تشخیص گودی کمر با دیوار

شنا برای دیسک گردن
شنا برای دیسک گردن
27 بهمن 1401
انحراف مچ پا به داخل در کودکان
انحراف مچ پا به داخل در کودکان
30 بهمن 1401
تشخیص گودی کمر با دیوار
3.6
(13)

تشخیص گودی کمر با دیوار امروزه بسیار رواج یافته است. اما جالب است بدانید که گودی کمر چیست؟ هنگامی که در قسمت کمر فرد انحنای بیش از حد وجود داشته باشد، اصطلاحا فرد دچار گودی کمر می شود. این مشکل به ستون فقرات فشار بسیاری وارد می کند و این فشار بر روی ستون فقرات، حاصلی جز درد برای فرد ندارد. برخی از افراد که دچار قوس کمر هستند این گودی کمر در ظاهر آنها مشخص است. این گودی بیش از حد، سبب درد برای فرد می شود. کمر افرادی که دچار لوردوزیس هستند از کنار درست شبیه حرف انگلیسی c است.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

حرکات تمرینی:

گودی کمر در همه افراد وجود دارد. اما استفاده از روش های تشخیص گودی کمر با دیوار برای افرادی است که گودی کمر بیش از حد دارند. بدن انسان به طور کلی چنین ظاهری دارد؛ اما گودی بی رویه، سبب درد در افراد می شود. برای این مشکل امروزه درمان های متعددی وجود دارد پس نیازی به نگرانی نیست. پزشکان تمرین های درمانی بسیاری را به فرد دچار به گودی کمر توصیه می کنند. انجام این تمرین ها می تواند بر روی فرد اثر فوق العاده ای داشته باشد. یکی از راه های قطعی دیگر برای درمان گودی کمر فیزیوتراپی است. این مورد هم اگر نیاز باشد توسط پزشک تجویز می شود.

خوب است که پس از استفاده از روش تشخیص گودی کمر با دیوار برای درمان اقدام کنید. اگر از این روش استفاده کردید و متوجه شدید که دچار گودی کمر نیستید؛ علل ایجاد گودی کمر را به خوبی بدانید. یکی از مهمترین دلایل گودی کمر مربوط به شرایط ارثی فرد است. بیماری آکندروپلازی که بر روی رشد کامل استخوان ها تاثیر دارد می تواند عامل گودی کمر شود. افرادی که بسیار قوز می کنند نیز ممکن است دچار گودی کمر شوند. در رفتگی مهره ها به مرور زمان نیز می تواند سبب گودی کمر و ایجاد درد در افراد شود. خوب است تا جایی که می شود از دچار شدن به بیماری گودی کمر جلوگیری کنید.

گودی کمر.

تشخیص گودی کمر:

برای تشخیص گودی کمر امروزه روش های بسیاری وجود دارد. یکی از بهترین و آسان ترین روش ها تشخیص گودی کمر با دیوار است. فرد اگر شک کرد که دچار گودی کمر است یا خیر می تواند از این روش بهره ببرد. برای این کار لازم است که ابتدا به سراغ یک دیوار صاف بروید. دیوار باید حتما صاف باشد؛ پس ضروری است که به این موضوع توجه داشته باشید. سپس باید فرد باسن، پاشنه پا، کتف ها و پشت سر خود را به طور کامل به دیوار بچسباند؛ تمام این نقاط باید به درستی با دیوار تماس برقرار کنند.

مراحل تشخیص:

تشخیص گودی کمر با دیوار پس از ایستادن جلوی دیوار صاف؛ سپس چسباندن باسن، پاشنه پا، کتف ها و پشت سر امکان پذیر است. در این حالت باید دست را درست از فاصله موجود میان کمر و دیوار به آرامی رد کنید. البته برای بالا رفتن دقت این کار می توانید از شخص دیگری درخواست کنید که چنین کاری را برای شما انجام دهد. توجه داشته باشید که گودی کمر باید به اندازه ای باشد که مشت بسته از آن عبور نکند. یعنی فاصله کمر فرد و دیوار باید کمتر از مشت بسته فرد باشد. اگر چنین بود هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد.

طریقه تشخیص گودی کمر با دیوار را به خوبی آموختید.  اگر با استفاده از این روش موفق به تشخیص گودی کمر نشدید به پزشک مراجعه کنید. به این صورت با معاینه پزشک خیال شما راحت خواهد شد. بدیهی است که پزشک از روش های متنوع برای تشخیص گودی کمر فرد استفاده می کند. این موضوع سبب می شود که فرد به نتیجه قطعی درباره وضعیت گودی کمر خود برسد. عکس برداری و معایناتی که توسط پزشک انجام می شود بسیار دقیق است؛ اما تشخیص گودی کمر با دیوار نیز بسیار مناسب و آسان است. شما می توانید در منزل چنین کاری انجام دهید.

تشخیص گودی کمر با دیوار.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان