ضرر پیاده روی برای زانو

جراحی آندوسکوپی ستون فقرات
جراحی آندوسکوپی ستون فقرات
18 بهمن 1401
علت کج گذاشتن پا به سمت داخل در بزرگسالان
علت کج گذاشتن پا به سمت داخل در بزرگسالان
20 بهمن 1401
ضرر پیاده روی برای زانو
3.6
(228)

از ضرر پیاده روی برای زانو چه می‌دانید؟ برخی از افراد بر این باورند که با شروع درد زانو نباید پیاده روی کرد. آنها معتقدند که: پیاده روی می‌تواند مفصل زانو را تحت تاثیر قرار داده و از این رو درد آن را افزایش دهد. همانطور که می‌دانید ورزش کردن می‌تواند در بازسازی غضروف‌ها نقش بسزایی داشته باشد. غضروف‌ها در هنگام ورزش کردن، مواد مغذی را از بدن دریافت نموده و از این طریق می‌توانند قدرت خود را افزایش دهند. همچنین با ورزش کردن صحیح و مناسب، ماهیچه‌ها تقویت شده و می‌توانند وزن بدن را به راحتی تحمل نمایند. این موضوع سبب کاهش درد زانو و رفع بسیاری از دردهای دیگر در ناحیه پا خواهد شد.

 در نظر داشته باشید که مهمترین روش برای بهره برداری از گزینه‌های ورزشی، توجه به توصیه و مشورت پزشک متخصص و یا فیزیوتراپیست است. بسیاری از افراد به جهت برخی از مشکلات مختلف، نباید از فعالیت‌های ورزشی، مانند: پیاده روی، برای کاهش درد استفاده نمایند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

 ضرر پیاده روی برای زانو چیست؟

 شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که: ضرر پیاده روی برای زانو چیست؟ امروزه شاهد افراد مختلفی هستیم که به عارضه آرتروز مبتلا هستند. این عارضه با عدم کنترل، به سرعت پیشروی کرده و سبب بروز مشکلات بسیار زیادی خواهد شد. بنابراین استفاده از روش‌های موثر برای کنترل و درمان آن، امری ضروری تلقی می‌گردد. یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش درد و درمان آرتروز، استفاده از ورزش‌های ساده، مانند: پیاده روی و ….، می‌باشد.

 گاهی در هنگام راه رفتن (برای افرادی که به بیماری آرتروز مبتلا هستند)، دردهایی در قسمت زانو خودنمایی می‌کنند. این دردها مربوط به تورم زانوها هستند که با تحرک صحیح و دقیق فرد، کاهش خواهند یافت. به طوری که اغلب مبتلایان به آرتروز با افزایش تحرک، احساس بهتری را تجربه می‌کنند. توجه داشته باشید که پیاده روی از جمله ساده‌ترین ورزش‌ها برای کم کردن وزن و درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز به شمار می‌رود.

نقش پیاده روی بر روی عملکرد زانو:

عوامل بسیار زیادی برای بروز درد در ناحیه زانو وجود دارند که می‌توانند سبب ایجاد ضرر پیاده روی برای زانو گردند. پیش‌تر به عارضه آرتروز و فواید پیاده روی برای کاهش تورم و درد، اشاره شد. حال می‌توان از ساییدگی مفصل زانو یاد کرد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف با ساییدگی مفصل زانو مواجه می‌شوند. بنابراین تشخیص درد زانو و استفاده از راهکارهای مناسب برای درمان آن، با توجه به نظر پزشک متخصص انجام می‌پذیرد. چه بسا انجام برخی از ورزش‌ها مانند پیاده روی و یا شنا، تاثیرات مخربی بر روی ساییدگی غضروف زانو داشته باشند. بنابراین باید از توصیه پزشکی در این زمینه، بهره برداری کرد. اغلب دانشمندان در برخی از تحقیقات شاهد بوده‌اند که: پیاده روی‌های طولانی سبب تشدید ساییدگی مفصل زانو و در نتیجه بروز آسیب‌های جدی، شده‌‌اند.

پیاده روی و سلامت زانو

 روش‌های درمانی مختلفی برای درمان درد زانو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بنابراین مهمترین راهکار برای استفاده و یا عدم استفاده از روش پیاده روی (برای کاهش درد) توجه به نظر پزشک متخصص می‌باشد. تنوع روش‌های درمانی سبب شده‌اند که بیماران به راحتی درد زانو را کاهش داده و و سلامت خود را کسب نمایند.

کاهش ضرر پیاده روی برای زانو با تکنیک‌های ساده:

برای اینکه بتوانید ضرر پیاده روی برای زانو را به شدت کاهش دهید، باید از تکنیک‌های مناسب پیاده روی مطلع گردید. استفاده از تکنیک‌های ساده، علاوه بر افزایش سلامت بدن، می‌تواند کاهش وزن و در نتیجه سلامتی زانوها را نیز به همراه داشته باشد. از جمله این تکنیک‌های منحصر بفرد، عبارتند از:

  • گام‌های کوتاه و پیاده روی آرام
  • انتخاب کفش مناسب که از وزن سبک و انعطاف پذیری بالا، برخوردار باشد.
  • استفاده از حرکات ساده دستها در هنگام پیاده روی
  • عمل صحیح پیاده روی (توجه به نحوه‌ی قرار دادن پاشنه و پنجه بر روی زمین)
  • استفاده از چوب‌های مناسب برای پیاده روی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

8 Comments

  1. سهيلا ارديخاني گفت:

    مفيد بود

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام و وقت بخیر
      سپاس از همراهی شما
      خوشحالیم تونستیم رضایت شمارو جلب کنیم

  2. پوریا گفت:

    سلام. وقت بخیر . تشکر از این مطالب مفید. من مدتی هست زانودرد هستم.دکتر رفتم گفتن آرتروز زانو داری. الان پیاده روی میکنم.ولی خیلی اذیت هستم. سعی کردم کلا پیادهروی رو کنار بزارم چون درد شدید دارم موقع راه رفتن. میشه راهنماییم کنید چطوری پیاده روی رو از سربگیرم که دردسری هم برای زانوم نباشه. چون خیلی نگران زانودردم هستم. با تشکر

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام ووقت بخیر
      با توجه به تشخیصی که براتون دادن باید تمرینات مرتبط با زانو و مختص وضعیت خودتون انجام بدین تا عضلات اطراف زانوتون تقویت بشه و حین پیاده روی فشار کمتری به زانو وارد بشه
      ولی پیاده روی باید با تایمی آغاز کنید که زانو درد نداشته باشین حتی اگر شده 5 دقیقه
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  3. حسینی گفت:

    سلام برای کسی مثل من که آرتروز زانو داره چقدر در ورز باید پیاده روی کنم که مفید باشه

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به شدت آرتروز و میزان درد شما دارد
      اگر حین پیاده روی درد دارین بهتره انجام ندین و از ورزش های اصلاحی مرتب با وضعیت زانو خودتون کمک بگیرید
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  4. نسترن گفت:

    سلام من تازه ورزشو بعد چندسال با پیاده روی شروع کردم قبل و بعدش حرکات کششی و گرم و سرد کردن بدن رو انجام میدم ولی بازم بعد پایان پیاده روی یا دو آرووم تو ساق پا و زانوم احساس درد میکنم و نشستن و پاشدنم سخت شده برام میشه لطفا راهنمایی کنید که این طبیعی هست؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      به دلیل بی تحرکی طولانی مدت دچار ضعف شدید عضلانی شدین و که باید ورزش با شدت پایینتری آغاز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان