انحراف مچ پا به داخل در کودکان

تشخیص گودی کمر با دیوار
تشخیص گودی کمر با دیوار
29 بهمن 1401
قیمت آب درمانی در تهران
قیمت آب درمانی در تهران
1 اسفند 1401
انحراف مچ پا به داخل در کودکان
3.6
(14)

ممکن است که شما با انحراف مچ پا به داخل در کودکان مواجه شده باشید. این ناهنجاری در کودکان بسیار شایع است. البته جایی برای نگرانی نیست؛ چرا که علم پزشکی امروزه بسیار پیشرفت کرده است و این پیشرفت سبب شده که برای هر بیماری راه درمان وجود داشته باشد. صافی کف پا سبب می شود که مچ پا به داخل بچرخد. انحراف مچ پا به داخل در کودکان نیز می تواند ناشی از این علت باشد. کسانی که مچ پاهایشان بیش از حد میچرخد؛ قوس کف پای بسیار کمی دارند و اصطلاحا کف پاهای آنها صاف است. این موضوع باید از طریق ورزش و راه های درمانی گوناگون برطرف شود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

انحراف مچ پا به داخل در کودکان می تواند سبب درد در پاهای آنها شود؛ به این صورت که راستای مفاصل به علت چرخش بیش از حد مچ پا به هم می خورد؛ این به هم خوردگی راستای مفاصل، برای فرد ایجاد درد می کند. این موضوع حتی می تواند به زانو و قوزک های پا آسیب برساند. چرخش بیش از اندازه مچ پا به هنگام راه رفتن، حتی سبب ایجاد درد و اختلال در قسمت پایین کمر می گردد. بدیهی است که این اختلال مانند هر اختلال دیگری دلایل خاص خود را دارد.  و ما در این بخش به طور کلی به بررسی دلایل آن می پردازیم.

دلیل پیدایش این مشکل:

دلیل وجود انحراف مچ پا به داخل در کودکان مهم و قابل بحث است. آدمی تا هنگامی که دلیل مشکل خود را نداند نمی تواند در جهت رفع آن اقدام نماید. هنگامی که استخوان قوزک روی استخوان پاشنه پایداری نداشته باشد، مچ پا بی از اندازه می چرخد. این موضوع سبب انحراف مچ پا به داخل می شود. همانطور که مشخص است اغلب علت این عارضه، مادرزادی می باشد. اگر قوس کف پا کم باشد فرد دچار این اختلال و انحراف مچ پا می شود. جالب است بدانید که عده ای هستند که قوس کف پای آنها طبیعی است، اما با این حال به اختلال چرخش مچ پا دچار هستند.

انحراف مچ پای کودکان.

مشکلات انحراف مچ پا:

انحراف مچ پا به داخل در کودکان می تواند سبب بروز مشکلات و اختلالات فراوان شود. اگر راستای استخوان قوزک از دست برود، مچ پا انحراف پیدا می کند؛ این انحراف سبب چرخش شدید مچ پا می گردد. در طی زمان استخوان های پا از یکدیگر باز می شوند. به دنبال این موضوع، بافت های نرمی که داخل پا وجود دارد بیش از حد معمول کشیده می شوند؛ همه این موارد می توانند سبب ایجاد اختلال در پای کودک شوند. بدیهی است که این انحراف دارای معضلات و مشکلات گوناگون است. خوب است که به این معضلات توجه لازم و کافی داشته باشید.

برخی از مشکلات انحراف مچ پا به داخل در کودکان:

  1. ایجاد دردهای قدامی پا و دردهای جسمی طاقت فرسا.
  2. ایجاد درد در فاسئیت پلانتار و پاشنه پا.
  3. در عملکرد تاندون تیبیال خلفی اختلالاتی به وجود می آورد.
  4. اعصابی که در قسمت قوزک پا، مچ پا، نوروپاتی و نوروما وجود دارند فشرده می شوند.
  5. این موضوع بر روی بانیون ها نیز تاثیر گذار است.
  6. شست پای افراد محدودیت حرکتی پیدا می کند.
  7. انگشت ها حالت چکشی پیدا می کنند.
  8. فاسئیت پلانتار دچار آسیب دیدگی می شود.

با توجه به تمام موارد ذکر شده دانستید که این انحراف مچ پا به داخل در کودکان بسیار قابل اهمیت است. درست نیست که آن را ندیده بگیرید. چرخش پا بر روی تمامی مفاصل پا تاثیر دارد و از آن بدتر این است که بر روی کمر نیز اثر گذار است. هنگامی که مچ پا به داخل بچرخد سبب می شود که قوزک جابه جا شود. این جابجایی قوزک، عامل ایجاد معضلات گسترده ای می شود. خوب است که در صورت مشاهده هر نوع مشکلی به پزشک مربوطه مراجع نمایید. درمان به موقع اختلالات و انحرافات برای شما بسیار سودمند خواهد بود. به همین خاطر توجه به آنها نکته مهمی است.

انحرافات پا.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان