تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان

آیا قوز پشت درمان میشود
آیا قوز پشت درمان میشود
10 مهر 1401
چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟
چرا بعد از ورزش سردرد می‌گیریم؟
12 مهر 1401
تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان
3.1
(49)

آمادگی جسمانی مطلوب و قدرت بدنی بالا از لازمه‌های موفقیت نوجوانان فوتبالیست است. در صورتی که به عنوان یک نوجوان به ورزش فوتبال می‌پردازید، با انجام انواع تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان می‌توانید به این موارد دست پیدا کنید. از انواع تمرینات قدرتی و هوازی گرفته تا تمرینات استقامتی و چابکی از جمله تمریناتی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. شما می‌توانید بسیاری از تمرینات بدنسازی فوتبال را در خانه و بدون وسایل ورزشی انجام دهید. همچنین این امکان را دارید که با استفاده از لوازمی چون دمبل وضعیت جسمانی خود را بهبود ببخشید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

اهمیت انجام تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان

فوتبال به عنوان یک ورزش پرتحرک به آمادگی بدنی بالایی نیاز دارد. به همین دلیل انجام تمرینات بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان فوتبالیست امری ضروری است. قدرت، سرعت، چابکی و استقامت همه از جمله مواردی هستند که در دستیابی به موفقیت در فوتبال تاثیر دارند. با انجام انواع تمرینات بدنسازی فوتبال می‌توانید آمادگی جسمانی خود را افزایش داده و از ویژگی‌های لازم برای پیشرفت در این ورزش برخوردار شوید.

تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان

انواع تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان

انواع تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان تمریناتی مثل گرم کردن، تمرینات سرعتی فوتبال و تمرینات استقامتی فوتبال را شامل می‌شود. معمولاً حرکات موجود در برنامه بدنسازی فوتبال ۶ الی ۱۲ بار و در سه ست تکرار می‌شوند. به یاد داشته باشید در کنار انجام این تمرینات باید از یک برنامه غذایی متنوع و سرشار از کالری برخوردار باشید.

در ادامه با انواع تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان به صورت خلاصه آشنا می‌شویم.

تمرینات گرم کردن

حتما به خوبی می‌دانید که در ورزش فوتبال داشتن توان کافی برای انجام حرکات جهشی، تغییر جهت ناگهانی، افزایش یا کاهش سرعت و انعطاف پذیری بسیار مهم است. در همه این موارد گرم کردن بدن می‌تواند به شما کمک کند. با انجام حرکات گرم کردن، میزان چالاکی و انعطاف‌پذیری شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه سرعت جریان خون شما بالا رفته و احتمال بروز ناراحتی‌هایی چون گرفتگی عضلات کاهش پیدا می‌کند. تمرین های زانو بلند، چرخاندن بازو، اسکات و درجا زدن از جمله تمرینات گرم کردن برای فوتبال هستند.

تمرینات کششی

تمرین های کششی از جمله انواع تمرینات بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان به شمار می‌روند. اغلب ورزشکاران پیش از آغاز تمرین به انجام حرکات کششی می‌پردازند. در ورزش فوتبال نیز برخورداری از انعطاف‌پذیری بسیار مهم است. تمرینات کششی ممکن است از نوع ایستا یا پویا باشند. تمرینات کششی ایستا صرفاً حرکات کششی را شامل می‌شوند. در تمرینات کششی پویا، حرکات کششی با تمرینات گرم کردن ترکیب شده است. انجام حرکات کششی ایستا می‌تواند بازدهی را کاهش داده و حتی منجر به آسیب دیدگی شود. در مقابل انجام تمرینات کششی پویا همراه با افزایش انعطاف‌پذیری احتمال بروز صدمات ورزشی را کاهش می‌دهد.

تمرینات قدرتی فوتبال

قدرت بدنی در فوتبال هم مثل همه رشته‌های ورزشی بسیار مهم است. با انجام تمرینات قدرتی فوتبال در خانه می‌توانید مقاومت جسمانی خود را در برابر آسیب دیدگی بالا ببرید، انرژی بیشتری داشته باشید و چابکتر و سریعتر حرکت کنید. شنا، اسکوات، حرکت پله و دیپ برخی از تمرینات قدرتی هستند که به افزایش قدرت بدنی شما کمک می‌کنند.

تمرینات استقامتی فوتبال

در بازی فوتبال باید توانایی داشته باشید تا مسافت بالای ۱۰ کیلومتر را طی کنید، پس باید از استقامت لازم برخوردار باشید. برای این منظور لازم است که تمرینات افزایش استقامت را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. شما می‌توانید با تمرینات هوازی همچون پیاده‌روی و دویدن دستگاه قلبی عروقی خود را تقویت کرده و عملکرد تنفسی خود را بهبود ببخشید. همچنین انجام تمرینات اینتروال به شما کمک می‌کند تا میزان استقامت بدن خود را افزایش دهید.

تمرینات افزایش چابکی

از دیگر انواع تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان تمریناتی است که به افزایش چابکی آن‌ها منجر می‌شود. این تمرینات کمک می‌کنند تا بازیکن از توانایی لازم برای حفظ تعادل، تغییر جهت ناگهانی و تسلط کامل بر حرکات خود برخوردار باشد. اسپرینت یا دویدن جلو عقب با مانع، دویدن سریع به دور مانع و تمرین با توپ نیمه تعادلی بوسو از جمله تمریناتی هستند که به افزایش چابکی شما کمک می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان