چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟

ورزش برای تقویت تاندون مچ پا
ورزش برای تقویت تاندون مچ پا
27 دی 1401
حرکات فیزیوتراپی برای دیسک کمر
حرکات فیزیوتراپی برای دیسک کمر
29 دی 1401
چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم
4.3
(3)

بیمارانی که به مراکز فیزیوتراپی مراجعه می کنند، بعد از اتمام جلسات فیزیوتراپی مهم ترین چالشی که با آن مواجه هستند، این است که چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟ ادامه درمان فیزیوتراپی در منزل برای بسیاری از بیماران دغدغه مهمی است و مکرر از فیزیوتراپیست ها درباره ادامه درمان در خانه سوال می پرسند. فیزیوتراپی در خانه برای بیمارانی که از آسیب های شدید رنج می برند، یک امتیاز فوق العاده است. گاهی انتخاب فیزیوتراپی در خانه به عهده خود بیمار است و فیزیوتراپیست ها با مراجعه به منازل بیماران، آنها را درمان می کنند. گاهی نیز آسیب های بیماران به حدی است که توانایی خروج از منزل را نداشته و مجبور هستند فیزیوتراپی را در خانه ادامه دهند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟

در هر دو حالت، سوالی که مطرح می شود، چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟ فیزیوتراپی متد درمانی است که به وسیله تجهیزات مکانیکی، الکتریکی، حرکات کششی و ورزشی، بیمارانی که از مشکلات اسکلتی و عضلانی مثل دیسک کمر، سیاتیک، زانو درد، دیسک گردن و مشکلات ستون فقرات رنج می برند، درمان می کند. حال همین تجهیزات و امکانات را می توان در منزل استفاده کرد و برنامه درمانی کلینیک را در خانه ادامه داد.

فیزیوتراپی در منزل چه فوایدی دارد؟ از کدام روش های فیزیوتراپی می توان در منزل استفاده کرد؟ فیزیوتراپی درخانه برای کدام دسته از بیماران فایده دارد؟ تمام این سوالات دغدغه اغلب شما است و ما در ادامه مقاله به تمام آنها پاسخ خواهیم داد.

چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم

 فیزیوتراپی در منزل برای کدام بیماران مناسب است؟

بیمارانی که به فیزیوتراپی احتیاج دارند شامل گروه های مختلفی است؛ اما برای آنها نیز همیشه این سوال پیش می آید که چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟ بیمارانی با شکستگی های استخوان، آسیب های ستون فقرات، ورزشکاران آسیب دیده، بیماران با بیماری های نورولوژیک، بیماران ارتوپدی با مشکلات زانو، مچ پا، گردن و دیسک کمر، سالمندان و کودکان با آسیب های مغزی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند. برای مثال بیمارانی که زانودرد دارند و می خواهند در منزل درمان شوند، فیزیوتراپیست ها با حرکات کششی و آموزش نحوه انجام آنها، باعث ایجاد انعطاف پذیری و تحرک در مفاصل زانو می شوند. همچنین با فیزیوتراپی، درد زانو کنترل شده و عضلات اطراف مفصل زانو تقویت می شود.

در حقیقت جلسات فیزیوتراپی در منزل به بیماران با مشکلات زیاد مثل سکته مغزی، ضایعه نخاعی، ام اس این فرصت را می دهد تا با کمک فیزیوتراپیست ها، روند درمان را با کیفیت بهتر و مناسب تر طی کنند. فیزیوتراپی در خانه برای این افراد گزینه ایمن و راحت تری خواهد بود.

چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؛ بهترین روش های فیزیوتراپی در منزل

بیمارانی که به جای انجام فیزیوتراپی در کلینیک، منزل را انتخاب می کنند، با چالشی به نام چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم، روبه رو هستند. آنها در این باره نباید نگران باشند؛ زیرا همان فعالیت هایی که در کلینیک انجام می دادند، در خانه نیز می توانند ادامه دهند. برای انجام فیزیوتراپی می توانید از دستگاه های فیزیوتراپی مثل الکتروتراپی، درمان های دستی و تمرین درمانی یا حرکات ورزشی در خانه بهره مند شوید.

فیزیوتراپی در منزل با دستگاه الکتروتراپی: معمولا امواج الکتریکی برای حل کردن مشکلاتی مثل گرفتگی های عضلانی و کاهش درد بسیار موثر است. کسانی که فیزیوتراپی در خانه را انتخاب کرده اند، می توانند از فیزیوتراپ ها بخواهند، دستگاه های الکتروتراپی قابل حمل را با خود بیاورند.

تمرین درمانی در خانه: وقتی از خود می پرسید، چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم، یکی از بهترین روش های فیزیوتراپی، تمرین درمانی یا حرکات کششی است. در این متد، فیزیوتراپیست ها، به بیماران ورزش های تعادلی آموزش می دهند. همچنین برای بهبود و کاهش درد مفاصل، کاهش التهاب مفصل های مچ دست، شانه، زانو، درمان دیسک کمر و گردن از ماساژ درمانی و یخ درمانی استفاده می کنند.

فیزیوتراپی در منزل با درمان های دستی: درمان دستی یکی از محبوب ترین روش های درمانی در فیزیوتراپی است که فیزیوتراپیست ها آن را با حرکات دست، برای مداوای بیماری های حرکتی، کنترل درد و ماساژ مفاصل به کار می برند. این حرکات برای بیمارانی که دچار شکستگی شده و به مدت طولانی در منزل بستری شده اند، مفید است. درمان های دستی برای شل کردن ماهیچه ها و درمان خشکی مفاصل اثربخشی بالایی دارد.

فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در خانه برای بیماران

فیزیوتراپی و متدهای درمانی آن، به خوبی توانسته به این دغدغه بیماران که چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم، پاسخ دهد. همه بیماران تحت هر شرایطی که باشند، می توانند از خدمات درمان فیزیوتراپی در خانه بهره مند شوند. این شیوه به خصوص برای بیماران سالمند، ام اس، سکته های قلبی و مغزی، کودکانی با فلج مغزی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند، فوق العاده کارآمد می باشد. علاوه بر این فیزیوتراپی در خانه، مزایای دیگری نیز دارد و عبارت است از:

  • فیزیوتراپی را می توانید بر اساس برنامه های روزانه خود هماهنگ کنید.
  • با روش فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپیست ها، با مشاهده فعالیت های شما در منزل، می توانند مشکل اصلی را شناسایی و علت به وجود آمدن آن را بازگو کنند.
  • نیازی به رفت و آمد ندارید.
  • محل تمرین ها و فعالیت های فیزیوتراپی در خانه برای تان ثابت خواهد بود.
  • با حضور فیزیوتراپیست در خانه، سایر اعضای خانواده با تمرینات آشنا می شوند و در صورت عدم حضور فیزیوتراپ، به شما کمک می کنند.

چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟ دغدغه ای است که اکثر بیماران با آن مواجه هستند؛ اما آنها از این بابت نباید نگران و مشوش باشند، زیرا به راحتی می توانند از خدمات فیزیوتراپی در خانه بهره مند شوند. فیزیوتراپی روش درمانی است که شما می توانید آن را در منزل نیز انجام دهید و شامل تمرین درمانی، دستگاه و درمان های دستی است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان