علت کمر درد در مردان

5 تیر 1401
علت کمر درد در مردان
3.7

علت کمر درد در مردان بسیار است. به طور کلی کمر درد یکی از شایع ترین بیماری ها است که بسیاری از افراد را با خود درگیر کرده است. دلایل و علائم کمر درد در همه افراد مربوط به بافت ماهیچه و ساختار استخوان ها می باشند.

برای درمان و بهبودی کمردرد لازم است تا نوع و علت آن را مشخص کرد. شاید دلیل اصلی کمر درد در مردان مربوط به فشار های عصبی و اضطراب می باشد که باعث گرفتگی عضلات می شود. همانطور که گفته شد کمر درد در مردان علت ها و دلایل مختلفی دارد که برخی از دلایل شایع ترین نوع آن هستند.

علت کمر درد در مردان چیست؟

شاید یافتن علت کمر درد کار راحتی نباشد. تشخیص علت دقیق کمر درد در تخصص پزشکان و متخصصان است. مردان به دلیل عوامل جسمانی و روحی مختلف ممکن است درگیر این عارضه شوند.

ممکن است علت کمر درد به دلیل صدمات فیزیکی و جدی وارد آمده به ناحیه کمر باشد. آسیب های ورزشی نیز ممکن است علت بروز این درد باشد. در واقع بلند کردن اجسام سنگین با فرم ناصحیح بدن و یا نشستن های طولانی مهم ترین دلایلی کمر درد مردان می باشند.

پیچ خوردگی، بیماری های کلیه، اختلال در عملکرد اندام های شکمی، انسداد مهره های بدن و یا دیسک برآمده از دیگر علت های کمر درد می باشد. البته همانطور که در ابتدای متن بیان شد اضطراب و فشار های روحی و عصبی مهمترین و اصلی ترین علت کمر درد در مردان است.

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

اما شاید مهمترین دلایلی که مردان را درگیر این بیماری کرده است مربوط به دلایل ذیل باشند.

اصلی ترین علت کمر درد چیست؟

اصلی ترین علت کمر درد مردها وارد زیر می باشند:

• استرس؛

استرس با مختل کردن عملکرد قلب و ایجاد اختلال در تنفس و همچنین گرفتگی عضلات دلیل اصلی کمر درد در مردان می باشد.

• حالت بد خوابیدن؛

یک سوم عمر ما در خواب به سر می برد. خوابیدن در وضعیت نامناسب باعث ایجاد مشکلاتی در سلامتی بدن افراد می شود.

• آرتریت التهابی؛

درد و التهاب در پایین ستون فقرات باعث خشکی و ناتوانی و درد در زمان حرکت می شود. این بیماری با ژن افراد در ارتباط است. در سن 15 تا 35 سالگی رخ می دهد.

• بالا رفتن سن؛

با افزایش سن استخوان ها و مفاصل تغییر شکل می دهند. همچنین دیسک ها فرسوده می شوند و دلیل عمده بسیاری از درد های کمر می باشد.

• رگ به رگ شدن؛

کشیدگی یا رگ به رگ شدن به دلیل فعالیت های زیاد، بلند کردن جسم سنگین و … به وجود می آید.

اصلی ترین علت کمر درد در مردان

• مفصل ران تنگ؛

افرادی که زمان زیادی در پشت میز می نشینند به مفصل کفل مبتلا می شوند.

• فتق دیسک بین مهره ای و سیاتیک؛

گاهی فتق دیسک علت کمر درد در مردان می باشد.

• سیاتیک؛

چنانچه کمر درد همراه با بی حسی پاها همراه باشد احتمال ابتلا به سیاتیک بسیار زیاد است که از دلایل اصلی بروز عارضه کمر درد می باشد.

• پیچ خوردگی بیضه؛

یکی از علت های خاص کمر درد در مردان پیچ خوردگی بیضه است. این عارضه دارای علائمی است که در صورت وجود هر یک باید فرد به پزشک مراجعه کند. درد شدید و ناگهانی در بیضه یا کشاله ران، تورم بیضه، حالت تهوع، وجود خون در مایع منی و استفراغ و کشیده شدن درد به سمت راست یا چپ از علائم این عارضه می باشد.

جمع بندی

علت کمر درد در مردان به دلایلی است که در متن فوق به آن اشاره شد. هر یک از این دلایل همراه با علائمی دیگر به جز کمر درد می باشد. لازم است که افراد برای درمان این عارضه به پزشک متخصص مراجعه کنند.