هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه

ورم زانو بعد از فیزیوتراپی
9 فروردین 1402
از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟
12 فروردین 1402
هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه
2.4

از مفصل های بسیار مهم بدن که نقش پررنگی در انجام فعالیت های شما دارد، شانه یا کتف است. شانه ها، در حقیقت مهم ترین بخش حرکتی بدن محسوب می شوند و به علت انجام فعالیت های زیاد، ممکن است به آسیب دیدگی ها و بیماری های مختلفی دچار شوند. این مشکلات عموما با درد و ناراحتی های زیادی همراه است که برای درمان آن، فیزیوتراپی توصیه می شود؛ اما از دغدغه های بیماران پرداخت هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه می باشد. برای فیزیوتراپی شانه، متدهای مختلفی به کار می رود که انجام هر کدام از آنها به میزان آسیب و تشخیص پزشک متخصص فیزیوتراپی بستگی دارد.

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه با توجه به نوع آسیب، نوع درمان، تکنیک های مورد استفاده و انتخاب مکان فیزیوتراپی (کلینیک، منزل) بستگی دارد. خوشبختانه برای بهبود مشکلات شانه، روش های غیر تهاجمی فیزیوتراپی به خوبی پاسخگو می باشند و اکثر بیماران ترجیح می دهند از فیزیوتراپی برای بهبود صدمات شانه استفاده کنند.

بیماران با دیدن نتایج مثبت فیزیوتراپی، مشتاقانه هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کتف را پرداخت می کنند؛ زیرا در هر جلسه اقدامات فوق العاده ای برای کاهش درد و التهاب شانه انجام می شود. با فیزیوتراپی قدرت و توانایی شانه افزایش پیدا می کند. فرقی نمی کند که درد های شانه بر اثر زمین خوردگی، ضربه، شکستگی یا پارگی تاندون مفصل شانه باشد، فیزیوتراپی با انواع دستگاه و حرکات ورزشی در بهبودی عارضه های شانه اثربخشی بالایی دارد.

علل درد شانه چیست؟

قبل از بررسی عوامل تعیین کننده هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه، علل آسیب های شانه را بشناسید. این شناخت به شما کمک می کند تا بهترین روش درمانی را انتخاب کنید. زیرا هزینه های جلسات فیزیوتراپی با توجه به تکنیک های به کار رفته متفاوت است. اگر متد درمانی مناسب را انتخاب نکنید، مجبور هستید هزینه را پرداخت کنید، بدون اینکه از درمان نتیجه گرفته باشید. طبق آمار، مشکلات شانه رتبه سوم را در بین آسیب ها و مشکلات اسکلتی و عضلانی کسب کرده است.

تقریبا بیشتر افراد در طول زندگی به خاطر انجام فعالیت های جسمانی و ورزشی به درد شانه دچار می شوند. تجربه دردناکی که شامل ضعف عضلات کتف، عدم تعادل بین عضلات شانه، وجود فشار و ناراحتی در عضلات گردن و شانه، سفتی مفصل و آسیب دیدگی استخوان شانه است. از شایع ترین علل درد شانه که در تعیین هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کتف تاثیر دارد، می توان شانه یخ زده، تاندونیت شانه، بورسیت و پارگی تاندون شانه را نام برد.

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کتف

عوامل موثر در تعیین هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه چیست؟

بیماران، به علل گوناگونی فیزیوتراپی شانه انجام می دهند. زمانی که به مراکز درمانی و فیزیوتراپی مراجعه می کنند، بعد از معاینه و مشخص شدن نوع آسیب دیدگی، هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه برای آنها محاسبه می شود. در نحوه محاسبه قیمت هر جلسه فیزیوتراپی شانه عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. مهم ترین مواردی که در محاسبه هزینه های فیزیوتراپی شانه لحاظ می شوند، عبارت است از:

• محل عارضه: شانه یکی از حساس ترین عضو بدن است که به علت انجام فعالیت های زیاد آسیب می بیند. برای مداوای آن بهترین درمان توصیه شده، فیزیوتراپی شانه است. قیمت جلسات فیزیوتراپی با توجه به حساسیت بالای آسیب های شانه متغیر است.
  • میزان سختی درمان: میزان صدمات وارد شده به شانه، در مشخص کردن هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه موثر است. درد شانه در نتیجه پارگی تاندون، بورسیت، یخ زدگی یا هر علت دیگری که باشد، هزینه های آن متفاوت محاسبه می شود.
  • قیمت دستگاه ها و تجهیزات فیزیوتراپی: برای درمان شانه از دستگاه و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. نوع دستگاه و متد معالجه در تعرفه های فیزیوتراپی شانه بی تاثیر نیست. مهم ترین دستگاه هایی که در فیزیوتراپی شانه به کار می روند عبارت است از: شاک ویو، الکتروتراپی، طب سوزنی و لیزر
  • نوع درمان: هر چه قدر که درمان سخت تر و از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد، هزینه های پرداختی فیزیوتراپی بیشتر خواهد بود. برای مثال هزینه فیزیوتراپی بیمارانی که عمل جراحی شانه انجام داده اند، بیشتر است.
  • تعداد جلسات درمان: هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه؛ با توجه به تعداد جلسات فرق می کند. تعداد جلسات فیزیوتراپی نیز به میزان آسیب دیدگی و نوع درمان بستگی دارد. معمولا تعداد جلسات فیزیوتراپی برای شانه حدود 4 الی 8 جلسه تعیین می شود و جلسه های درمانی ممکن است کم یا زیاد شوند.

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه در منزل و کلینیک

بیمارانی که شرایط سختی دارند و نمی توانند به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند، برای آنها هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه در منزل متفاوت تر از تعرفه های پرداختی در کلینیک محاسبه خواهد شد. برخی بیماران به علت مشکلاتی مثل سالمندی، عدم توانایی در راه رفتن، مشکلات تنفسی، دغدغه رفت و آمد و انتظار کشیدن برای درمان در کلینیک ها، فیزیوتراپی شانه در منزل را ترجیح می دهند. فیزیوتراپیست هایی که برای درمان به خانه بیماران مراجعه می کنند، دستگاه های قابل حمل فیزیوتراپی را با خود همراه می برند. همین مسئله سبب شده تا قیمت تعرفه های فیزیوتراپی شانه در منازل بیشتر از کلینیک ها باشد.

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه را می توان با توجه به تعرفه های آزاد یا بیمه تعیین کرد. بیماران معمولا مراکز درمانی را انتخاب می کنند که از تعرفه های دولتی و بیمه استفاده می کنند. هر چند بیشتر بیماران برای بهبودی، حاضر به پرداخت تعرفه های آزاد هستند. در مشخص کردن قیمت فیزیوتراپی شانه به صورت آزاد، نوع درمان، تجهیزات و تعداد جلسات نقش دارد. به طور کلی هزینه و قیمت خدمات فیزیوتراپی مثل درمان آسیب های شانه، از سوی وزارت بهداشت تعیین، مراکز و کلینیک های درمانی موظف به پیروی از آن هستند.

فیزیوتراپی شانه