فواید شنا برای زانو درد

طب سوزنی الکتریکی
طب سوزنی الکتریکی
7 تیر 1401
علت درد پشت گردن و شانه
علت درد پشت گردن و شانه
9 تیر 1401
فواید شنا برای زانو درد
3.8
(79)

همیشه از فواید شنا برای زانو درد مطالبی در رسانه ها و سایر مقاله های علمی یاد شده است. در نتیجه همیشه برای کسانی که از زانو درد رنج می برند شنا به یکی از ورزش های محبوب تبدیل شده است. ورزش شنا دارای فواید بسیاری است، لازم است افراد برای زندگی سالم و با نشاط تر حداقل یکبار در روز را به شنا اختصاص دهند.

شنا مانع از ایجاد درد های مزمن مانند زانو درد در بزرگسالی می شود. زانو درد علت های مختلفی دارد و البته درمان های متنوعی که در این مقاله به طور کلی به این موارد خواهیم پرداخت.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

زانو درد

درد زانو ممکن است خفیف یا شدید باشد که در هر حالتی لازم است از فواید شنا برای زانو درد غافل نشد. دردی که به صورت خفیف یا شدید و یا به صورت تیر کشیدن به زانو ایجاد می شود زانو درد می باشد. زانو درد ممکن است متناوب یا به صورت دوره ظاهر شود.

زانو درد بیماری شایعی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلف به آن مبتلا می شوند. دردی که افراد از این بیماری متحمل می شوند بستگی به منطقه آسیب دیده و وضعیت جسمانی افراد دارد. زانو درد به علت های مختلفی در افراد رخ می دهد.

به طور کلی به مشکلاتی که عملکرد صحیح یک یا هر دو زانو را تحت تاثیر قرار بدهد زانو درد گفته می شود. وارد شدن صدمه به زانو، التهاب تاندون، آرتروز مفاصل، ورم کیسه مفصلی، نقرس کاذب، در رفتگی کشکک زانو، اضافه وزن و انحراف زانو از علل مهم ایجاد زانو درد می باشند.

کاهش زانو درد با استخر

فواید شنا برای زانو درد مسئله مهم و قابل بحث است. اینکه چه افرادی با چه نوع زانو دردی می توانند از شنا و استخر برای کاهش درد استفاده کنند نیاز به بحث تخصصی تر دارد. سونا و حمام بخار نیز به دلیل نرم کردن عضلات باعث کاهش درد زانو خواهند شد.

استفاده از استخر به دلیل کاهش وزن فرد و سبک شدن بار تحملی بر فرد ناشی از وزن خود باعث کاهش درد نیز خواهد شد. ضربان قلب در زمان شنا کردن زیاد شده و سیستم دفاعی بدن را متعادل می سازد. در نتیجه گردش خون افزایش یافته و بر هورمون های درد فرد تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

آب درمانی یا استفاده از استخر و شنا کردن به دلیل فوق الذکر برای رفع زانو درد بسیار مفید و تاثیر گذارند.

فواید شنا برای زانو درد چیست؟

کاهش فشار وزن بدن بر روی زانو از مهم ترین فواید شنا برای زانو درد است. انجام حرکت های ورزشی در آب نقش بسزایی در تقویت عضلات زانو و کاهش زانو دارد. در سنین مختلفی عارضه زانو درد گریبان گیر افراد می شود.

برای درمان و بهبود این عارضه لازم است بر تقویت عضلات متمرکز شد. زیرا به صورت قابل توجهی درد های مزمن مربوط به زانو و مفاصل را کاهش می دهد. مثلا در افرادی که مبتلا به آرتروز هستند به دلیل تحلیل عضلات پا درد شدیدی را احساس می کنند.

حتی افرادی که شنا بلد نیستند می توانند با انجام حرکات منظم و یا سیستماتیک در سطح کم عمق آب زانو درد خود را درمان کنند. انجام ورزش های کششی و راه رفتن به جلو و عقب و طرفین نیز از حرکات عالی در استخر برای کاهش درد می باشند.

عمق آب نیز در کاهش درد زانو بسیار موثر است و هر چه عمق آب بیشتر باشد وزن فرد کاهش می یابد و در نتیجه انجام شنا برای رفع زانو درد موثر تر عمل خواهد کرد.

جمع بندی

از فواید شنا برای زانو درد نباید غافل شد. البته که شنا باید به صورتی باشد که فشار را بر زانو کم کند. مثلا انجام حرکت های قورباغه باعث فشار به زانو خواهد شد. شنا در استخر باعث تقویت عضلات شده و نتیجه قابل قبولی در کاهش زانو درد به فرد می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

1 Comment

  1. آرتروز زانو به عنوان یک بیماری التهابی مزمن، اغلب با درد، سفتی و کاهش حرکت در زانو همراه است. درمان آرتروز زانو به دو دسته درمان‌های غیر دارویی و درمان‌های دارویی تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان