آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود؟

بهترین جراح دیسک کمر در تهران
بهترین جراح دیسک کمر در تهران
6 بهمن 1401
انواع فیزیوتراپی دیسک کمر
انواع فیزیوتراپی دیسک کمر
9 بهمن 1401
آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود
3.2
(11)

آیا برای شما مهم است بدانید که آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود؟ برخی از افراد در این باره بسیار نگران هستند که مبادا پای کودکشان به هر دلیلی دچار اختلال شود؛ به همین خاطر امروزه این پرسش بسیار مطرح می گردد. زانوی پرانتزی در کودکان به علت دلایل گوناگونی ایجاد می شود. امروزه علم پزشکی در این باره بسیار تحقیق کرده است و اکثر مواردی که سبب ایجاد اختلال در پای کودکان می گردد مشخص شده است. برای پیشگیری از این اختلال، خوب است که درباره آن به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید. به راستی آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود؟

پرانتزی شدن پای کودک و ارتباط آن با پوشک

خوب است که تمام عوامل موثر در پرانتزی شدن پای نوزاد را بشناسید. در پاسخ به این پرسش که آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود؟ می توانیم بگوییم: بله؛ البته هیچ جای نگرانی نیست چرا که عدم استفاده بی رویه از پوشک هیچ مشکلی به وجود نمی آورد؛ اما این استفاده بیش از حد از پوشک است که می تواند جای نگرانی داشته باشد. اگر دیدید که نوزاد شما در قسمت داخلی مفصل ها و زانوها بیش از حد قوس دارد؛ یا استخوان های مربوط به ران پا و ساق درست در یک خط قرار نمی گیرند، خوب است که با پزشک مشورت نمایید.

پاسخ به این پرسش:

در پاسخ به پرسش آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود می توانیم جواب های گوناگونی بدهیم. خوب است پیش از هر چیز بدانید که زانوهای پرانتزی در واقع به چه صورت هستند. اگر زانو نوعی تغییر شکل زاویه دار بدهد، اصطلاحا پا پرانتزی شده است.

در داخل ران ها کندیل وجود دارد؛ اگر این کندیل ها از یکدیگر فاصله بگیرند کودک پا پرانتزی می شود. پای پرانتزی در واقع به پاهایی گفته می شود که شبیه پرانتز و یا کمان هستند و حالت طبیعی خود را ندارند. عوامل گوناگونی بر روی پرانتزی شدن پا اثر دارند و البته باید گفت که درمان اختلالات پا در سنین کودکی راحت تر است.

پای پرانتزی در نوزادان

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

چرا پا پرانتزی میشود؟

آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود؟ یکی از عوامل پای پرانتزی در کودکان و نوزادان پوشک است؛ پای پرانتزی تنها به این دلیل در کودکان پیش نمی آید. دلایل دیگری از قبیل چاقی کودک نیز موثر است. بدیهی است که اضافه وزن در کج شدن پای کودکی که می خواهد به تازگی راه بیفتد بسیار موثر است؛ این اضافه وزن، سبب تغییر حالت در پاهای نوزاد می شود. توجه داشته باشید که بهتر است کودک زودتر از سن طبیعی خود راه نیفتد. چرا که این موضوع بر روی اختلالات پای کودک موثر است. به طور کلی دلایل متعددی در پرانتزی شدن پای کودکان تاثیر گذار هستند.

حال به خوبی به پاسخ پرسش آیا پوشک باعث پرانتزی شدن پای نوزاد میشود؟ دست یافتید. اگر متوجه پای پرانتزی در خود و یا کودکتان شدید آن را نادیده نگیرید؛ عده ای به غلط بیان می کنند که ما خانوادگی اینطور هستیم. اما این اشتباه است چرا که از طریق ورزش می شود این مشکل را رفع کرد. امروزه در سایت های مختلف، ورزش های گوناگونی برای رفع اختلالات پا وجود دارد.

نکته آخر

با آموختن این ورزش ها می توانید از شر پاهای پرانتزی خلاص شوید. در دنیای امروز، خوب است که افراد از پیشرفت علم و پزشکی جهت بهبود زندگی خود استفاده کنند. بسیاری از بیماری ها هستند که احتیاج به عمل ندارند؛ این نوع از بیماری ها در صورتی که به موقع تشخیص داده شوند و فرآیند درمان به شکل دقیق و جدی جلو برده شود، با آتل بندی، گچ گرفتن، کاردرمانی، حرکات اصلاحی و… قابل درمان هستند و جای نگرانی ندارند..

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان