بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد + توصیه‌های یک متخصص حرکات اصلاحی

حرکات یوگا برای کمردرد
حرکات یوگا برای کمردرد
2 اسفند 1400
آب‌ درمانی و مزایای آن چیست
آب‌ درمانی و مزایای آن چیست
6 اسفند 1400
بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد
3
(2)

اگر نشستن بیش از حد باعث درد کمر شود، حرکات کششی ملایم و یک فوم رولر را امتحان کنید. کمردرد یکی از شایع‌ترین و ناتوان کننده ترین شرایط سلامتی در جهان است که میلیون‌ها نفر را قادر به کار یا لذت بردن از فعالیت‌های روزمره نمی‌کند. کمردرد سومین دلیل رایجی است که مردم به پزشک خود مراجعه می‌کنند و در بسیاری از موارد این یک حرکت عاقلانه است. در بیشتر مواقع مردم به دنبال بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد هستند اگر از شدت کمردرد خود مطمئن نیستید، بیش از یک ماه است که درد دارید، دردتان به مرور بدتر می‌شود، یا علائم عصبی جدیدی مانند بی‌حسی یا ضعف در هر قسمتی از بدنتان ایجاد می‌شود. بدن، بهتر است به متخصص حرکات اصلاحی مراجعه کنید.

یک پزشک یا متخصص حرکات اصلاحی گاهی اوقات می‌تواند الگوهای خاصی را که باعث درد می‌شوند یا به آن کمک می‌کنند، تشخیص دهد. گاهی اوقات می‌توانیم موضوعی را در وظایف، وضعیت‌ها یا موقعیت‌های خاصی شناسایی کنیم که به طور مداوم علائم فرد را شعله‌ور می‌کند. اگر متوجه شدیم، می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا آن را اصلاح کنند تا احتمال تجربه کمردرد کاهش یابد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

کمردرد اگرچه می‌تواند بسیار دردناک باشد، معمولاً دلیلی برای هشدار نیست. اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. او خاطرنشان می‌کند که بیشتر اوقات، درد برطرف می‌شود و فرد به فعالیت‌های عادی باز می‌گردد. اگر کمردرد اتفاق افتاد، سعی کنید از آن نترسید و با وجود آن به فعالیت خود ادامه دهید. کارهایی وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا کمردرد را تسکین دهید و به کاهش احتمال تکرار آن کمک کنید. در اینجا چند نکته برای مقابله با کمردرد آورده شده است.

ارتباط وضعیت بدن و کمردرد

محل کار مدرن اغلب نیاز به بارگذاری ثبات زیادی دارد، به ویژه در حالت نشسته. بار استاتیکی پایدار یک روش علمی برای توصیف گرانش است. در طول روز، نیروی گرانش اندکی ما را تحت فشار قرار می‌دهد. در تمام طول روز ماهیچه‌های ما باید در برابر گرانش به سمت بالا فشار بیاورند تا عمودی خود را حفظ کنند. هنگامی که برای مدت طولانی در یک موقعیت هستیم، به آن گروه عضلانی خاص تکیه می‌کنیم و در برخی مواقع، آن عضلات شروع به خستگی می‌کنند. علم چیدمان فضای کاری یا چیزهایی که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنید تا متناسب با نیازها و بدن باشد بسیار مهم است و در نتیجه فرد را کارآمدتر می‌کند و ناراحتی را کاهش می‌دهد.

اگرچه وضعیت ایده‌آل می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد، برخی از اصول ارگونومیک اساسی وجود دارد که به طور کلی برای همه اعمال می‌شود. راهبردهایی وجود دارد که به فرد کمک می‌کنند تا مجبور نباشید فقط با عضلات خود با جاذبه مبارزه کنید.

چند نکته در مورد نحوه کار یا نشستن به گونه‌ای ارائه می‌شود که ممکن است به کاهش کمردرد کمک کند:

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی عمیق روی صندلی خود نشسته‌اید تا پشت بتواند توسط پشتی صندلی حمایت شود.

صندلی باید به اندازه کافی پایین باشد تا بتوانید پاهایتان را به راحتی روی زمین قرار دهید، اما نه آنقدر پایین که زانوهایتان بالاتر از باسنتان باشد.

مانیتور رایانه خود را در سطح چشم قرار دهید تا نگاه خود را مطابق با صفحه نمایش خود قرار ندهید.

ساعدها باید به خوبی روی تکیه‌گاه‌ها قرار بگیرند و دسته‌ها به اندازه‌ای بلند شوند که بتوانید آرنج‌هایتان را راحت روی آن‌ها قرار دهید.

برای تغییر موقعیت خود استراحت کنید.

متخصص حرکات اصلاحی توصیه می‌کند که هر 30 دقیقه یکبار چند دقیقه یا اگر امکان‌پذیر نیست، هر ساعت از خواب برخیزید و قدم بزنید.

حرکت ساده و تغییر موقعیت می‌تواند مفید باشد تنظیم یک یادآوری روی تلفن یا تقویم رومیزی می‌تواند به فرد یادآوری کند.

خواب داروی خوبی برای درمان کمردرد است

بسیاری از مطالعات ارتباط بین خواب و درد را نشان داده‌اند، از جمله مطالعه‌ای که در آگوست 2015 منتشر شد که نشان داد مشکلات خواب به طور قابل توجهی خطر کاهش تحمل درد را افزایش می‌دهد. در کل هیچ راه درستی برای خوابیدن وجود ندارد. برای برخی از افراد ممکن است خوابیدن روی شکم عالی باشد، در حالی که افراد دیگر ممکن است با یک بالش زیر زانوها به پشت بهتر عمل کنند. اگر فکر می‌کنید وضعیت خواب باعث کمردرد می‌شود، ممکن است بخواهید وضعیت دیگری را امتحان کنید یا با یک متخصص حرکات اصلاحی مشورت کنید.

مهم نیست در چه موقعیتی بخوابید، مهم است که بتوانید به نوعی خواب ترمیمی برسید. می‌دانید که اگر خوب نخوابید، احساس بهتر شدن سخت است، زیرا خواب زمانی است که بدن واقعاً به طور فعال باتری‌ها را شارژ می‌کند. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، مستعد درد خواهید بود. ورزش و تحرک می‌تواند از کمردرد جلوگیری کرده و به تسکین آن کمک کند

افرادی که تمایل دارند در طول روز بیشتر حرکت کنند، اغلب دوره‌های کمردرد کمتری را تجربه می‌کنند و اغلب کمردرد با شدت کمتری را تجربه می‌کنند. او خاطرنشان می‌کند، با این حال، این قانون ممکن است در مورد افرادی که مشاغل سخت‌تری دارند که نیاز به بلند کردن زیاد دارند، اعمال نشود.

به طور کلی، بیشتر انواع فعالیت‌های بدنی از نظر احتمال بروز کمردرد و همچنین پیش آگهی تا حدودی محافظت کننده هستند. اگر فردی به طور معمول از نظر بدنی فعال باشد، به نظر می‌رسد که فواید پیشگیرانه دارد و اگر کمردرد رخ دهد، به فرد کمک می‌کند سریع‌تر از آن عبور کند.

چه نوع ورزش‌هایی برای کمردرد خوب است؟

به گفته متخصصان حرکات اصلاحی، بیشتر انواع تمرینات ورزشی خوب هستند. برای درصد زیادی از مردم، این می‌تواند چیزی به سادگی پیاده‌روی روزانه باشد. شاید برای شما هم پیش آمده که کمردرد صبحگاهی را تجربه کنید!

توصیه می‌شود قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، با یک متخصص حرکات اصلاحی یا پزشک خود مشورت کنید که آیا یک فرد از تمرینات تقویتی خاص برای کمر خود سود می‌برد یا خیر، به فرد و کمردرد بستگی دارد.

هنگام شروع یک تمرین جدید صدق می‌کند از کم شروع کنید و آهسته پیش بروید. بدن باید با آن حرکت جدید سازگار شود. چند بار اول که یک ورزش را انجام می‌دهید، احتمالاً درد و دردهایی را تجربه می‌کنید که قبلاً نداشتید که اکثر اوقات، این احساسات گذرا هستند و زمانی که بدن به آن فعالیت جدید عادت کند، فروکش می‌کنند.

بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد

تسکین موقت درد: یخ، گرما یا هر دو؟

گرما و یخ هر دو در تسکین موقت کمردرد نقش دارند. هر دو به آرام کردن میزان درد کمک می‌کنند و به آرام کردن سیستم عصبی کمک می‌کنند. به طور معمول، در اکثر آسیب‌ها، ما در مراحل حاد آسیب، در اوایل یخ توصیه می‌کنیم. به عنوان یک توصیه کلی، ناحیه دردناک را با یک حوله مرطوب یخ زده یا کیسه یخ بپوشانید و حداقل سه بار در روز یک حوله یا پارچه دیگر را بین پوست خود و کیسه سرد نگه دارید تا از پوست خود محافظت کنید. بیش از 15 تا 20 دقیقه هر بار یخ نزنید.

پس از چند هفته، ما به استفاده از عامل گرمایشی روی می‌آوریم. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گرمای مرطوب در حین کمردرد حاد می‌تواند یک مکمل مفید برای ورزش و سایر مداخلات باشد.

غلتک‌های کششی و فوم رولر ممکن است کمردرد را بهبود بخشد.

اگر مشکل اصلی که باعث کمردرد می‌شود، محدودیت حرکت و سفتی بود، احتمالاً برخی تمرین‌های کششی را تجویز می‌کردم. او می‌گوید که این کارها را می توان با یک متخصص حرکات اصلاحی یا به طور مستقل در خانه انجام داد.

فوم رولر گاهی اوقات می‌توانند برای شل کردن ماهیچه‌های سفت مفید باشند، اما اگر بخواهید به تنهایی این کار را انجام دهید، دسترسی به نقطه مناسب با کمردرد دشوار است.

حفظ وزن مناسب می‌تواند به کاهش کمردرد کمک کند

اگر وزن مناسبی دارید، ماهیچه‌هایتان برای حمایت از فرد در برابر جاذبه، لازم نیست سخت کار کنند. ماهیچه‌ها به این سرعت خسته نمی‌شوند و این برای درد مفید خواهد بود. فشار کمتری روی کمر و سایر مفاصل وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان