پیلاتس و کمردرد

سفر با کمردرد مزمن
26 اسفند 1399
آرتروز شانه
آرتروز شانه
17 فروردین 1400
پیلاتس و کمردرد
3.7
(36)

متخصصان حرکات اصلاحی و تمرین درمانی و بیماران همیشه در جستجوی تکنیک‌های جدید درمانی برای کمک به تسکین و کاهش درد کمر هستند. هر شخص روشی خاص برای کاهش و یا رو به رو شدن با درد و ناراحتی را دارد. شکل ظاهری و نوع آن روش تا حد زیادی به عواملی مانند سن، وزن بدن، قد و موارد دیگر بستگی دارد.

پیلاتس نوعی روش جدید برای درمان کمردرد است، اما آیا تحقیقات از اثربخشی آن پشتیبانی می‌کند؟

پیلاتس چیست؟

پیلاتس اولین بار در اوایل قرن 20 توسط جوزف پیلاتس توسعه یافت. این تمرین اغلب به عنوان یک سری حرکات کنترل شده ارائه می‌شود که می‌تواند به بهبود استقامت، کنترل و قدرت کمک کند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر کمر درد دارید و تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

مانند اکثر تمرینات اصلاحی و درمانی برای کمردرد، تمرینات بر تقویت کمر و تأکید بر نگهداری بدن در وضعیت صحیح تمرکز دارند. از زمان تأسیس آن، نسخه‌های زیادی از پیلاتس در سراسر جهان ساخته شده است، اگرچه بیشتر آن‌ها 9 اصل اصلی را حفظ می‌کنند:

جریان خون

نفس كشيدن

تمرکز

کنترل

تعادل

دقت، درستی

هم ترازی

استقامت

آرامش

تمرینات پیلاتس

بیشتر برنامه‌های توان‌بخشی، تمرینات اصلاحی و تمرینات درمانی شامل تمرینات پیلاتس هستند. برای بسیاری از بیماران، این مسیر به عنوان یک روش درمانی نسبتاً نتیجه بخش دیده می‌شود، به ویژه هنگامی که روش‌هایی مانند قرص‌های تجویز شده و تزریقات نتایج کافی را ارائه نمی‌دهند. طبق تحقیقاتی که توسط کتابخانه کوکران انجام شده است، احتمالاً پیلاتس از کمترین روش مداخله برای تسکین فوری درد مؤثرتر است. از آنجا که پیلاتس بیشتر یک ورزش با شدت کم است، هیچ عارضه جانبی خطرناکی نیز ندارد.

برای انجام تمرینات پیلاتس بسیار مهم است که افرادی به عنوان مربی و متخصص آموزش‌های مرتبط را به طور کامل دیده باشند و سپس اجازه‌ی انجام تمرینات با افراد را داشته باشند. در صورت نبود آموزش‌های کافی ممکن است پیلاتس نتیجه عکس داده و به فرد آسیب برساند.

در حالی که مطالعاتی مانند مطالعات انجام شده توسط كتابخانه كوكران نشان می‌دهد كه چگونه پیلاتس می‌تواند تا حدی تسكین دهنده درد باشد، اما در همین مطالعات معمولاً نمونه‌های كوچكی وجود دارد كه دارای نتایجی است كه به اندازه كافی سازگار نیستند. مانند اکثر درمان‌های کمردرد، تأثیر پیلاتس به شرایط بیمار و دانش مربی پیلاتس بستگی دارد.

بسیاری از متخصصان حرکات اصلاحی و توانبخشی به همراه تمرینات اصلاحی پیلاتس را به بیماران مبتلا به کمردرد مزمن توصیه می‌کنند، زیرا شناخته شده است که به بهبود انعطاف پذیری و قدرت بدنی فرد کمک می‌کند. پیلاتس نه تنها برای تسکین درد بسیار مناسب است، بلکه می‌تواند به فرد بیاموزد که چگونه از حرکاتی که به ستون فقرات فشار غیر ضروری وارد می‌کند خودداری کند. از طریق شرکت منظم در جلسات تمرینی پیلاتس، یک بیمار با درد مزمن می‌تواند یاد بگیرد که از بدن خود به طور مؤثرتری استفاده کند.

پیلاتس و بیماران کمردرد مزمن

اگر می‌خواهید از پیلاتس برای تسکین درد استفاده کنید، حتماً ابتدا با متخصص حرکات اصلاحی و تمرین درمانی مشورت کنید. همچنین باید قبل از ثبت نام در یکی از کلاس‌های پیلاتس اطمینان حاصل کنید که مربی پیلاتس ، مجوز آموزش کلاس‌ها را دارد و با اندازه کافی در این کار متخصص است. پس از تأیید، به او بگویید که از کمردرد رنج می‌برید تا بتواند هنگام انجام تمرینات محدودیت‌های شما را در نظر بگیرد و مطابق با مشکلای و آسیب‌های شما برای شما تمرینات ورزشی تنظیم کند.

معمولا به افرادی که از مشکلات شدید کمر رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود برای انجام تمرینات ورزشی از مربی خصوصی کمک بگیرند تا اینکه در کلاس‌های گروهی شرکت کنند چرا که با این کار همه‌ی حواس مربی به فرد است و از آسیب آن جلوگیری می‌کند و به طور کلی نتایج مثبت در یک جلسه خصوصی و تک نفره در مقایسه با کلاس‌های گروهی بیشتر است.

نکات ایمنی در پیلاتس

بسیاری از بیماران مبتلا به درد مزمن فقط به کلاس‌های یک بار در هفته محدود می‌شوند. با این وجود، با کم شدن درد کمر، کلاس‌های بیشتری برای آن‌ها برگزار می‌شود. حتی اگر بیماران فقط می‌توانند یک یا دو جلسه در هفته شرکت کنند، باز هم به کاهش درد آن‌ها کمک می‌کند.

ریشه پیلاتس در باله و رقص است به همین دلیل برخی از حرکات می‌توانند بسیار چالش برانگیز باشند. به دلایل ایمنی، اگر از بیماری دژنراتیو دیسک یا کمردرد رنج می‌برید، از انجام برخی تمرینات خودداری کنید. هر وضعیتی که بر دیسک‌های بین مهره‌ای شما فشار وارد کند، می‌تواند به طور بالقوه به شما آسیب برساند. به خاطر داشته باشید که همیشه بهتر است قبل از شروع پیلاتس با متخصص تمرینات ورزشی و حرکات اصلاحی مشورت کنید.

در حین انجام تمرینات ورزشی استراحت منظم نیز مهم است. ورزش زمانی که از نظر جسمی و روحی خسته باشید می‌تواند منجر به آسیب شود. در صورت احساس درد هنگام انجام تمرین، مربی خود را مطلع کنید. او می‌تواند در صورت انجام صحیح تمرین به شما اطلاع دهد و در صورت نیاز نسخه اصلاح شده‌ای را به شما پیشنهاد دهد. ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه مزایای کامل پیلاتس و تمرینات ورزشی شوید، اما اگر به آن پایبند باشید می‌توانید درد مزمن را به تدریج کاهش دهید و به نتایج مثیت برسید. اگر به نظر می‌رسد پیلاتس برای درد مزمن شما تاثیر بسیاری نداشته است، باید به مشاوره با یک متخصص درد و یا متخصص حرکات اصلاحی بپردازید تا تمرینات ورزشی دیگری برای شما تجویز کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان