استفاده از یک توپ تنیس برای تسکین درد

درد مزمن
تأثیر درد مزمن در طولانی مدت
29 فروردین 1400
سندرم گیر افتادگی شانه
سندرم گیر افتادگی شانه
12 اردیبهشت 1400
3.3
(42)

قبل از اینکه به سراغ درمان‌های مختلف و رایج جهت کاهش و تسکین درد باشید، بهتر است روش‌های خلاقانه‌ای برای کاهش درد و ناراحتی خود پیدا کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از یک توپ جهت ماساژ و باز شدن گره‌هایی است که باعث درد می‌شوند، در حالی که توپ‌های تنیس اغلب بهترین نتیجه را جهت کاهش اسپاسم و این گرفتگی‌ها به فرد می‌دهند. توپ‌های تنیس می‌توانند به آزاد سازی گره‌های عضلانی کمک کنند. در حالی که در مورد به وجود آمدن این گره‌های عضلانی هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما شناخته شده است که در صورت عدم درمان می‌توانند دردناک شوند و گاهی فرد را از انجام فعالیت‌های روزانه باز دارند.

گره عضلانی چیست؟

در واقع عضلات که نمی‌توانند خود را به هم گره بزنند. فیبرهای عضلانی در حالی که روی یکدیگر قرار می‌گیرند در جهات مختلف فعالیت می‌کنند و می‌توانند باعث کشش، انعطاف پذیری و خم شدگی شوند و به بدن فرد اجازه می‌دهند دامنه وسیعی از حرکات را داشته باشد. وقتی بدن برای مدت طولانی بی تحرک است، عضلات در حالت غیر فعال به سر می‌برند و وضعیت گرفتگی و بی تحرکی فیبرهای عضلانی شروع به بدتر شدن می‌کند. سبک زندگی بی تحرک می‌تواند باعث از بین رفتن عضلات فرد شود و احساس سفتی و انقباض را ایجاد کند که بسیاری از متخصصان آن را گره توصیف می‌کنند. گرفتگی و گره عضلانی نیز می‌تواند در نتیجه کم آبی یا آسیب دیدگی عضلات باشد. وجود گره‌های عضلانی در مدت زمان طولانی و فشار بیش از حد ممکن است باعث پارگی بافت عضلانی شود که این مورد باعث درد می‌شود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

نقش توپ تنیس در کاهش درد

با فشار مناسب توپ و غلت خوردن روی ناحیه اسپاسم شده بدن با یک توپ تنیس می‌توان عضله را از وجود گرفتگی آزاد کند. در ماساژ با توپ تنیس فرد با وجود یک ماساژ مؤثر کمی احساس درد می‌کند، اما این به اندازه‌ای دردناک نیست که فرد را ناتوان کند و قابل تحمل است و دقیقاً با یک فشار مناسب و کافی، درد به وجود آمده می‌تواند احساس گرفتگی در عضلات را آرام کرده و کاهش دهد.

انواع ماساژ با توپ تنیس

  1. عضلات پسواس مستقیماً به مهره‌های کمری متصل می‌شوند. هنگامی که پسواس اسپاسم می‌شود، مهره‌های کمر را جمع می‌کند و مستقیماً منجر به کمردرد می‌شود.

زانو را روی زمین بگذارید.

توپ تنیس را در جلوی خود و پایین شکم قرار دهید، به طوری که بین شکم و استخوان مفصل ران قرار گیرد.

به کمک دست‌ها خود را بالا نگه دارید و اجازه دهید وزنتان روی توپ قرار بگیرد. باید احساس کنید که توپ به سمت بالا و به شکم شما فشار می‌آورد.

آهسته به جلو و عقب بروید. وقتی یک نقطه حساس پیدا کردید، 20 ثانیه متوقف شوید و نگه دارید. بعد از احساس آزاد شدن در سمت راست، این کار را در سمت چپ انجام دهید.

