تشخیص گودی کمر در کودکان

فیزیوتراپی کمر در منزل
فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل
20 دی 1401
بهترین دکتر فوق تخصص گردن در تهران
بهترین دکتر فوق تخصص گردن در تهران
22 دی 1401
تشخیص گودی کمر در کودکان
3.7
(3)

تشخیص گودی کمر در کودکان چگونه است؟ گودی کمر یکی از عارضه های مهم در ستون فقرات است و می تواند آسیب های زیادی به ستون مهره ها و به طور کلی جسم فرد بزند. زیبایی ظاهری فرد را تحت شعاع قرار می دهد و باعث دردهای مزمن در کمر، گردن و … می شود. حتی می تواند تاثیری بسیار بدی در روحیه و حالات فرد داشته باشد و باعث کاهش اعتماد به نفس او شود. به هر روی مجموعه ای از این مضرات باعث می شود که گودی کمر اتفاقی نامطلوب باشد و نیاز پیدا کند که ما از آن پیشگیری کنیم و یا به فکر درمان آن باشیم.

این مسئله در کودکان نیز پررنگ تر است. چرا که هنوز ستون مهره ها و استخوان ها خیلی محکم شکل نگرفته اند و هر ضربه و مشکل کوچکی می تواند به کودک آسیب های جبران ناپذیر وارد کند. از طرفی تشخیص وجود گودی کمر در کودکان سخت تر است و دلیل این مسئله می تواند همین عدم شکل گیری استخوان های کودک باشد. بنابراین به راه هایی نیاز داریم که به ما در تشخیص گودی کمر در کودکان کمک کند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

روش های تشخیص این بیماری:

راه های مختلفی برای این تشخیص وجود دارد که چندی از مهمترین های آنها را در اینجا نام می بریم و تلاش می کنیم تا در این باره توضیحی ارائه دهیم. اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که با مراجعه به پزشک، روند تشخیص گودی کمر در کودکان و درمان بسیار مطمئن تر پیش می رود.

معاینه کودک:

اولین و ساده ترین راه این است که پزشک با معاینه معمولی و مشاهده شکل ظاهری بدن کودک به گودی کمر پی ببرد. که خب تشخیص آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر کودک گودی کمر زیادی داشته باشد به احتمال زیاد در ظاهر مشخص می شود. از آن جایی که هنوز بدن کودک به خوبی شکل نگرفته، ممکن است نتوانیم حالت های غیر عادی را به خوبی متوجه شویم.

رادیوگرافی گودی کمر:

در رادیوگرافی با استفاده از پرتوهای انرژی الکترومغناطیسی نامرئی، عکس هایی گرفته می شود که اندام داخلی بدن را نشان می دهد. با این روش می توانیم استخوان ها را به سادگی ببینیم و متوجه شکل ناصحیح آنها بشویم.

اسکن استخوان:

در این روش، اسکن و تهیه تصویر با روش هسته ای اتفاق می افتد. با این روش می توانیم خیلی موارد بیشتر و سخت تری مانند بیماری های استخوانی و تومورها، عفونت و یا شکستگی را تشخیص دهیم. از آنجایی که این روش خیلی پیشرفته و هزینه بر است، در موارد ساده توصیه نمی شود.

گودی کمر کودکان.

سی تی اسکن:

همانطور که احتمالا می دانید این روش نیز یکی از روش های تصویربرداری در علم پزشکی است. در این روش رادیوگرافی و تکنولوژی رایانه با هم تلفیق می شوند تا به ما یک تصویر افقی یا عمودی از بدن بدهند. اگر هر کدام از این تصاویر را تهیه کنیم، می توانیم با تشخیص پزشک به وجود گودی کمر پی ببریم.

آزمایش خون:

جالب است بدانید که با استفاده از این روش نیز می توان هر چه زودتر به این مسئله یعنی گودی کمر پی ببرید. هر چه سریع تر به این عارضه پی ببریم، راحت تر می توانیم روند درمان را آغاز کنیم و زودتر نیز پاسخ خواهیم گرفت.

در این مقاله تلاش کردیم تا اندکی از روش های تشخیص گودی کمر در کودکان را عنوان کنیم و توضیحی درباره هر کدام داشته باشیم. امیدواریم که مطالب عنوان شده برای شما مفید بوده باشد و اگر خدایی ناکرده به این عارضه دچار شدید بتوانید با مراجعه به پزشک هر چه سریع تر آن را رفع کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان