مقالات و دانستنی ها

تمریناتی برای درمان تونل کارپال
آیا در دست یا بازو احساس سوزن‌سوزن‌شدن یا بی‌حسی می‌کنید؟ آیا این احساس برای چندین ماه ادامه داشته است یا باگذشت زمان بدتر شده است؟ اگر چنین است، ممکن است سندرم تونل کارپال (CTS) داشته باشید. سندروم تونل کارپال چیست؟ سندرم تونل کارپال سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، بااین‌حال متخصصان هنوز کاملاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث بروز این سندروم می‌شود. احتمالاً عوامل مختلفی مانند سبک زندگی و ژنتیک
سندرم درد میوفاشیال
سندرم درد میوفاشیال یک اختلال درد مزمن است که در آن فشارآوردن به نقاط حساسی در عضلات که با نام نقاط ماشه‌ای شناخته می‌شوند، می‌تواند باعث درد در عضلات و یا درد ارجاعی در ناحیه‌ای به‌ظاهر نامرتبط در بدن شود. این سندرم معمولاً پس از انقباض‌های مکرر عضله رخ می‌دهد که می‌تواند ناشی از حرکات تکراری مورداستفاده در مشاغل و یا فعالیت‌های ورزشی و گاهی تنش‌های عضلانی مرتبط با استرس باشد. در سندروم درد مایوفاشیال،
مقالات
جراحی کم تهاجمی ستون فقرات ، نوعی جراحی ستون فقرات است که نیاز به برش‌های کوچک‌تری دارد و آسیب کمتری به عضلات و بافت وارد می‌کند. ستون فقرات، اعصاب نخاعی، دیسک‌ها و مهره‌ها همگی در زیرلایه‌های عضلانی و بافت قرار دارند. دسترسی به این قسمت‌های بدن به مانورهای گسترده و گاهی اوقات روش‌های برش پیچیده‌ای نیاز دارد. امروزه به لطف ابزارهای پیشرفته و روباتیک، جراحی‌های ستون فقراتی که نیاز به برش و حرکت کمتری دارند،
مقالات
همه ما اغلب اعتقاد داریم که برای فعال‌بودن باید به ورزش‌های سنگینی مانند فوتبال، والیبال و یا فعالیت‌هایی مانند دویدن روی بیاوریم؛ اما گاهی حرکات ساده‌ای مانند حرکات کششی به‌راحتی می‌تواند بخشی از فعالیت روزانه ما را تأمین کند و حتی بسیاری از دردهای ما را تسکین دهد. از طرفی تحقیقات نشان داده‌اند که خیره‌شدن به مانیتور و گوشی برای بیش از هشت ساعت در روز می‌تواند تأثیر زیادی بر عضلات کمری و شانه‌ای ما
مقالات
چه عواملی باعث ایجاد گودی کمر یا هایپرلوردوز می‌شود؟
چه عواملی باعث ایجاد گودی کمر یا هایپرلوردوز می‌شود؟ کمر به طور طبیعی دارای انحنای روبه‌داخل و لوردوز می‌باشد؛ اما اگر این قوس و انحنا بیش از حد به سمت داخل باشد، هایپرلوردوز یا گودی کمر نامیده می‌شود. این انحنای بیش از حد و هایپرلوردوز می‌تواند هم در ستون فقرات گردنی و هم در ستون فقرات کمری دیده شود. همه افراد به طور طبیعی در قسمت ستون فقرات خود دارای انحنا هستند. این انحناها که
بهترین دکتر ارتوپد گردن در تهران
درد گردن یکی از بیماری ‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد به آن مبتلا می‌ شوند. درمان درد گردن تا حدودی دشوار است. به همین دلیل باید بهترین دکتر ارتوپد گردن در تهران را جهت درمان انتخاب کنید. در واقع اگر پزشک ارتوپد در کار خود حرفه ای نباشد درد گردن کاهش پیدا نمی کند. به همین دلیل امکان دارد خطرات بیشتری برای بیمار به وجود بیاید. اگر مایل هستید درد گردن خود را
تمرینات مک‌کنزی برای کمردرد
تمرینات مک‌کنزی برای کمردرد چیست؟بسیاری از افراد در طول زندگی خود نوعی از کمردرد را تجربه می‌کنند. به‌عنوان مثل در ایالات متحده، کمردرد 75 تا 85 درصد از کل بزرگسالان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اگر کمردرد را تجربه می‌کنید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا علت آن تشخیص داده شود. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا ایمن‌ترین و مؤثرترین گزینه درمانی را پیدا کنید. یکی از این گزینه‌های درمانی می‌تواند پیروی
مقالات
آیا تمرینات قدرتی بر بهبود پس از جراحی زانو تأثیر گذارند؟
آیا تمرینات قدرتی بر بهبود پس از جراحی زانو تأثیر گذارند؟ آرتروز شایع‌ترین شکل آرتریت است که عمدتاً زانوها، لگن و دست‌ها را درگیر می‌کند. استئوآرتریت شایع‌ترین اختلال مفصلی در ایالات متحده است که تقریباً 12 درصد از بزرگسالان ایالات متحده در سنین 25 تا 74 سال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مطالعات دیگری تخمین زده‌اند که بین سال‌های 2011 تا 2008 سالانه 30.8 میلیون بزرگسال در ایلات متحده مبتلا به آرتروز زانو شده‌اند. استئوآرتریت زانو
جراحی تعویض مفصل زانو
برای اکثر افراد، جراحی تعویض مفصل زانو باعث بهبود تحرک و کاهش سطح درد در درازمدت می‌شود. بااین‌حال، این جراحی ممکن است دردناک نیز باشد و مدتی طول بکشد تا بتوانید به‌راحتی روزهای قبل حرکت کنید. . پس از انجام این عمل، احتمالاً با چالش‌های مختلفی روبرو خواهید شد. برای اکثر افراد، بهبودی می‌تواند 6 تا 12 ماه و در برخی موارد گاهی بیشتر نیز طول بکشد. واقف بودن به این موضوع که پس از
دکامپرشن یا ترکشن
اگر در ستون فقرات، لگن، زانو یا مفاصل خود درد دارید، درمان دکامپرشن یا ترکشن می‌تواند گزینه‌ای برای کمک به احساس بهتر شما باشد. این درمان می‌تواند درد را بدون نیاز به جراحی کاهش دهد. تکنیک دکامپرشن یا رفع فشار، درمانی است که به کاهش درد ناشی از فشار روی اعصاب به‌وسیله کشش ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند. اگر سایر درمان‌ها مانند استراحت، فیزیوتراپی یا طب سوزنی کمکی نکرده باشند، این درمان ممکن است تأثیرگذار باشد.
درمان اسکولیوز با بریس
معمولاً استفاده از بریس، قبل از جهش رشد نوجوانان در نظر گرفته می‌شود. یعنی دقیقاً زمانی که ممکن است انحنای کمری به‌سرعت پیشرفت کند و رو به بدتر شدن برود. تحقیقات پزشکی درمان اسکولیوز با بریس را در این دوره حیاتی می‌داند تا احتمال ایجاد ناهنجاری شدید ستون فقرات کاهش پیدا کند. چه زمانی از بریس برای درمان اسکولیوز استفاده کنیم؟ هر گونه انحنای جانبی ستون فقرات که بیش از 10 درجه باشد، اسکولیوز در
دیسک کمر و درد پا

25 اردیبهشت 1402