فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر

روروک و پای پرانتزی
روروک و پای پرانتزی
14 فروردین 1402
ورم دست بعد از فیزیوتراپی
ورم دست بعد از فیزیوتراپی
16 فروردین 1402
فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر
3.9
(38)

اگر از بیماران بخواهید تا در یک نظر سنجی شرکت کنند که آیا فیزیوتراپی برای درمان بهتر است یا روش های دیگر، مطمئن باشید که در این نظرسنجی، فیزیوتراپی در ردیف اول قرار می گیرد. فیزیوتراپی یک شیوه درمانی جدید برای بهبود عملکرد اندام های آسیب دیده بدن است. برای بیمارانی که از مشکلات کمر رنج می برند، این متد درمانی خیلی از آنها را به زندگی عادی بازگردانده است. فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر نشان داد که می توان به تکنیک های به کار رفته در فیزیوتراپی اعتماد کرد.

آمارها حاکی از آن است که فیزیوتراپی دیسک کمر، اولین روش غیر تهاجمی موثر در بهبود آسیب های کمر می باشد. نتایج خوبی که در معالجه دیسک کمر با فیزیوتراپی به دست آمده، نشان می دهد که بیماران زیادی برای درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی ترغیب شده اند.

فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر چنانچه گفتیم در دو گام نمود پیدا می کند. اول اینکه فیزیوتراپی روشی برای پیشگیری از ابتلا به دیسک کمر یا شدت گرفتن آن است. دوم اینکه؛ فیزیوتراپی یک روش درمانی مکمل یا مستقل برای بهبود دیسک کمر می باشد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر برای بیماران

قبل از بیان فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر بهتر است درباره آن کمی صحبت کنیم. نام بلبرینگ را حتما تا کنون شنیده اید. آیا می دانید وظیفه این قطعه در ماشین چیست و چه وظیفه ای دارد؟ این قطعه نوعی بستر یا چرخ دنده چرخشی است و بر روی هر چیزی که حرکت می کند به کار می رود تا از ایجاد سایش و اصطکاک جلوگیری کند. دیسک ها نیز در ستون فقرات نقش همان بلبرینگ ها را دارند. دیسک ها غضروف هایی هستند که بین مهره ها قرار گرفته، مانع سایش و اصطکاک بین مهره می شوند.

زمانی که بلبرینگ های زنده دچار آسیب های مختلفی می شوند، بر عصب ها و بافت های کمر فشار وارد می کنند و موجب دردهای شدید می شوند. بهترین روش درمانی برای اصلاح عیوب دیسک ها، فیزیوتراپی است. با کمک فیزیوتراپی می توان بسیاری از آسیب های وارد شده به دیسک کمر را بهبود داد. به طور کلی فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر عبارت است از:

  • بهبود و کاهش درد کمر: مهم ترین علامتی که نشان می دهد شما به دیسک کمر مبتلا هستید، درد های ممتد است. زمانی که بیرون زدگی دیسک کمر یا فتق دیسک به کانال نخاع یا عصب سیاتیک فشار شدید وارد می کنند، این دردها تشدید می شوند. در حقیقت از مهم ترین فواید فیزیوتراپی دیسک کمر، بهبود و تسکین درد است.
  • ایجاد شرایط مناسب برای راه رفتن: به نظر بهبود محدودیت های حرکتی از فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر است. دردها و فشاری که بر روی ستون فقرات است، مانع راه رفتن می شوند. این مسئله برای بیماران ناراحت کننده است و از نظر روحی تاثیرات منفی در آنها ایجاد می کند.
  • افزایش تعادل در بدن: کاملا مشخص است، وقتی دیسک کمر دارید، تعادل بدن تان به هم می خورد و حتی توانایی انجام فعالیت های ساده را ندارید. فیزیوتراپی با تقویت عضلات کمر کمک می کند تا توازن بدن تان حفظ شود.
  • عدم نیاز به جراحی با بهبود آسیب های کمری: اگر با بیماران صحبت کنید و بپرسید که از شاخص ترین فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر چیست، پاسخ خواهند داد، دیگر نیازی به جراحی نیست. فیزیوتراپی با بهبود آسیب های دیسک کمر، شما را از انجام جراحی های سنگین می رهاند.

فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر؛ روش های موثر درمان با فیزیوتراپی دیسک کمر

علت فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر، کاربرد تکنیک های درمانی موثر و کارآزموده در فیزیوتراپی است. برای درمان دیسک کمر از متد های درمانی گوناگونی استفاده می شود. هر کدام از آنها در بهبود و التیام آسیب های کمر مثل دیسک، پارگی و دردهای شایع کمر اثر بخشی شگفت آوری دارند. مهم ترین روش های درمانی که در فیزیوتراپی بسیار پرکاربرد هستند، عبارت است از:

  • فیزیوتراپی با دستگاه: شامل اولتراسوند، الکتروتراپی، مگنت تراپی، لیزردرمانی می باشد. این دستگاه ها در افزایش گردش خون، تسریع ترمیم بافت های آسیب دیده، بلوکه کردن پیام درد به مغز و تسریع بهبودی عضلات و ماهیچه های کمر تاثیر بسزایی دارند.
  • حرکات فیزیوتراپی برای دیسک کمر: دربرگیرنده حرکات انعطاف پذیری، تمرین های کششی، ورزش های تقویتی و حرکات اصلاحی است.
  • کشش کمر
  • سرما و گرما درمانی
  • آب درمانی
  • ماساژ درمانی
  • منوال تراپی یا درمان های دستی

به طور کلی فیزیوتراپی دیسک کمر؛ فیزیوتراپی دیسک کمر و سیاتیک، فیزیوتراپی برای دیسک کمر خفیف، فیزیوتراپی بعد از عمل دیسک کمر و فیزیوتراپی برای پارگی دیسک کمر این فرصت را برای بیماران فراهم کرده است تا با پرداخت هزینه کمتر؛ ولی ایمن تر به درمان انواع آسیب های کمر بپردازند. تمامی متد هایی که برای بهبود مشکلات کمر به کار می روند، توسط فیزیوتراپیست های مجرب و کارکشته انجام می شود.

فیزیوتراپی برای دیسک کمر

جمع بندی مطالب

تمام کسانی که تجربه فیزیوتراپی دارند، از فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر بهره مند شده اند. با کمک تکنیک های فیزیوتراپی می توان انواع آسیب های کمری مثل دیسک کمر، سیاتیک و پارگی دیسک کمر را درمان کرد. اغلب بیماران برای پیشگیری از احتمال عمل جراحی یا عوارض دارو درمانی، فیزیوتراپی را انتخاب می کنند. از مهم ترین تکنیک های فیزیوتراپی دیسک کمر می توان به الکتروتراپی، مگنت تراپی، لیزر، اولتراسوند، ماساژ درمانی، حرکات ورزشی و تمرینی اشاره کرد. برجسته ترین مزیت فیزیوتراپی برای دیسک کمر، کاهش درد کمر است. دیسک کمر وقتی آسیب می بیند، به عصب ها و کانال نخاعی فشار زیادی وارد می کند، در نتیجه بیماران دردهای شدیدی را تجربه می کنند.

فیزیوتراپی دیسک کمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان