از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه
هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه
10 فروردین 1402
کلینیک تخصصی کمر درد در تهران
کلینیک تخصصی کمر درد در تهران
13 فروردین 1402
از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟
4.8
(4)

از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟ پیش از پاسخ به این پرسش خوب است که درباره دیسک کمر اطلاعات لازم و کافی داشته باشیم. این بیماری بسیار مهم و قابل توجه است و نمی شود این بیماری را مانند سرماخوردگی و بیماری هایی از این قبیل نادیده گرفت. این بیماری اغلب برای افرادی که کارهای سنگین انجام می دهند اتفاق می افتد. بلند کردن اشیای سنگین تاثیر بسیار بدی روی کمر افراد دارد. این بیماری تحت نظر پزشک شناسایی می شود؛ اما نشانه ها و علائم آن را خود افراد مشاهده می کنند. بهتر است که از دچار شدن به این بیماری جلوگیری کنید. قطعا پیشگیری از بیماری بسیار بهتر و راحت تر از درمان آن است.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

زمان مراجعه به پزشک

دیسک کمر یک بیماری بسیار رایج بر اثر اسپاسم عضلانی است. حال از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟ فردی که دچار دیسک کمر است به کمر درد مبتلا می شود. برخی دردها ناشی از انقباض ناگهانی عضلات کمر یا همان اسپاسم عضلانی است. اگر طی گذشت زمان از شدت درد کمر کاسته نشد و به طور کلی درد رفع نشد؛ در این حالت احتمالا دیسک کمر دچار پارگی شده است؛ در غیر این صورت پس از گذشت 24 الی 48 ساعت درد کمر فرد به طور کلی از بین می رود. پس اگر به کمر درد های طولانی دچار شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

یکی از پاسخ ها به پرسش از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟ داشتن درد طولانی در ناحیه کمر است. این درد کمر ممکن است که سبب درد سیاتیکی شود. در این حالت پشت ران، باسن و ساق پای فرد نیز تیر می کشد. دیسک اگر پاره شود و یا دچار اختلال شود؛ بیمار دچار خواب رفتگی و سوزش در قسمت اندام های تحتانی خود می شود. جالب است بدانید که ضعف ناگهانی اندام های تحتانی می تواند نشانه ابتلا به دیسک کمر باشد. لازم است که حتما به هر نوع اختلال در بدن خود توجه کنید و به آن اهمیت دهید.

راه های تشخیص دیسک کمر

هر بیماری علائم مخصوص خود را دارد. اگر می خواهید به سوال «از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم» پاسخ دهید، باید به علائم آن توجه کنید. پیش از هر چیز لازم است که درباره این بیماری تحقیق کنیم تا بتوانیم پیشگیری های لازم را انجام دهیم. راه هایی که برای پیشگیری از دچار شدن به دیسک کمر وجود دارد بسیار ساده است. از قدیم شنیدیم که گفته اند: «وسیله سنگین را تنهایی بلند نکن.» این موضوع دقیقا راهی برای جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر است. اگر زمانی به بیماری دچار شدید هرگز به خود درمانی روی نیاورید. به خصوص درباره دیسک کمر، این کار بسیار خطرناک است.

خوب است بدانیم که از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم. اما نباید هرگز خود اقدام به درمان آن کنیم. اگر متوجه شدید که به دیسک کمر دچار شده اید، حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. مراجعه به موقع، سبب بهبودی بهتر و زودتر می شود. تشخیص قطعی دیسک کمر کار دکتر است؛ یعنی به این آسانی ها توسط افراد قابل تشخیص نخواهد بود. پزشک با توجه به همه عوامل موثر در ایجاد دیسک کمر و بررسی های لازم نتیجه را به شما اعلام می کند. بعضی مواقع پیش می آید که پارگی دیسک کمر، خود در 6 هفته رفع می شود؛ در این وضعیت، بیمار هیچ نیازی به عمل جراحی نخواهد داشت.

شیوه های بهبود

از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟ به خوبی دانستید که تشخیص این بیماری بر عهده پزشکان است. درباره این موضوع لازم نیست نگران باشید و از دکتر رفتن بترسید. امروزه، در زمینه دیسک کمر آخرین گزینه جراحی است. بسیاری از بیماری ها با مراجعه به موقع به دکتر رفع می شود. اگر کمر درد شما بیش از یکی دو روز طول کشید حتما به متخصص مراجعه کنید. امروزه ورزش های مختلفی نیز توسط پزشک برای شخصی که دچار دیسک کمر  توصیه می شود. انجام این ورزش ها و مصرف داروها سلامتی را به شما بر می گرداند.

درمان دیسک کمر.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان