حرکات کششی برای زانوی پرانتزی

تشخیص و علائم کف پای صاف
تشخیص و علائم کف پای صاف
7 فروردین 1401
حرکات اصلاحی پای پرانتزی
حرکات اصلاحی پای پرانتزی
11 فروردین 1401
حرکات کششی برای زانوی پرانتزی
3.9
(113)

اگر در فردی، هنگام ایستادن و چسباندن قوزک پاها به یکدیگر، فاصله‌ی زانوها بیشتر از حالت طبیعی باشد، این شخص مبتلا به زانوی پرانتزی است. این عارضه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و عوارض متعددی نیز، برای بیمار در پی دارد. زانوی پرانتزی با روش‌های مختلفی بهبود می‌یابد؛ که یکی از این روش‌ها، انجام تمرینات اصلاحی و حرکات کششی می‌باشد. در این مقاله به درمان و بهبود عارضه زانوی پرانتزی با تمرینات ورزشی پرداخته شده و چندین حرکات کششی برای زانوی پرانتزی آموزش داده شده است.

درمان پای پرانتزی با ورزش

ورزش‌های کششی-قدرتی مانند یوگا و پیلاتس، می‌توانند به بهبودی این عارضه کمک شایانی کنند. دامنه‌ی حرکات، در این دو ورزش بسیار گسترده است و هر یک از تمرینات، فواید خاص خود را در پی دارد. در ادامه با تعدادی از حرکات کششی آشنا می‌شوید که انجام مستمر آنها، بر عارضه‌ی زانوی پرانتزی بسیار تاثیر­گذار است. البته لازم به ذکر هست که علت، نوع و شدت زانو پرانتزی در انتخاب این تمرینات حائز اهمیت هست.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

درمان پای پرانتزی با ورزش
ورزش‌های کششی-قدرتی مانند یوگا و پیلاتس، می‌توانند به بهبودی این عارضه کمک شایانی کنند. دامنه‌ی حرکات، در این دو ورزش بسیار گسترده است و هر یک از تمرینات، فواید خاص خود را در پی دارد. در ادامه با تعدادی حرکات کششی (آشنا می‌شوید که انجام مستمر آنها، بر عارضه‌ی زانوی پرانتزی بسیار تاثیرگذار است.

حرکت کششی اول برای اصلاح زانوی پرانتزی؛ انقباض عضلات جلو ران
این حرکت با بهبود عملکرد عضلات اطراف زانو به اصلاح راستای زانو شما کمک می کنید.

فیلم تمرین انقباض عضلات جلو ران

حرکت کششی دوم برای اصلاحی زانوی پرانتزی ؛ بالا بردن پا از پهلو
کاربرد اصلی این حرکت، تقویت عضلات جلو ران و خارج ران است که با افزیش ثبات در لگن به اصلاح زانو پرانتزی کمک می کند. این تمرین را می‌توان به صورت ایستاده نیز انجام داد. همچنین می‌توانید با کمک دستگاه های مخصوص، کش ورزشی و حتی با وزن بدن خود، به تمرین شدت دهید.

فیلم تمرین بالا بردن پا از پهلو

حرکت کششی سوم برای اصلاحی زانوی پرانتزی ؛ پُل زدن
حرکت پُل، یکی از بهترین تمرینات برای تقویت عضلات هسته‌ای و ترازبندی صحیح بدن می‌باشد. همچنین استمرار در انجام این حرکت، تاثیر بسیاری در بهبود زانوی پرانتزی به دنبال خواهد داشت.

فیلم تمرین پل زدن

حرکت کششی چهارم برای اصلاحی زانوی پرانتزی؛ تقویت عضلات نزدیک کننده ران
انجام این حرکت با تقویت عضلات نزدیک کننده‌ی ران‌ها، کمک شایانی به اصلاح و بهبود زانوی پرانتزی می‌کند. قابل ذکر است که این تمرین را می‌توانید به دو حالت ایستاده یا خوابیده انجام دهید.

فیلم تمرین تقویت عضلات نزدیک کننده ران

حرکت کششی پنجم برای اصلاحی زانوی پرانتزی؛ کشش عضله پیریفورمیس
با کشش این عضله در کنار خارجی باسن به بالانس کردن نیرو عضلات اطراف مفصل ران و اصلاح زانو پرانتزی خواهید رسید.

فیلم تمرین کشش عضله پیریفورمیس

حرکت ششم برای اصلاحی زانوی پرانتزی؛ بالا بردن پا به صورت صاف
انجام این حرکت به مرور زمان، با تقویت عضلات جلو ران، منجر به بهبود زانوی پرانتزی می‌گردد.

فیلم تمرین تقویت عضلات زانو روی صندلی

سخن پایانی

انجام ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس و استمرار روزانه در انجام حرکات کششی، تاثیری شگرف بر بهبود و اصلاح زانوی پرانتزی خواهند داشت. البته توجه داشته باشید که اگر از ضعف شدید عضلات یا بیماری‌های عضلانی دیگری رنج می‌برید، قبل از انجام هر گونه ورزش و حرکت اصلاحی، با متخصص مربوطه مشورت نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان