برای کمر درد چه آمپولی خوبه؟

حرکات اصلاحی برای جابجایی لگن
حرکات اصلاحی برای جابجایی لگن
20 آبان 1402
زانو درد موقع رانندگی و راه های درمان آن
زانو درد موقع رانندگی و راه های درمان آن
22 آبان 1402
برای کمر درد چه آمپولی خوبه؟
2.9
(10)

وقتی کمر درد به سراغ تان می آید سریع به این فکر می افتید که برای درمان کمر درد چه آمپولی خوبه؟ با این سوال در واقع تمام درهای موثرتر و کارآمدتر را بر روی درمان کمر دردتان می بندید. حرکات اصلاحی یکی از فرصت های درمانی علمی و نوین برای درمان کمردرد شما بدون هیچگونه مداخلۀ جراحی و شیوه های تهاجمی هستند.

در این مقاله اندکی دربارۀ مهم ترین علل کمر درد، راه های کاهش کمر درد و بهترین درمان های کمر درد حرف خواهیم زد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علل کمردرد

به نظر می رسد این سوال که برای کمر درد چه آمپولی خوبه چندان پرسش منطقی نباشد؛ زیرا شما ابتدا باید علت درد کمر خود را پیدا کنید و سپس با بهترین درمان های غیر تهاجمی مانند تمرینات اصلاحی قدرتمندانه به جنگ آن بروید.

کمردرد می تواند دلایل زیادی داشته باشد. همیشه مشخص نیست که چه چیزی باعث بروز کمر درد می شود. غالبا برخی از درد های جزئی در ناحیه کمر به خودی خود بهتر می شوند. با این حال برخی از مهم ترین علل کمر درد عبارتند از:

  • یکی از علل شایع کمردرد کشیدگی عضله یا رباط های کمر می باشد.
  • گاهی اوقات برخی از شرایط پزشکی مانند بیرون زدن دیسک، سیاتیک (عصب به دام افتاده) یا اسپوندیلیت آنکیلوزان (یعنی همان روماتیسم ستون فقرات) می توانند باعث کمردرد شوند.
  • به ندرت کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی مانند شکستگی استخوان، سرطان یا عفونت باشد.

چگونه خودتان کمردرد را کاهش دهید

کمر درد اغلب در عرض چند هفته خود به خود بهبود می یابد. کارهایی وجود دارند که می توانید برای تسریع بهبودی انجام شان دهید.

حرکات اصلاحی و تمرینات کششی برای کمر درد

تمرینات و کشش های خاصی وجود دارند که می توانید برای کمک به کمر درد انجام دهید. با این حال اگر درد شما بدتر شد، حتما باید به یک متخصص حرکات اصلاحی مراجعه کنید و زیر نظر ایشان حرکات تخصصی تر و علمی تری را انجام دهید.

فعالیت هایی مانند پیاده روی، شنا، یوگا و پیلاتس نیز ممکن است به کاهش کمر درد کمک کنند.

سایر درمان ها

درصورتی که کمر درد شما شدید است و بهتر نمی شود، هرگز به این فکر نیفتید که برای درمان کمر درد چه آمپولی خوبه؟ یکی از آمپول های تجویزی برای کمر درد اپیدورال است که با عوارض زیادی همراه می باشد.

مهم ترین عوارض آن کاهش موقتی درد است. با زدن این آمپول فقط به مدت کوتاهی از احساس درد در ناحیه کمر خلاص می شوید. در واقع این آمپول اثر موقتی دارد.

احساس پر بودن مثانه یکی دیگر از عوارض اپیدورال است؛ زیرا این آمپول مستقیما بر اعصاب ستون فقرات تاثیر می گذارد.

این آمپول عوارض متعدد دیگری نیز دارد.

 ما می خواهیم یکی از بهترین راه های درمان قطعی و علمی کمر دردهای شدید، خفیف و مزمن را به شما معرفی کنیم.

