ورزش برای درد گردن و کتف

روش تشخیص صافی کف پا
روش تشخیص صافی کف پا
8 خرداد 1401
گرما درمانی برای کمردرد
گرما درمانی برای کمردرد
12 خرداد 1401
ورزش برای درد گردن و کتف
3.6
(258)

انجام انواع حرکات فیزیکی و ورزش برای درد گردن و کتف بسیار موثر است. چرا حرکات و تمرینات ورزشی میتواند تغییرات مفید و موثری در گردن و کتف ایجاد کند. اما انجام حرکات اصلاحی برای گردن درد باید اصولی باشد. به عبارتی هر فردی که دچار چنین عارضه ای میشود نمیتواند به صورت خودسرانه اقدام به درمان آن به کمک ورزش کند.

بهره مندی از ورزش برای گردن درد تنها پس از مشخص شدن علت عارضه امکان پذیر است. به عبارتی بدون کشف علت درد گردن و کتف انجام حرکات اصلاحی و ورزشی غیر عاقلانه و خطرناک است.

ورزش برای درد گردن و کتف

حرکات اصلاحی برای درد گردن و کتف باید جدی گرفته شوند. افرادی که موقعیت‌های شغلی و یا محیط زندگی متفاوت تری با بقیه دارند، امکان بروز گردن درد و کتف در آنها بیشتر است. برای مثال افرادی را فرض کنید در محیطی مانند رستوران و یا قصابی مشغول به کار هستند. استفاده مداوم از دستها و جابجایی وسایل سنگین از علل عمده درد گردن و کتف است. گاهی چنین دردهایی از گردن و کتف نیز فراتر میرود و باعث ایجاد دردهای خفیف در دستها و بازوها نیز میشود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

ورزش برای درد گردن و کتف در چنین افرادی نمیتواند به عنوان درمان ارائه شود. به عبارتی ادامه فعالیت های سنگین امکان درمان درد گردن و کتف را خنثی میکند. انجام ورزش برای درد گردن و کتف در چنین افرادی تنها به تسکین درد کمک میکند و از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری میکند. انجام مداوم ورزش برای درد گردن و کتف در این افراد بسیار مهم و حیاتی است. چرا که ممکن است پس از مدتی قدرت کار کردن و فعالیت های سنگین را نداشته باشند.

مزایای ورزش برای گردن درد به این صورت است:

  • عضله های گردن و کتف را تقویت میکند
  • استقامت عضلات گردن و کتف را افزایش میدهد
  • با ایجاد انعطاف در عضلات و رفع خشکی در آنها از بروز خستگی ها زودرس جلوگیری میکند

انواع حرکات اصلاحی برای گردن درد

حرکات اصلاحی برای درد گردن و کتف بسیارند. در این بین 5 حرکت مهم و اصلی وجود دارد که تمامی افراد در شرایط مختلف جسمی قادر به انجام آنها خواهند بود. این 5 حرکت حتی برای افرادی که درد گردن و کتف نیز ندارند مناسب است، چرا که باعث تقویت و افزایش استقامت عضلات گردن میشود.

  1. سرتان را به سمت جلو سر دهید

برای انجام این حرکت در ابتدا سرتان را صاف نگه دارید. سر باید در امتداد شانه ها بوده و چشم ها به سمت جلو باشد. سپس به آرامی چانه تان را به سمت جلو سر دهید. دقت داشته باشید که سر نباید به سمت پایین خم شود و چشم ها همچنان به سمت جلو باشد.

  • سرتان به سمت بالا و پایین حرکت دهید

حرکت دادن سر به سمت بالا و پایین بسیار راحت است. برای انجام این حرکت سرتان را به سمت بالا حرکت دهید به قدری که چشم هایتان به سمت سقف باشد. پس از 5 ثانیه سرتان را به سمت پایین برگردانید، به نحوی که بتوانید نوک انگشتان پایتان را ببینید.

  • گردن تان را به سمت طرفین چرخش دهید

در این حرکت سرتان را از قسمت گردن به سمت شانه هایتان بچرخانید. در این انجام این حرکت باید چانه در امتداد شانه ها باشد. در چرخاندن سرتان به سمت طرفین زیاده روی نکنید.

  • سرتان را به جلو خم کرده و چرخش دهید

برای انجام صحیح این حرکت ابتدا صاف بایستید. سپس سرتان را بچرخانید و به قفسه سینه تان نزدیک کنید. شروع این حرکت را یکبار از سمت چپ و یکبار از سمت راست شروع کنید.

آیا ورزش باشگاهی برای درد گردن و کتف مناسب است؟

انجام ورزش برای گردن درد در مراحل ابتدایی باید از انواع نرمش ها و کشش ها شروع شود. به عبارتی افرادی که درد های شدیدی در ناحیه گردن و کتف احساس میکنند قادر به انجام ورزش های باشگاهی سنگین نخواهند بود. با انجام دادن مداوم حرکات اصلاحی برای درد گردن و کتف میتوان بعد ها برای شرکت در ورزش های باشگاهی اقدام نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

2 Comments

  1. علی محمد جعفری گفت:

    سلام بنظرم خوبه ولی چون مهره های گردن وستون فقرات حساسن بهتره ویزیت حضوری باپزشک انجام بشه وبعد ورزشهارو نجام داد.

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام و وقت بخیر، آقای جعفری عزیز سپاس از همراهیتون🌹🙏
      همانطور که در ابتدای مقاله هم آورده شده هر فرد باید با توجه به وضعیت گردن و کتف تمرینات متناسب دریافت کند و از انجام تمرینات خودسرانه بپرهیزد.
      این تمرینات در صورتی که فرد گزارش درد و بی حسی شدید نداشته باشند توصیه میشه در غیر اینصورت باید ابتدا علت درد شناسایی سپس در صورت نیاز تمرین اصلاحی دریافت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان