مقالات و دانستنی ها

کمردرد

28 دی 1400

کمردرد 5 (1)

کمردرد می‌تواند ناراحت کننده و ناتوان کننده باشد. کمردرد می‌تواند ناشی از آسیب، فعالیت‌های سنگین و برخی بیماری‌ها باشد. کمردرد به دلایل مختلف می‌تواند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد. هرچه افراد پیرتر می‌شوند، به دلیل عواملی مانند شغل و بیماری دژنراتیو دیسک، احتمال بروز کمردرد افزایش می‌یابد. کمردرد ممکن است به ستون فقرات کمری، دیسک‌های بین مهره‌ای، رباط‌های اطراف ستون فقرات، نخاع و اعصاب آن، عضلات کمر، اندام‌های داخلی شکم و
مقالات
آب درمانی
آب‌ درمانی که با نام‌های ورزش در آب و یا درمان فیزیکی در آب نیز شناخته می‌شود، به معنای استفاده از آب برای انجام تمرینات ورزشی است؛ چرا که ورزش در آب فشار اضافی را از روی مفاصل و عضلات برداشته و انجام تمرینات ورزشی را برای افراد آسیب دیده راحت‌تر می‌سازد. از آنجا که بدن در آب شناور است، می‌تواند نسبت به روی زمین وزن بیشتری را تحمل کند، بنابراین انجام تمرینات ورزشی بیشتر
مقالات
حرکات اصلاحی گودی کمر در آب
تکنیک‌های مورد استفاده در تمرینات آب درمانی برای کمردرد شامل آبگرم درمانی، تمرینات ایستاده یا شنا در استخر، شنا و تهویه مطبوع با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند دستگاه‌های شناور و دستگاه‌های مقاومتی برای دست یا پا است. تمرینات آب درمانی فعال برای کمردرد متنوع است و باید متناسب با فرد و شرایط خاص او باشد. تمرینات از روال ساده‌ای که در استخر کم عمق انجام می‌شود تا تهویه با استفاده از تردمیل زیر آب
مقالات
شنا برای درمان اسکولیوز
اسکولیوز که منجر به انحنای ستون فقرات می‌شود، ممکن است از میزان خفیف تا شدید متغیر باشد. اگرچه برخی از افراد در سنین جوانی دچار اسکولیوز می‌شوند، اما معمولاً درست قبل از بلوغ، در طول جهش‌های رشد که در این دوران رخ می‌دهد، شروع می‌شود. موارد شدید اسکولیوز می‌تواند ناتوان کننده باشد و بر توانایی راه رفتن، دویدن یا حتی تنفس فرد تأثیر بگذارد وقتی ستون فقرات باعث فشار دنده‌ها بر قلب و ریه‌ها می‌شود.
مقالات
درمان سریع گودی کمر
بسیاری از گزینه‌های درمانی برای کمردرد می‌تواند متناسب با نیازهای هر فرد باشد. درمان شامل مراقبت‌های خانگی، داروها، مراقبت‌های جایگزین یا حتی جراحی است. بسته به تشخیص بیمار، برخی از نمایش ممکن است مؤثرتر از بقیه باشند. بسیاری از افراد معتقدند که ترکیبی از درمان‌ها بهترین است. مراقبت از خود در برابر گودی کمر ترکشن‌هایی که در خانه استفاده می‌شوند می‌توانند برای درمان دردهای خفیف یا حاد ناشی از کشیدگی عضلات و همچنین کاهش اثرات
مقالات
ورزش‌های مضر برای اسکولیوز
اسکولیوز باعث انحنای ستون فقرات به طرفین، ایجاد درد، ضعف و تغییر در راه رفتن فرد می‌شود. ورزش و کشش اجزای حیاتی درمان اسکولیوز هستند. در موارد خفیف، افراد می‌توانند اسکولیوز را با تمرینات خاص و حرکات کششی به تنهایی درمان کنند و نیاز به جراحی را از بین ببرند. در حالی که برخی از شرایط پزشکی می‌تواند باعث ایجاد اسکولیوز شود، معمولی‌ترین شکل اسکولیوز، اسکولیوز ایدیوپاتیک در نوجوانان است. این شکل از اسکولیوز در
مقالات
ورزش مناسب انحراف ستون فقرات
اسکولیوز یک انحنا در ستون فقرات است که به انحراف ستون فقرات نیز شناخته شده است. بیشتر موارد اسکولیوز درست قبل از رسیدن به سن بلوغ ایجاد می‌شود. در این موارد، علت آن مشخص نیست. با این حال، بیماری‌های خاصی مانند فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی نیز می‌توانند در هر مرحله از زندگی باعث ایجاد اسکولیوز شوند. در بیشتر اوقات، اسکولیوز خفیف است و نیازی به هیچ نوع درمانی ندارد. مردم می‌توانند با این موارد
مقالات
نحوه راه رفتن در استخر برای دیسک کمر
ورزش منظم می‌تواند به درمان کمردرد کمک کند، اگرچه افرادی که از کمردرد رنج می‌برند باید تمرینات کم فشار را انتخاب کنند که استرس را روی مهره‌های نخاعی یا سایر مفاصل افزایش ندهد. آب یک راه عالی برای ورزش بدون فشار بر پشت است. آب درمانی جایگزین قدرتمندی برای جراحی است و به طور موثر به مدیریت آسیب کمر کمک می‌کند. این تمرینات آبی نکات و تمریناتی را برای درمان فتق دیسک کمر حاد ارائه
مقالات
درمان اسکولیوز با ورزش
اسکولیوز با افزایش سن در برخی از بیماران بدتر می‌شود. منحنی ممکن است با یا بدون افزایش درد افزایش یابد. بسیاری از بیماران می‌ترسند که تنها درمان برای تسکین درد، جراحی ستون فقرات باشد. با این حال، بسیاری از بیماران نیازی به جراحی ندارند. با برنامه‌ی ورزشی مناسب یا تمرین، می‌توانید منحنی را حفظ کنید، به تسکین درد کمک کرده و پیشرفت اسکولیوز خود را متوقف کنید. یکی از شایعات رایج در مورد اسکولیوز این
مقالات
چگونه بفهمیم دیسک گردن داریم
چگونه بفهمیم دیسک گردن داریم ؟ وقتی در ناحیه گردن یا بالای کمر خود احساس درد می‌کنید که قبلاً این درد را احساس نکرده‌اید، ممکن است دچار فتق دیسک گردن شده باشد. در حالی که ممکن است دردهای ناحیه گردن و ستون فقرات نگران کننده به نظر برسند، اما با افزایش سن یک مشکل غیر معمول نیست و ممکن است برای افراد بسیاری ایجاد شود. در اینجا می‌توانید درباره دیسک گردن خود، علت آسیب دیدگی،
مقالات
تمرین برای گودی کمر
انجام تمرینات اصلاحی برای تقویت کمر می‌تواند به کاهش و جلوگیری از کمردرد و گودی کمر کمک کند. همچنین می‌تواند عضلات مرکزی، ساق پا و ران‌ها را تقویت کند. به گفته محققان، ورزش همچنین جریان خون را در ناحیه کمر افزایش می‌دهد که ممکن است سفتی را کاهش داده و روند بهبود را تسریع کند. در زیر نحوه انجام 10 تمرین که باعث تقویت کمر می‌شود و تمرین برای گودی کمر می باشد و ممکن
مقالات
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد ؟ تمرین شنای سوئدی یک تمرین متداول برای تقویت عضلات بدن است. بسیاری از افراد تمرینات قدرتی را در برنامه معمول ورزش خود قرار می‌دهند. مزایای تمرین شنای سوئدی شامل بهبود توده عضلانی و سلامت قلب و عروق است. تمرین شنای سوئدی یک نوع تمرین قدرتی است. اگرچه آن‌ها عمدتاً عضلات بازوها و شانه‌ها را فعال می‌کنند، اما عضلات قسمت مرکزی و پاها را نیز درگیر می‌کنند؛
مقالات