درمان کمر درد را جدی بگیرید.

جلسات حرکات اصلاحی زیر نظر متخصص حرکات اصلاحی

امروزه ورزش های اصلاحی به دلیل تاثیرگذاری ماندگار و تغییر سبک متداول ایستادن، نشستن و غیره بزرگ‌ترین کمک علمی را به درد مفاصل مختلف بدن می کنند. در واقع یکی از مهم ترین مزایای ورزش ها و تمرینات اصلاحی افزایش ظرفیت عملکردی است.

حرکات اصلاحی در مقایسه با سایر رویکردهای درمانی نتایج مثبتی را نشان می دهند. از این رو این فکر را که برای درمان کمر درد چه آمپولی خوبه از سرتان بیرون کنید و با حرکات اصلاحی به شیوه غیرتهاجمی، موثر و غیرجراحی کمر درد خود را تسکین دهید و به مرور زمان به درمانی ماندگار دست یابید.

پیلاتس و کمر درد

پیلاتس به عنوان یک برنامه توانبخشی در درمان کمردرد مزمن (CLBP) استفاده می شود.پیلاتس از انقباض ایزومتریک عضلات شکم، عضلات کف لگن، گلوتئوس ماکسیموس و مولتی فیدوس تشکیل شده است. تمرینات پیلاتس شامل 5 دقیقه گرم کردن (تمرینات تنفسی و حرکتی)، 50 دقیقه تمرینات پیلاتس (تمرینات کششی و تقویتی برای عضلات تنه و اندام تحتانی و فوقانی) و 5 دقیقه خنک کردن (تمرینات آرامش بخش و ماساژ با توپ) می باشند.

تمرینات مبتنی بر اکستنشن

ورزش مکنزی یک ورزش اصلاحی است که در درمان کمر درد و سیاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصص حرکات اصلاحی با معاینه مکانیکی ستون فقرات و با استفاده از ترکیبی از حرکات کمری شامل خم شدن، چرخش، سر خوردن به پهلو و اکستنشن ورزش مکنزی را تجویز می کند.

به جای اینکه دائما به این فکر کنید که برای درمان کمر درد چه آمپولی خوبه، ورزش های اصلاحی مکنزی را انجام دهید.

تمرین 1: رو به پایین دراز بکشید (Lying Face Down)

Lying Face Down.

تمرین 2: دراز کشیدن رو به پایین در حالت اکستنشن(Lying Face Down in Extension)

به جای اینکه بپرسید برای درمان کمر درد چه آمپولی خوبه این حرکت را انجام دهید: Lying Face Down in Extension

تمرین 3: اکستنشن در حالت خوابیده (Extension in Lying)

Extension in Lying.

تمرین 4: اکستنشن در حالت ایستاده (Extension in Standing)

با انجام حرکات اصلاحی اصولی دیگر نمی پرسید که برای کمر درد چه آمپولی خوبه؟

تمرین 5: خم شدن در خوابیده (Flexion in Lying)

Flexion in Lying.

تمرین تثبیت کمر

حرکات اصلاحی تثبیت کننده کمر موجب بهبود قدرت، استقامت، کنترل حرکتی عضلات شکم و کمر می شوند. این تمرینات اصلاحی بر آموزش مجدد الگوی انقباض دقیق عضلات موضعی ستون فقرات تمرکز دارند. این تمرینات اصلاحی همراه با تمرینات روتین به کاهش شدت درد و افزایش توانایی عملکردی و استقامت عضلانی کمک می کنند و در درمان بیماران مبتلا به ناپایداری سگمنتال کمری توصیه می شوند.

با این اوصاف پیش از فکر کردن به این که در درمان کمر درد چه آمپولی خوبه حتما تحت نظر متخصص حرکات اصلاحی با انجام موثرترین تمرینات اصلاحی به درمان قطعی و موثر کمر درد خود دست یابید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان