علائم دیسک کمر در پاها

از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه
از کجا بفهمیم گودی کمر داریم یا نه؟!؟
27 آذر 1401
دکتر کف پای صاف در تهران
دکتر کف پای صاف در تهران
29 آذر 1401
علائم دیسک کمر در پاها
3.5
(23)

آیا از علائم دیسک کمر در پاها چیزی می‌دانید؟! دیسک کمر می‌تواند دردهای بسیار زیادی را برای بدن به همراه داشته باشد. شاید برخی از افراد بر این باور باشند که، دیسک کمر فقط نوعی تهدید کننده‌ی درد برای کمر به شمار می‌رود. اما باید به این امر واقف باشید که دیسک کمر می‌تواند سلامتی بسیاری از اندام‌های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اگر تاکنون چیزی در مورد علائم دیسک کمر در پاها چیزی به گوش شما نخورده است، می‌توانید با ما همراه شوید. یکی از مشکلاتی که دیسک کمر برای بیمار در بر دارد، مشکلات و علائم مختلفی در پاها است. افرادی که با عارضه‌ی دیسک کمر مواجه هستند، در معرض برخی از دردها و علائم در پاهای خود نیز خواهند بود. لذا اگر در پاهای خود، شاهد برخی از عوامل (که در ادامه ذکر می‌شوند) بودید، باید حتما به عارضه‌ی دیسک کمر نیز توجه نمایید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

شناخت علائم دیسک کمر در پاها:

علائم دیسک کمر در پاها، بسیار ساده و قابل درک هستند. به طوری که افراد به راحتی می‌توانند آنها را درک نموده و از اقدامات سریع برای درمان بیماری، استفاده کنند. در صورتی که دچار عارضه‌ی دیسک کمر شده باشید، این عارضه می‌تواند فشار اضافی را بر روی اعصاب نخاعی در بر داشته باشد. اعصاب نخاعی از کانال نخاعی عبور کرده و آسیب عصبی دائمی را برای بیمار به همراه خواهد داشت. بنابراین بیمارانی که از عارضه‌ی دیسک کمر رنج می‌برند، گاهی شاهد از دست دادن قدرت عضلانی و یا احساس در ناحیه پاها، خواهند شد.

وجود درد در ناحیه پا:

یکی از شایعترین علائم دیسک کمر در پاها، وجود در این ناحیه است. تحقیقات گسترده در این زمینه، ثابت کرده‌اند که بسیاری از علائم دیسک‌های کمر در قسمت پایینی کمر خودنمایی می‌کنند. بنابراین وجود درد پا یکی از علائم بروز عارضه دیسک کمر در موارد خاص، تلقی می‌گردد. اغلب این درد در ناحیه ران، ساق پا و باسن شایع است. در بسیاری از موارد نیز شاهد افزایش درد با حرکات بسیار کوچک، مانند: عطسه و سرفه نیز خواهیم بود.

 اما نکته مهم در زمینه بررسی درد پا، توجه به تشخیص پزشک می‌باشد. گاهی وجود این درد بیانگر دیسک کمر و گاهی نیز بیانگر برخی از عارضه‌های دیگر خواهد بود. بنابراین با یک بررسی دقیق، می‌توان به نتایج موفقیت آمیزی دست یافت. گاهی نیز دیسک‌ کمر از هیچ علائمی برخوردار نبوده و افراد بدون هیچ عارضه و علامتی، دچار آسیب دیدگی‌های مختلفی می‌شوند.

دیسک کمر و بررسی علائم آن در پاها

 گزگز پا از علائم دیسک کمر در پاها:

 از دیگر علایم دیسک کمر پا می‌توان به گزگز پاها اشاره نمود. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، عارضه دیسک کمر تاثیر بسیار زیادی بر روی عصب سیاتیک بیمار خواهد داشت. با فشار بر روی عصب سیاتیک، شاهد برخی از علائم مانند: سوزش، بی حسی و گزگز در ناحیه پاها خواهیم بود. برخی از بیماران نیز علائمی مانند: درد تیز و یا احساس لرزش را تجربه خواهند نمود.

وجود مشکل در انجام فعالیت‌های روزانه و ساده:

یکی از علائم دیسک کمر در پاها، ایجاد احساس ضعف در قسمت‌های مختلف پاها است. عارضه‌ی دیسک کمر می‌تواند عضلات مختلف در پاهای شما را ضعیف و کم کار نماید. بنابراین انجام بسیاری از فعالیت‌های روزانه مانند: راه رفتن و غیره را برای بیمار دشوار خواهد شد. گاهی برخی از بیماران پس از طی کردن زمان مناسب برای استراحت، با احساس مطلوبی مواجه می‌شوند. اما همچنان با انجام فعالیت‌های ساده باز هم احساس بدتری را تجربه خواهند نمود.

 توجه داشته باشید که: دیسک کمر یکی از عوارض پیچیده در بدن است که تنها از علائم ذکر شده برخوردار نخواهد بود. افراد مختلف بسیاری از علائم متفاوت و پیچیده را تجربه می‌کنند. بنابراین بهترین راه برای تشخیص این عارضه، مراجعه به پزشک متخصص و واجد شرایط است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

4 Comments

  1. پشتیبانی کلینیک گفت:

    سلام و وقت بخیر
    سپاس از همراهی شما
    خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده

  2. پشتیبانی کلینیک گفت:

    سلام و وقت بخیر
    سپاس از همراهی شما
    خوشحالیم تونستیم رضایت شمارو جلب کنیم

  3. پشتیبانی کلینیک گفت:

    سلام وقت بخیر
    سپاس

  4. پشتیبانی کلینیک گفت:

    سلام، سپاس از همراهیتون
    خوشحالیم براتون مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان