف هستند پیش خواهد آمد. قوس کف پا انعطاف پاها را زیاد می کند. از حرکت های ناگهانی بدن و پا جلوگیری می کند. قوس پا وزن بدن را به صورت یکنواخت بر روی پا پخش می کند. درد  و التهاب زانو ها و کمر به دلیل عدم قوس پا به وجود می آید. درد در سایر نقاط بدن و یا در مچ پا به دلیل صافی کف پا هم ممکن است به وجود بیاید.

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

پاها عضو حساسی از بدن می باشند که تمام وزن بدن روی پاها قرار دارند. به همین دلیل بروز و یا وجود هر عارضه مادرزادی در پاها باعث ایجاد عارضه و بیماری های دیگر می شود. بنابراین بدهی است که پاسخ به سوال چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم اهمیت پیدا می کند.

علت صافی کف پا چیست؟

معمولا صافی کف پا مادرزادی و به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی است. افراد با کف پاهای صاف به دنیا می آیند. این عارضه از والدین به ارث می رسد. اما برخی از شرایط باعث ایجاد صافی کف پا می شوند. این شرایط به شرح زیر می باشند؛ کشش تدریجی تاندون خلفی تیبیال در خانم هایی سن بالا به دلیل پوشیدن کفش های پاشنه بلند ایجاد می شود.

• تاندون های آسیب دیده و یا پاره و ملتهب
  • شرایطی مانند آرتروز که مفاصل و بافت را نرم می کند
  • شرایط هایی همچون آسیب به استخوان پا  یا مچ پا
  • فلج مغزی و بیماری های پارکینسون و دیستروفی عضلانی که باعث ضعیف تر و سفت تر شدن عضلات می شوند
  • چاقی و اضافه وزن
  • آرتریت یا روماتیسم مفصلی
  • دویدن طولانی مدت
  • پاهای بزرگ از دیگر علت های ایجاد صافی کف پاها

عوارض صافی کف پا و علائم آن کدامند؟

راه های درمان کف پای صاف

برای پاسخ به سوال چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم لازم است ابتدا از عوارض و علائم آن سخن بگوییم. درد در تمام قسمت های پا، سفتی پا، ناهماهنگ پوشیدن کفش، احساس عدم تعادل، چرخش پا به طرف پایین از علائم صافی کف پا می باشند. همچنین درد لبه بیرونی پا یا داخل قوس یا داخل مچ پا، عوض کردن وضعیت پا روی زمین باعث بروز درد در ساق، زانو، باسن، ران و یا ستون فقرات از علائم وجود صافی کف پا می باشند. می دانیم که وجود این عارضه باعث بروز عوارضی در بدن انسان می شود.

یکی از عوارض عمده صافی کف پا تغییر در راه رفتن می باشد. توانایی افراد در تعادل راه رفتن و یا پریدن را کاهش می دهد. درد های عضلانی، درد مفاصل و التهاب تاندون ها از دیگر عوارض این عارضه می باشند. همچنین صافی کف پا باعث به وجود آمدن میخچه، خمیدگی شکست پا، تاول و یا پینه پا می شود.

چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم؟ راه های درمان کف پای صاف چیست؟

استراحت و کم کردن وزن، پوشیدن کفش های طبی، فیزیوتراپی و طب فیزیکی، ورزش و ماساژ و بریس مخصوص از راه های درمان صافی کف پا می باشند. چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم؟ انجام تمامی موارد درمانی باعث نتیجه بهتر و حذف تمامی عوارض این عارضه می شوند. کم کردن وزن باعث کاهش وزن بر روی پا ها می شود و استفاده از کفشهای طبی و استاندارد باعث ایجاد قوس موقت در پاها می شود. استفاده از دستگاه های ارتوپدی مخصوص باعث رفع عارضه صافی کف پا می شود.

جمع بندی

هر یک از روش های درمانی برای نتیجه بهتر رفع صافی کف پا موثر و لازم هستند. کودکانی که به شکل مادرزادی دارای کف پاهای صاف هستند باید از همان ابتدا به فکر درمان صافی کف پا باشند. برای درمان و رفع این عارضه می توان از تمامی راه های درمانی فوق الذکر استفاده کرد.