  • پیریفورمیس عضله‌ای صاف و هرمی شکل است که در زیر عضلات باسن قرار دارد و به چرخش مفصل ران کمک می‌کند. در صورت سفت شدن یا گرفتگی می‌تواند عصب سیاتیک و سایر اعصاب اصلی و رگ‌های خونی را به دام بیندازد که اغلب منجر به کمردرد و شرایطی مانند سیاتیک می‌شود.

توپ را روی زمین قرار دهید.

خود را بر روی توپ قرار دهید به طوری که در زیر قسمتی از باسن قرار گیرد.

پای چپ را مستقیم جلوی خود قرار دهید. پای راست را خم کرده و مچ پای راست را از روی ران چپ عبور دهید.

حرکات دایره‌ای کوچکی را در اطراف محل درد انجام دهید، هر بار که گره‌ای پیدا کردید یا احساس درد کردید، حداقل 20 ثانیه مکث کنید.

سپس در طرف دیگر تکرار کنید.

  • قسمتی از لگن که استخوان خاجی را به استخوان مچ پا متصل می‌کند. این مفصل به دلیل مشکلات هورمون‌ها، بارداری و زایمان در خانم‌ها سفت و منقبض می‌شود. اختلال در عملکرد مفصل SI باعث درد کمر و پا می‌شود.

به پشت بخوابید و زانوها را خم کرده و پاها را روی زمین قرار دهید.

باسن خود را بلند کرده و دو توپ تنیس زیر لگن خود قرار دهید و فاصله آن‌ها حدود 2-4 اینچ باشد.

60 ثانیه در این حالت دراز بکشید. می‌توانید زانوها را خم نگه دارید یا برای احساس بیشتر، پاهای خود را صاف کنید. شما می‌توانید با حرکت دادن توپ‌ها به اطراف، فیبرهای عضلانی را هدف بگیرید و نقاط مختلف گرفتگی را پیدا کنید.

  • برای رهایی از گرفتگی‌های پشت به روش زیر عمل کنید:

کنار دیواری بایستید.

توپ را روی دیوار قرار دهید، سپس پشت خود را به آن تکیه دهید تا درست زیر دنده‌های یک طرف از بدن قرار بگیرد.

خیلی آهسته به صورت دورانی حرکت کنید، هر زمان گره‌ای پیدا کردید 20 ثانیه مکث کنید.

سپس در طرف دیگر تکرار کنید.

  • برای رهایی از گرفتگی‌های پهلو به روش زیر عمل کنید:

 توپ را روی زمین قرار دهید.

سپس پایین بیایید تا از پهلو روی آن دراز بکشید، در حالی که توپ زیر بغل و روی دنده‌ها قرار داشته باشد.

حرکات دایره‌ای کوچک انجام دهید، هنگامی که گرفتگی و گره‌ای پیدا کردید مکث کنید.

سپس در طرف دیگر تکرار کنید.

  • می‌توانید این تمرین را به روش ایستاده نیز انجام دهید:

کنار یک دیوار به پهلو بایستید.

دست خود را به سمت بالا برده و به سمت دیوار بروید و توپ را بین تنه و دیوار قرار دهید تا در زیر بغل قرار گیرد.

حرکات دایره‌ای کوچک داشته باشید، هر زمان گره‌ای پیدا کردید مکث کنید.

سپس در طرف دیگر تکرار کنید.

گزینه‌های جایگزین توپ‌های تنیس

توپ‌های تنیس به دلیل تعادل کامل بین استحکام و سطح آن، اغلب به عنوان ابزار ماساژ، گزینه محبوبی هستند. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، انواع دیگر توپ یا اشیا به شکل مشابه بسته به شرایط می‌توانند مفید باشند. به عنوان مثال، سنگ‌های صاف می‌توانند در صورت نیاز به ماساژ تهاجمی‌تر و عمیق‌تر از آنچه که توپ می‌تواند داشته باشد، جایگزین شوند. گلوله‌های ارزان قیمت مخصوص ماساژ را می‌توانید در داروخانه‌ها و یا برخی از فروشگاه‌ها پیدا کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان