سندرم درد گردن بازو

آرتروز زانو
26 اردیبهشت 1400
سندرم ایلیوتیبیال باند (ITB)
2 خرداد 1400
سندرم درد گردن بازو
3.8

سندرم درد گردن بازو یا درد گردن بازو ، اصطلاحاتی عامیانه است که شامل انواع مختلفی از عوامل مؤثر بر درد گردن یا قسمت فوقانی کمر می‌باشد که شامل برخی علائم در بازو نیز هست. شایع‌ترین نوع درد در ناحیه گردن، درد بین گردن و شانه است که مشخصاً نشان دهنده‌ی رابطه‌ای بین عضلات گردن و شانه است. سندرم درد گردن بازو مختص اختلالات عملکردی است که علائم مربوط به پایین بازو را نشان می‌دهد و احتمال ایجاد فشار عصبی یا فشرده سازی عصبی غیر طبیعی را نیز دارد.

دلایل شایع سندرم درد گردن بازو

نورودینامیک غیرطبیعی

رادیکولوپاتی عضلات گردن – اعصاب تحت فشار

سندرم خروجی قفسه سینه

سندرم تونل کارپال

آسیب و فشار در حرکات تکراری

آرنج تنیس بازان

عوامل ایجاد تنش عصبی غیر طبیعی

تنش عصبی به میزان کشیدگی عصب در حالت استراحت و یا حین حرکت اشاره دارد. افزایش غیرطبیعی کشش عصبی زمانی اتفاق می‌افتد که عصب در هر جای مسیر خود گرفتار یا محدود شود. دلایل عمده این امر شامل محدودیت در تحرک مفصل گردن، التهاب در رابط‌های بافت نرم یا اسپاسم عضلات در اطراف یک عصب است. تنش عصبی را می‌توان با تغییر وضعیت بازو کم یا زیاد کرد. موقعیت‌های مختلف بازو، شاخه‌های مختلف عصبی را هدف قرار می‌دهد و باعث ایجاد تنش‌های بسیاری در آن محل می‌شود. متخصص حرکات اصلاحی در ارزیابی نورودینامیک (تحرک عصب) بدن فرد بسیار با تجربه است و می‌تواند به بهترین نحو فرد را در این مسیر راهنمایی کند. برای این کار از آزمایشات مختلفی استفاده می‌کند که در تشخیص نوع آسیب و درد کمک کننده هستند.

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

علائم سندرم درد گردن بازو

گردن درد، سفتی یا درد در بازو

احساس سوزن و سوزن شدن در گردن و بازو

بی حسی در عضلات

ضعف عضلات

احساس سوزش، درد شدید یا خسته کننده که از گردن به پایین بازو انتشار می‌یابد.

محل درد با اعصاب عضلات و پوست در تماس است، به همین دلیل است که ممکن است فقط در انگشتان 4 و 5 یا انگشتان 2 و 3 یا بی حسی یا احساس سوزش در قسمت خارجی آرنج خود احساس کنید، اما این علائم معمولا در داخل اندام حس نمی‌شود.

علائم معمولاً در اعصاب خاصی قابل تشخیص است که این امر به تشخیص سندرم درد گردن بازو کمک خواهد کرد. مهم است که متخصص حرکات اصلاحی خود را در مورد هرگونه تغییر در مکان و درجه علائم در جریان قرار دهید تا با توجه به تغییرات ایجاد شده تمرینات اصلاحی مورد نیاز جهت بهبودی طراحی شود.

تشخیص سندرم درد گردن بازو

ماهیت علائم فرد در تمایز بین سندرم درد گردن بازو و سایر دلایل درد بازو بسیار مفید است. علاوه بر این، متخصص حرکات اصلاحی می‌تواند با انتقال بازو به موقعیت‌های خاص و انجام آزمایشات مختلف، فشار عصبی غیر طبیعی را تشخیص دهد تا حرکت هر عصب هنگام حرکت به سمت پایین بازو را آزمایش کند و به راحتی مشکل را تشخیص دهد.

دامنه حرکت در طرف آسیب دیده فرد با طرف سالم مقایسه می‌شود تا مشخص شود که چه حرکتی برای فرد طبیعی است. هنگامی که وجود تنش عصبی غیرطبیعی تأیید شد، متخصص حرکات اصلاحی یک سری آزمایشات برای تعیین منطقه و ساختارهایی که حرکت عصب را محدود می‌کنند نیز انجام می‌دهد.

درمان درد سندرم گردن بازو

تنش عصبی غیرطبیعی به طور معمول با درمان اختلال عملکرد اولیه برطرف می‌شود. معمولاً این محل در ناحیه گردن یا قسمت فوقانی پشت فرد است، جایی که عصب از کانال نخاع خارج می‌شود.

متخصص حرکات اصلاحی از مجموعه‌ای از ابزارهای درمانی و تمرینات درمانی و اصلاحی برای کاهش درد و التهاب، بازیابی حرکت کامل مفصل و عادی سازی فعالیت عضلات در محل اختلال استفاده می‌کند. این موارد ممکن است شامل:

درمان حرارتی، طب سوزنی، الکتروتراپی، تکنیک‌های ضربه زدن، ماساژ بافت نرم، تکنیک‌های تراز مفصل، کشش عضلات و تمرینات نورودینامیکی و تمرینات درمانی و اصلاحی باشد. متخصص حرکات اصلاحی در فنونی متخصص است که بهترین نتیجه را برای فرد خواهد داشت و توان‌بخشی فرد را برای دستیابی به اهداف عملکردی خود و حفظ آن‌ها متناسب می‌کند.

به کمک متخصص حرکات اصلاحی چه نتایجی را می‌توانید انتظار داشته باشید؟

درد ناحیه گردن و بازو به طور کلی با رفع اختلالات عملکرد اولیه به طور کامل برطرف می‌شود.

دامنه حرکتی مفاصل افزایش می‌یابد.

فرد می‌تواند به تدریج به فعالیت‌های گذشته خود ادامه دهد.

باید توجه داشت که مدت زمان بهبودی اغلب تحت تأثیر مدت زمان بروز علائم است.

در بیشتر موارد، در چند جلسه اول تمرین درمانی و حرکات اصلاحی می‌توانید انتظار کاهش چشمگیر علائم بازو را داشته باشید. در برخی موارد، ممکن است یک اختلال عملکرد موضعی در بازو نیز وجود داشته باشد. این حالت در شرایطی مانند سندرم تونل کارپال و آرنج تنیس بازان بیشتر مشاهده می‌شود که برای امکان بهبود کامل هر دو منطقه نیاز به درمان طولانی مدت و مختص خود است.

برای انجام تمرینات صحیح و نتیجه بخش حتما باید به متخصصان حرکات اصلاحی ماهر و با تجربه مراجعه شود که بتوانند در کمترین مدت زمان به کاهش درد و درمان کامل کمک کنند.