ورزش برای تقویت تاندون مچ پا

تشخیص انحراف پای نوزاد
تشخیص انحراف پای نوزاد
26 دی 1401
چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم
چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟
28 دی 1401
ورزش برای تقویت تاندون مچ پا
3.9
(21)

مچ پا یکی از اعضای مهم در بدن است و به ما کمک می کند تا بتوانیم به راحتی حرکت کنیم. این عضو پر اهمیت دارای تاندون است که آن نیز در بدن نقش خاصی را ایفا می کند. حال عضوی با این میزان اهمیت، طبیعتا بسیار حساس است و ممکن است با حرکات مختلف آسیب ببیند. در این مقاله تلاش می کنیم چند راهکار ورزشی ارائه دهیم تا بتوانیم تاندون مچ پا را تقویت کنیم. پس برای آشنایی با این تمرینات با ما همراه باشید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

چند ورزش برای تقویت تاندون مچ پا

در اینجا چند تمرین را توضیح می دهیم که می توانند تاندون و به طور کلی مچ پای شما را تقویت کنند. دقت کنید که این تمرینات الزاما در زمان وقوع حادثه و آسیب دیدگی انجام نمی شوند. می توانید آنها را به طور کلی و برای تقویت مچ پای خود استفاده کنید.

حرکت تقویت تاندون شماره یک

شما می توانید روی یک صندلی و یا روی زمین بنشینید و یک کش را زیر یک پای خود قرار دهید و دو سر آن را بگیرید. حالا اندکی پای خود را بالا بیاورید و سعی کنید با کف پا به کش و یا طناب فشار بیاورید. توجه کنید که در این حالت پای دیگر شما روی زمین باشد. حالا می توانید مچ پای خود را به چپ و راست تکان دهید و چند ثانیه نگه دارید. دقت کنید که این کار را برای پای دیگر نیز به یک میزان انجام دهید. البته اگر یکی از پاها آسیب دیده، آن پا را بیشتر از دیگری نرمش دهید.

حرکت تقویت مچ پا شماره دو

در این تمرین، دو دست خود را به کمر تکیه دهید و صاف بایستید. حالا به آرامی بپرید. این پرش را باید در سِت های چندتایی تکرار کنید. به طور مثال سه سِت ده تایی انجام دهید. توجه کنید که حرکت نامناسبی انجام ندهید. چون در این تمرین آسیب پذیری مچ پا بالا می رود.

حرکت تقویت مچ پا شماره سه

این تمرین نیز به شکل ایستاده است. نزدیک یک دیوار بایستید و یکی از دست هایتان را به دیوار تکیه دهید. با دست دیگر یک وزنه را بگیرید. حالا روی پنجه پا بلند شوید و باز پاشنه پا را به زمین برگردانید. این حرکت را در چند سِت تکرار کنید.

حرکت تقویت تاندون شماره چهار

دو سه کتاب کم قطر یا چیزی شبیه به آنها را روی زمین قرار دهید. حالا به شکلی روی آنها بایستید که پاشنه پا شما روی زمین باشد و قسمت پنجه پا شما روی کتاب ها باشد. حالا تلاش کنید که پاشنه پای خود را از زمین جدا کنید. این کار را به شکلی انجام دهید که پای شما و کتاب ها زاویه نود درجه پیدا کنند. سعی کنید چند ثانیه در این حالت بمانید. بعد از آن تلاش کنید که پاشنه پا را به سمت بالا بکشید. چند ثانیه نیز پا را در این حالت نگه دارید. این حرکت را چند بار تکرار کنید و زمانی که خسته شدید دست از آن بکشید.

حرکت تقویت تاندون مچ پا شماره پنج

روی یک صندلی بنشینید و نوک انگشتان پای خود را روی زمین بگذارید. حالا سعی کنید در همین حالت پاهای خود را از ناحیه زانو بالا بیاورید. پس از آن مچ پای خود را به سمت بیرون فشار دهید. اگر بتوانید حدود یک دقیقه این حالت را حفظ کنید، بسیار مفید خواهد بود. اما باز هم توجه کنید که فشار بیش از حد به پای شما وارد نشود. از این حرکت می توانید برای زمانی که پشت کامپیوتر نشسته اید، استفاده کنید.

ورزش برای تقویت تاندون مچ پا.

امیدواریم که از نمونه های ورزش برای تقویت تاندون مچ پا استفاده برده باشید. موفق و سلامت باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان