گرما درمانی برای کمردرد

ورزش برای درد گردن و کتف
ورزش برای درد گردن و کتف
10 خرداد 1401
روش جدید درمان پای پرانتزی
روش جدید درمان پای پرانتزی
15 خرداد 1401
گرما درمانی برای کمردرد
1
(1)

اکثر افرادی که یک دوره کمردرد را تجربه می کنند، طی 4 تا 6 هفته خود به خود بهبود می یابند. استفاده از گرما، مانند کیسه آب گرم، می تواند به کاهش درد و بهبود توانایی  برای انجام فعالیت های روزمره در کوتاه مدت کمک کند. در این مطلب درباره گرما درمانی برای کمردرد و فواید این روش صحبت خواهیم کرد.

فعال ماندن بهترین کاری است که می توانید برای کمک به بهبودی از کمردرد انجام دهید. از گرما می توان برای کاهش درد و کمک به حرکت آزادانه تر استفاده کرد.

استفاده از گرما چگونه می تواند به کمردرد کمک کند؟

استفاده از گرما برای کمر و پشت باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه و کاهش درد می شود.

همچنین به آرام شدن عضلات کمک می کند که به فرد امکان می دهد آزادانه تر حرکت کنید.

چگونگی انجام گرما درمانی

گرما را می توان بر روی ناحیه ای که در آن احساس درد یا ناراحتی می کنید به پشت خود اعمال کرد.

گرما درمانی شامل موارد زیر است:

کیسه های گندم (کیسه های پر از دانه یا شن)

روکش های حرارتی (پدهای پارچه ای یکبار مصرف با مواد حرارتی کم)

پدهای حرارتی (پد گرمایش الکتریکی متصل به منبع برق)

بطری های آب گرم (ظروف لاستیکی مهر و موم شده پر از آب گرم)

حرارت را می توان در هر زمان، در صورت نیاز اعمال کرد. به عنوان مثال، می توانید بعد از فعالیتی که درد  را تشدید کرده است، گرما را اعمال کنید. قبل از استفاده مجدد از گرما درمانی، حتما به پوست خود زمان بدهید تا به دمای طبیعی برگردد.

گرما درمانی را می توان برای مدت زمان کوتاهی اعمال کرد، به عنوان مثال. 30 دقیقه. از سوی دیگر، پوشش‌های حرارتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گرمایش مداوم سطح پایین را در یک دوره طولانی فراهم کنند، به عنوان مثال برای 8 ساعت.

گرما درمانی برای کمردرد

در گرما درمانی به نکاتی باید توجه کنیم:

گرما درمانی معمولا برای افراد مبتلا به کمردرد بی خطر است.

برخی از افراد در جایی که گرما اعمال شده است، قرمزی خفیف پوست را تجربه می کنند. این باید پس از برداشتن منبع گرما و دادن زمان به پوست برای بازگشت به دمای معمول خود به حالت عادی برگردد.

اگر حس ضعیف (کاهش احساس) دارید، قبل از استفاده از گرما درمانی با پزشک، داروساز یا متخصص حرکات اصلاحی خود صحبت کنید.

هنگام استفاده از بطری های آب گرم مراقبت بیشتری لازم است. اگر آب داغ ریخته شود یا بطری آب گرم مستقیماً روی پوست قرار گیرد، بطری های آب گرم می توانند باعث سوختگی شوند. اگر از بطری آب گرم استفاده می کنید، مطمئن شوید که در شرایط خوبی قرار دارد و نشتی یا ترک نداشته باشد. بطری آب گرم را بیش از حد پر نکنید و هرگز از آب جوش استفاده نکنید. درب آن را محکم ببندید و بطری را در یک حوله گرم بپیچید، قبل از اینکه آن را به پشت خود بمالید. به بطری آب گرم فشار وارد نکنید، به عنوان مثال. تکیه دهید یا روی آن بنشینید زیرا ممکن است ترکیده شود.

اگر از کیسه گندم استفاده می کنید مراقب باشید. قبل از گرم کردن مجدد اجازه دهید کاملا خنک شود. کیسه گندم را قبل از اینکه به پشت خود بمالید در یک حوله بپیچید. همیشه دستورالعمل های سازنده را برای استفاده دنبال کنید و از گرم شدن بیش از حد کیسه خودداری کنید.

هزینه گرما درمانی های مختلف می تواند متفاوت باشد. کیسه های گندم و بسته های حرارتی را می توان از داروخانه ها و یا محل فروش تجهیزات پزشکی خریداری کرد. پدهای حرارتی الکتریکی که معمولاً گرانتر هستند را می توان از فروشگاه های محصولات برقی خریداری کرد.

برخی از افراد ممکن است گزینه های قابل استفاده مجدد مانند کیسه های گندم یا پدهای گرمایشی را ترجیح دهند. روکش های حرارتی معمولا یکبار مصرف هستند. پس از فعال شدن، آنها را نمی توان دوباره فعال یا شارژ کرد.

همه چیز درباره پدهای گرم کننده برای کمردرد

کمردرد حتی اگر موقتی هم باشد، می‌تواند آسیب جدی به کیفیت زندگی  وارد کند. ممکن است انجام کارهای روزمره و لذت بردن از چیزهایی را که زمانی دوست داشتید برایتان دشوار کند. در حالی که درمان های محافظه کارانه زیادی برای کمردرد وجود دارد، یکی از رایج ترین آنها گرما درمانی است. باور کنید یا نه، گرما درمانی از زمان های قدیم که مصری ها و یونانی ها از آن برای درد استفاده می کردند وجود داشته است.

خوشبختانه، برای تسکین کمردرد از طریق گرما درمانی، مجبور نیستید ساعت ها زیر نور خورشید بمانید. این روزها پدهای گرمایشی بدون نسخه به صورت آنلاین و در فروشگاه ها در دسترس هستند. آنها سهولت و راحتی را برای گرما درمانی به ارمغان می آورند.

چرا پدهای گرمایشی

دلیل اصلی موثر بودن پدهای حرارتی و گرما درمانی برای کمردرد، افزایش گردش خون است. هنگامی که این اتفاق می افتد، اکسیژن و مواد مغذی راه خود را به عضلات و مفاصل باز می کنند. گردش خون بهتر نه تنها می تواند آسیب عضلانی را برطرف کند، بلکه می تواند سفتی و التهاب کمر را نیز تسکین دهد.

اگرچه هر نوع گرمایی پتانسیل بهبود کمردرد را دارد، پدهای گرم کننده احتمالا راحت ترین گزینه هستند. پدهای گرمایشی علاوه بر قابلیت حمل، برقی هستند و برای استفاده در هر جایی از خانه  ایده آل هستند.

در حالی که حمام آب گرم ممکن است کمردرد  را نیز کاهش دهد، اما با یک هشدار همراه است. حفظ دمای آب گرم می تواند یک چالش واقعی باشد زیرا آب به تدریج خنک می شود و کارایی خود را از دست می دهد. پدهای گرمایشی این مشکل را حل می کنند زیرا جریان گرما را به طور مداوم فراهم می کنند. تا زمانی که آنها را نگه دارید، آنها می توانند کار خود را انجام دهند.

نکاتی برای استفاده از پد گرمایشی

از آنجایی که پدهای حرارتی می توانند به راحتی به پوست  آسیب برسانند، در صورت استفاده از آن ها حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.

از پایین ترین تنظیمات شروع کنید

ایده خوبی نیست که پد گرمایشی خود را فوراً در بالاترین درجه قرار دهید. با کمترین درجه شروع کنید و در صورت لزوم حرارت را به تدریج افزایش دهید. متوجه خواهید شد که تنظیم کم گرمای کافی برای دردهای جزئی تولید می کند.

اگر باردار هستید مراقب باشید

بارداری و کمردرد دست به دست هم می دهند. اگر در دوران بارداری از پد گرم کننده برای تسکین کمردرد استفاده می کنید، زمان استفاده از آن را محدود کنید. گرمای طولانی مدت می تواند جنین را در معرض خطر قرار دهد و منجر به عوارضی مانند نقص اعصاب شود.

پد گرمایشی مناسب را انتخاب کنید

هیچ کمبودی در پدهای گرمایشی در بازار وجود ندارد، بنابراین مهم است که پد گرمایشی مناسب برای وضعیت ایده آل خود پیدا کنید. اگر با درد متوسط ​​تا شدید مواجه هستید، پد گرم کننده مادون قرمز را انتخاب کنید زیرا می تواند عمیق تر به ماهیچه ها نفوذ کند. در صورتی که کمر درد  جزئی باشد، یک پد استاندارد با چندین تنظیمات باید این کار را انجام دهد.

اگر هر گونه نگرانی دارید یا اگر درد  بیش از 6 هفته ادامه داشت و یا پس از استفاده از پد گرم کننده کمردرد ادامه یافت یا بدتر شد، دریغ نکنید و با پزشک و متخصص حرکات اصلاحی خود صحبت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *