آیا هنگام خواب کمردرد را تجربه کرده اید؟!

کمردرد و راه‌های درمان (کمردرد از دیدگاه درمان‌های فیزیکی)
11 تیر 1399
عصب سیاتیک چیست؟
19 مرداد 1399
3.3
(34)

آیا تغییر وضعیت خواب شما می تواند کمردرد را کاهش دهد؟

چند تغییر ساده و منظم در وضعیت خواب می‌تواند کمکی به بهبود و کاهش درد کمر شما داشته باشد. کمردرد می‌تواند خواب شیرین شب را تلخ کند. در عین حال، چگونگی خوابیدن ممکن است وضعیت شما را بدتر کند؛ اما برخی از وضعیت‌هاى خواب باعث فشار کمتری می‌شوند. از آنجایی که کمردرد ممکن است خطرناک باشد و یا آسیب جدی را به دنبال داشته باشد شما می‌توانید از دیگران برای تغییر وضعیت خود کمک بگیرید.

اگرچه درد کمر و مشکلات خواب با هم مرتبط هستند، اما ارتباط آن به خوبی درک نشده است؛ و نظریه پزشکان می‌گوید: علم زیادی در رابطه با خواب وجود ندارد.

با این حال، کارشناسان معتقدند که افراد مبتلا به مشکلات خواب به میزان بیشتری کمردرد را تجربه می‌کنند و می‌گویند: «كه خوابیدن  بر خلق و خو و توانایی عملکردی تأثیر می‌گذارد و تأثیر منفی بر میزان درد دارد.» طبق گفته بنیاد ملی خواب، درد به نوبه خود می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد و منجر به حالت خواب سبک و بیدار شدن مکرر در طول شب شود. علاوه بر این، بین شدت درد، خلق‌وخوی عمومي و توانایی عملکرد رابطه وجود دارد و یک شب با خواب خوب و کامل می‌تواند همه این علائم را حداقل به طور موقت بهبود بخشد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

بدترین وضعیت‌های خواب برای کمر درد

برخی از وضعیت‌های خواب می‌تواند فشار بیشتری به گردن، شانه‌ها، باسن، کمر، زانوها و حتی پاشنه‌های پای شما وارد کند که همه این موارد می‌تواند منجر به درد شود. هیچ ابزاری برای اندازه‌گیری کمردرد در خواب وجود ندارد، اما می‌توانید چند ترفند را امتحان کنید تا آن را تحت کنترل داشته باشید تا بتوانید خواب بیشتر، بهتر و کامل‌تری داشته باشید.

متداول‌ترین وضعیت اشتباه خوابیدن چیست؟ این اشتباه متداول، روی شکم خوابیدن است!

«به طور معمول، خوابیدن بر روی شکم، می‌تواند انحنای طبیعی ستون فقرات شما را صاف کند و فشار بیشتری به عضلات پشت شما وارد کند.» پس به روی شکم خوابیدن خطرناک ترین حالت خوابیدن است! بعلاوه، این نوع خوابیدن منجر به چرخش گردن شما می‌شود که در واقع می‌تواند منجر به درد گردن بین شانه‌های شما شود.

نگران این نباشید که بدن خود را در کل شب در چه وضعیتی قرار داده‌اید. این طبیعی است که شما کمی در حین خواب حرکت کنید و این امری خوب است زیرا کمی حرکت می‌تواند به کاهش فشار کمر شما کمک کند. «اگر وضعیتی که به خواب‌رفته‌اید طولانی باشد، می‌تواند افزایش درد کمر را همراه داشته باشد.» به این نکته دقت کنید که مقصر واقعی کمردرد ممکن است وضعیت خواب نباشد بلکه فعالیت روزانه شما باشد و گاهی فقدان فعالیت!

«به نظر ميرسد یکی از بزرگترین عامل ایجاد کننده کمردرد در بین مردم، میزان زمانی است که در ساعات بیداری و در حالت نشسته می‌گذرانیم.» (ما خیلی طولانی می‌نشینیم و متأسفانه صحیح هم نمی‌نشینیم)

در طول روز، سعی کنید وضعیت بدن خود را تا حد ممکن تغییر دهید و در هنگام ایستادن و نشستن حالت صحیحی را تمرین کنید تا در کاهش کمردرد در شب به خود کمک کنید.

وضعیت‌هایی از خوابیدن که به کاهش درد کمر کمک می‌کند!

اول، شما باید از لحاظ ذهنی و روانی آرام باشید که خوب بخوابید. پیشنهاد شده است چند تغییر ساده در وضعیت خواب منظم خود ایجاد کنید تا به شما در کاهش اختلال خواب کمک کند.

اگر به پشت می‌خوابید: یک بالش را زیر زانو بگذارید تا ستون فقرات شما منحنی طبیعی خود را حفظ کند.

اگر به روی شکم می‌خوابید: یک بالش را در زیر شکم و لگن خود قرار دهید تا فشار وارده بر کمر کمتر شود.

اگر به پهلو می‌خوابید: پاهای خود را کمی به سمت سینه بکشید و با بالشی بین زانوها به خواب بروید.

تشک و بالش مناسب برای خواب

هنگامی که حرف انتخاب تشک و بالش می‌شود ترجیح شخصی هر فرد راحتی آن است. برخی از افراد یک تشک سفت را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر روی یک تشک نرم راحت‌تر هستند. پیشنهاد می‌کنیم که یک شب را در هتلی بگذرانید که گزینه‌هایی را برای مهمانان برای خرید بالش و تشک فراهم کند تا بتوانید قبل از خرید امتحان کنید. یا اینکه ببینید فروشگاه تشک شما به شما امکان می‌دهد یک تخت را یک شب یا حتی طولانی تر امتحان کنید. برخی از افراد ممکن است از چند بالش برای کاهش فشار گردن استفاده کنند و برای برخی خوابیدن بر روی یک بالش استاندارد به جای چند بالش راحت تر است.

اگر چند تغییر در وضعیت خواب شما به کمردرد یا مشکلات خواب شما کمک نمی‌کند، زمان آن رسیده که با یک متخصص صحبت کنید زیرا که ممکن است در شدیدتر شدن دردهای کمر مشکلات جدی وجود داشته باشد. پس در نظر داشته باشید که پیشگیری بهتر از هر درمانی است و با توجه به نکات صحیح و استفاده از ابزار استاندارد بروز کمردرد را به حداقل برسانید و در صورت مواجهه با دردهای شدید بهترین درمان و بهترین درمانگر را برای بهبودی خود انتخاب کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان