روش جدید درمان پای پرانتزی

گرما درمانی برای کمردرد
گرما درمانی برای کمردرد
12 خرداد 1401
تمرینات مؤثر جهت صاف کردن ستون فقرات
تمرینات مؤثر جهت صاف کردن ستون فقرات
17 خرداد 1401
روش جدید درمان پای پرانتزی
3.4
(204)

پای پرانتزی عارضه‌‎ای است که در آن زانوها در کنار هم نمی‌ایستند و از هم فاصله دارند. وجود انحراف در استخوانها و مفاصل پا سبب بروز چنین عارضه‌ای میشود. خوشبختانه امروزه علم پزشکی روز به روز پیشرفت کرده و انواع مختلفی از روشها را به عنوان روش جدید درمان پای پرانتزی ارائه میدهد. با پیروی از روش جدید درمان پای پرانتزی میتوان این مشکل را به طور کامل رفع کرد.

روش جدید درمان پای پرانتزی چیست؟

علم پزشکی جزو حوزه‌هایی است که دائم در حال رشد است. این رشد در زمینه پرانتزی پا نیز به چشم میخورد. امروزه پزشکان بسیاری سعی دارند تا روش جدید درمان پای پرانتزی برای رفع این عارضه به جامعه انسانی ارائه دهند. در این بین باید به یاد داشته باشید که منظور از روش جدید درمان پای پرانتزی، تکمیل روشهای قدیمی است. به عبارتی پزشکان متخصص با بررسی و تحقیق بسیار برخی از اصول حاکم بر روشهای قدیمی را منسوخ کرده و به عبارتی آنها را بروزرسانی میکنند. زمانی که روشهای قدیمی بروزرسانی شوند به عنوان روشهای جدید درمانی مطرح میشوند. چرا که تاثیر آنها نسبت به روشهای قدیمی چندین برابر شده است.

امروز پزشکان با توجه به عاملی که سبب ایجاد پای پرانتزی شده است، روش جدید درمان پای پرانتزی را برای بیمار تجویز میکنند. در ادامه به بررسی تمامی روشهایی که برای درمان پرانتزی پا مورد استفاده قرار میگیرد خواهیم پرداخت.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

درمان پرانتزی پا با جراحی

روش جدید درمان پای پرانتزی جراحی است. این روش جزو جدیدترین و نوین ترین روشها برای درمان این عارضه در علم پزشکی است. البته جراحی پای پرانتزی جزو آخرین انتخاب‌ها برای درمان این بیماری است. چرا که جراحی جزو روشهای تهاجمی به شمار می‌آید و اغلب توصیه نمیشود. در این روش پزشک متخصص علت اصلی پرانتزی بودن پا را بررسی میکند و عمل جراحی را نسبت به آن پیش میبرد. جراحی پای پرانتزی ریسک بالایی دارد. حتی در مواقعی ممکن است که عمل ناموفق باشد. از این رو بهتر است عمل جراحی پای پرانتزی توسط پزشکان متخصص و ماهر که عمل های زیادی در این زمینه انجام داده اند صورت بگیرد.

روش جدید درمان پای پرانتزی

درمان با لیزر

استفاده از لیزر جزو روش جدید درمان پای پرانتزی به شمار نمی آید. استفاده از لیزر تنها روند درمان را بهبود میبخشد و مزایای دیگری برای این بیماران دارد. لیزر درمانی برای رفع پای پرانتزی بسیار مفید است و هیچ عارضه ای ندارد.

مزایای لیزر درمانی برای پاهای پرانتزی به این شرح است:

  • التهابات که در مفاصل زانو ایجاد شده است را کاهش میدهد
  • از بروز انواع تورم در مفاصل و استخوان ها جلوگیری میکند
  • از ساییدگی غضروفی که در زیر کشکک زانو قرار دارد جلوگیری میکند و از عوارض مخرب این بیماری می کاهد

توجه داشته باشید که لیزر درمانی توسط افراد متخصص در کلینیک های معتبر انجام شود.

روش جدید درمان پای پرانتزی

درمان پرانتزی پا با حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی

بهترین روش درمان پای پرانتزی بهره مندی از حرکات اصلاحی است. حرکات اصلاحی تمریناتی بر پایه یوگا هستند که انجام آنها به مرور زمان تغییرات چشم گیری در شکل استخوان ها و نحوه جای گیری مفاصل ایجاد میکند. درمان پرانتزی پا به کمک حرکات اصلاحی توسط پزشکانی که در زمینه فیزیوتراپی تخصص دارند انجام میشود. درمان پای پرانتزی به کمک حرکات اصلاحی به مرور زمان تاثیرات خود را نشان میدهد. به عبارتی نمیتوان تاثیرات مثبت حرکات اصلاحی را در یک یا دو جلسه فیزیوتراپی مشاهده کرد.

انجام دادن خودسرانه حرکات اصلاحی برای پرانتزی پا بسیار مضر است. چرا که امکان دارد پرانتزی پا را بیشتر از پیش تشدید کند. انجام حرکات اصلاحی پرانتزی پا تنها باید توسط فیزیوتراپیست و در حضور وی انجام بگیرد.

درمان با کفش های طبی

پوشیدن کفش های طبی و استاندارد تاثیر جالب توجهی در بهبود روند درمان پرانتزی پا دارد. پوشیدن کفش طبی از وارد شدن فشار بیش از حد به پاها جلوگیری میکند. استفاده مکرر و مداوم از کفش‌های طبی روند درمان را تسریع خواهد کرد. البته کفش‌های طبی که به این جهت خریداری میکنید باید استاندارد بوده و ارزان قیمت نباشد. چرا که پوشیدن کفش‌های طبی غیر استاندارد آسیب بیشتری به پا‌ها وارد میکند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان