از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟!؟

فوق تخصص گردن و شانه در تهران
فوق تخصص گردن و شانه در تهران
26 آذر 1401
علائم دیسک کمر در پاها
علائم دیسک کمر در پاها
28 آذر 1401
از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه
3
(21)

از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟!؟ آیا تاکنون شاهد طراحی ستون مهره‌ها بوده‌اید؟!؟ یکی از اولین چیزهایی که می‌تواند ذهن بسیاری از افراد را به سمت خود مشغول کند، عدم صاف بودن ستون مهره‌ها است. وقتی به ستون مهره‌ها توجه نمایید، قطعا گودی موجود در ناحیه کمر، ذهن شما را به سمت خود مشغول می‌کند. اگر بخواهیم بیشتر به خصوصیات ظاهری آن اشاره کنیم، می‌توان به طراحی حرف S در زبان انگلیسی اشاره نمود. بنابر اطلاعات ذکر شده، می‌توان به اهمیت وجود قوس در کمر، پی برد. در حالت عادی قوس کمر، 45 درجه است.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه و اهمیت پی بردن به این موضوع:

برای اینکه به سوال: از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟!؟ پاسخ دهید، می‌توان به درجه مناسب قوس کمر اشاره نمود. یکی از بهترین و مناسب‌ترین راهکارها برای پی بردن به میزان گودی کمر، توجه به درجه قوس در ناحیه کمر است. در زمانی که قوس موجود در کمر بیش از 50 درجه باشد، می‌توان شاهد عارضه‌ی هیپرلوردوزیس و یا همان گودی کمر بود.

افراد مختلفی مستعد این عارضه هستند. بنابراین با دریافت پاسخ سوال: از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟! می‌توان به وجود و یا عدم وجود این مشکل در بدن پی برد. برای نمونه افرادی از قبیل:

  • افرادی که از عارضه‌ی قوز دورسال برخوردار هستند.
  • افرادی که از لگن‌های به جلو رانده شده برخوردار هستند.
  • افرادی که لگن آنها به سمت عقب چرخیده است.
  • افرادی که سر آنها به سمت جلو خم شده است.
  • افرادی که دچار هیپراکستانسیون (کشیدگی در مفصل زانو و ران) هستند.

مستعد بروز عارضه‌ی گودی کمر در بدن خود هستند. برای بروز این مشکل می‌توان به دلایل بسیار زیادی اشاره نمود. دلایلی از قبیل: کوتاه شدن عضلات همسترینگ، عادت‌های بد، شل شدن لیگامان‌ها و … بر روی بروز این مشکل، موثر هستند.

از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟

مهمترین راهکارها برای شناخت عارضه قوس کمر:

یکی از راهکارهای مناسب برای پاسخ به سوال: از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟! عکاسی از بدن شما است. این عکاسی باید به نحوی انجام پذیرد که سر و پاهای شما در عکس به طور کامل مشخص باشد. همچنین عکس باید از فاصله‌ی یک متری از سطح زمین، گرفته شود. در این صورت می‌توانید به راحتی به پاسخ سوال خود دست یابید.

پس از عکسبرداری، می‌توانید اقدام به رسم خطوط فرضی بر روی بدن خود نمایید. بهتر است عکاسی به صورت نیم رخ صورت پذیرد. برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، دست خود را روی برجستگی استخوان لگن که به نام تروکانتر معروف است، قرار دهید. حال با توجه به استخوان برجسته در مچ پا (که مالئول نامیده می‌شود) می‌توانید به وجود گودی کمر در بدن خود پی ببرید.

از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟

از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه و نشانه‌های وجود آن چیست؟!

نشانه‌های گودی کمر چیست و از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟! عارضه‌ی گودی کمر، دارای انواع مختلفی می‌باشد. همچنین روش‌های درمانی به کار برده شده برای رفع هر کدام از آنها متفاوت خواهد بود. اما مهمترین نکته در این زمینه، توجه به روش درمان گودی کمر است. برای اینکه بتوانید در کمترین زمان ممکن اقدام به درمان این عارضه نمایید، ابتدا باید آن را تشخیص دهید. گودی کمر نیز مانند بسیاری از عارضه‌های دیگر، دربردارنده‌ی علائم مختلفی می‌باشد. از علائم این عارضه می‌توان به:

  • احساس برق گرفتگی ناگهانی و یا درد در ناحیه کمر
  • بزرگ دیده شدن باسن در حالت طبیعی و برخورداری از حالت گوژپشتی از نمای بغل بدن
  • ایجاد حالت C از گردن تا کمر
  • ضعف و بی حالی‌های غیر طبیعی
  • وجود یک شکاف بین سطح صاف و کمر همجوار با آن

از دلایلی که سبب بروز گودی کمر (Hyperlordosis) در بدن می‌شوند، عبارتند از:

  • پوکی استخوان
  • تجمع چربی در ناحیه شکم
  • در رفتگی‌های مداوم در ستون فقرات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان