آیا نشستن برای دیسک کمر ضرر دارد

کف پای صاف چیست
کف پای صاف چیست
8 اسفند 1400
فواید اسکن کف پا
فواید اسکن کف پا
12 اسفند 1400
آیا نشستن برای دیسک کمر ضرر دارد
3.6
(169)

آیا نشستن برای دیسک کمر ضرر دارد فتق دیسک می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. ثابت شده است که وضعیت بدن افراد، به ویژه در هنگام نشستن، یکی از دلایل اصلی آن است. حدود 28 درصد از افراد میانسال یا مسن‌تر در زندگی خود دچار نوعی ناهنجاری ستون فقرات می‌شوند که فتق دیسک یکی از شایع‌ترین مشکلات است. تنها در ایالات متحده، تخمین زده می‌شود که حدود 3 میلیون نفر از فتق دیسک و کمر درد رنج می‌برند، برخی از آن‌ها درد کم یا بدون درد دارند، اما برخی دیگر با درد بسیار شدیدتری رنج می‌برند. بسیاری از داروها، ورزش‌ها، تغییرات رژیم غذایی، عمل‌های جراحی در دسترس هستند اما تغییر نحوه نشستن ممکن است یک درمان ساده و بسیار مؤثر برای کاهش درد باشد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

فتق دیسک چیست؟

هنگامی که قسمت نرم بین استخوان‌ها در ستون فقرات به اعصاب اطراف ستون فقرات فشار می‌آورد، به آن فتق دیسک گفته می‌شود. کلمه فتق به معنای برآمدگی یا بیرون آمدن است. گاهی اوقات به این مشکل پارگی دیسک گفته می‌شود.

فتق دیسک بیشتر در ستون فقرات کمری – بخشی از ستون فقرات بین پایین دنده‌ها و باسن شایع است. دیسک‌ها بالشتک‌های نرمی بین استخوان‌های ستون فقرات هستند.

فتق دیسک چیست؟

چرا دیسک دچار فتق می‌شود؟

با بزرگتر شدن، دیسک‌ها صاف‌تر می‌شوند. اگر دیسک خیلی ضعیف شود، ممکن است قسمت بیرونی پاره شود. قسمت داخلی دیسک از طریق پارگی فشار می‌آورد و به اعصاب کنار آن فشار می‌آورد.

علائم فتق دیسک چیست؟

هنگامی که بخشی از دیسک به عصب فشار می‌آورد، می‌تواند باعث درد در پشت و پاها شود. محل درد بستگی به این دارد که کدام دیسک ضعیف است. شدت درد بستگی به میزان فشار دیسک روی عصب دارد. در اکثر افراد مبتلا به فتق دیسک، درد روی باسن منتشر می‌شود و از پشت یک ران پایین و به داخل ساق پا می‌رود. برخی از افراد در هر دو پا درد دارند. پاها یا پاهای برخی افراد احساس بی حسی یا گزگز  می‌کنند.

درد ناشی از فتق دیسک معمولاً زمانی که فعال هستید بدتر می‌شود و زمانی که در حال استراحت هستید بهتر می‌شود. سرفه، عطسه، نشستن، رانندگی و خم شدن به جلو ممکن است درد را بدتر کند. وقتی این حرکات را انجام می‌دهید، درد بدتر می‌شود زیرا فشار بیشتری روی عصب وجود دارد. افراد مبتلا به فتق دیسک دردناک اغلب سعی  می‌کنند موقعیت خود را برای کاهش درد تغییر دهند. ممکن است متوجه شده باشید که بالا نگه داشتن خود با دست‌ها در حالی که نشسته‌اید به درد کمک می‌کند. تغییر وزن به یک سمت نیز ممکن است کمک کند.

علائم فتق دیسک چیست؟

برای درد فتق دیسک چه باید کرد؟

پس از پرسیدن سؤالات و معاینه، پزشک ممکن است عکس‌برداری با اشعه ایکس و سایر عکس‌ها بگیرد تا ببیند آیا فتق دیسک دارید یا خیر. پزشک ممکن است برای درد دارو پیشنهاد دهد. احتمالاً پس از دو روز مصرف داروی ضد درد، می‌توانید فعالیت بیشتری داشته باشید. فعال شدن به فرد کمک می‌کند تا سریع‌تر بهتر شود. اگر درد شدید باشد، پزشک ممکن است پیشنهاد کند که یک یا دو روز در رختخواب استراحت کند. اگر داروی ضد درد کمکی نکرد، پزشک ممکن است نزدیک به ستون فقرات به تزریق کند. این ممکن است درد را متوقف کند.

برای درد فتق دیسک چه باید کرد؟

آیا ورزش به درد کمک می‌کند؟

بله تمرینات اصلاحی ستون فقرات توسط متخصص حرکات اصلاحی می‌تواند به کاهش درد کمک کند و می‌تواند مفید باشد. با کشش شروع کنید. به جلو خم شوید و سپس به هر طرف خم شوید. این تمرینات را بعد از اینکه کمرتان کمی قوی‌تر شد و درد زیادی نداشت شروع کنید. هدف از ورزش تقویت عضلات پشت و شکم است. این کار فشار روی دیسک را کاهش می‌دهد و کمتر آسیب می‌بینید. از متخصص حرکات اصلاحی در مورد تمرینات مربوط به پشت بپرسید.

آیا ورزش به درد کمک می‌کند؟

وضعیت صحیح بدنی

وضعیت مناسب (صاف ایستادن، صاف نشستن، بلند کردن با پشت صاف) می‌تواند به کمر کمک کند. وقتی چیزی را بلند می‌کنید زانوها و باسن خود را خم کنید و پشت خود را صاف نگه دارید. هنگام حمل یک جسم آن را نزدیک بدن خود نگه دارید. اگر برای مدت طولانی ایستاده‌اید، یک پا را برای مدتی روی یک چهارپایه یا جعبه کوچک قرار دهید. اگر برای مدت طولانی می‌نشینید، پاهای خود را روی یک چهارپایه کوچک قرار دهید تا زانوهایتان بالاتر از باسنتان قرار بگیرند. کفش‌های پاشنه بلند نپوشید. روی شکم نخوابید. این موارد می‌توانند فشار بیشتری بر دیسک وارد کنند.

بهترین راه برای نشستن در هنگام مواجهه با فتق دیسک چیست؟

نشستن می‌تواند فشار زیادی بر دیسک‌های ستون فقرات وارد کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام مواجهه با فتق دیسک به خاطر بسپارید این است که پشت خود را صاف روی صندلی نگه دارید. گردن و شانه‌ها باید آرام باشند و چشمان به جلو نگاه کنند. گوش‌ها، شانه‌ها، باسن و آرنج همگی باید در یک خط مستقیم باشند. بسیاری از افرادی که در دفتر کار  می‌کنند و در طول روز به کامپیوتر خیره می‌شوند، اغلب دچار فتق دیسک هستند.

وضعیت آن‌ها در محل کار بسیار مهم است، به خصوص با توجه به اینکه ممکن است ساعت‌ها در یک موقعیت باشند. توصیه می‌شود صفحه نمایش آن‌ها در سطح چشم باشد. اگرچه امروزه لپ‌تاپ‌ها بسیار راحت هستند، اما می‌توانند دلیلی برای وضعیت بد بدن باشند که منجر به مشکلات ستون فقرات شود. اگر از لپ‌تاپ روی میز استفاده می‌کنید، شاید مانیتور دیگری را به آن وصل کنید تا در سطح چشم باشد و صفحه‌ کلید خود را در سطح پایین‌تری قرار دهید. هنگام نشستن مهم است که حالت نشستن خنثی داشته باشید.

بهترین راه برای نشستن در هنگام مواجهه با فتق دیسک چیست؟

آیا یک بالشتک کمری یا ساپورت کمر می‌تواند کمک کند؟

یک متخصص حرکات اصلاحی یا پزشک ممکن است به مراجعه کننده خود توصیه کند که خرید یک بالشتک کمری ممکن است به آن‌ها کمک کند تا وضعیت بدنی خوبی داشته باشند. انواع مختلفی از بالشتک‌ها و تکیه‌گاه‌های کمر در اندازه‌های مختلف وجود دارد. این امکان وجود دارد که صندلی مخصوص خود را تهیه کنید که به حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات نیز کمک کند. بالشتک‌های کمری برای انواع صندلی‌ها از جمله صندلی ماشین، تکیه گاه و چهارپایه موجود است.

آن‌ها به افراد اجازه می‌دهند روی صندلی‌ها بنشینند بدون اینکه نیازی به فکر کردن در مورد درست بودن یا نبودن وضعیت بدنشان داشته باشند. افرادی که مشکل فتق دیسک ندارند نیز از بالشتک‌های کمری استفاده  می‌کنند، بنابراین خطر ابتلا به مشکلات را کاهش می‌دهد و وضعیت بدنی مناسبی را حفظ می‌کند. بسیاری از بالشتک‌های کمر به صورت آنلاین در دسترس هستند و قابل حمل هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را به هر کجا که می‌خواهید بیاورید. با متخصص حرکات اصلاحی صحبت کنید که مطمئن شوید بالشتک کمر مناسبی باشد.

آیا یک بالشتک کمری یا ساپورت کمر می‌تواند کمک کند؟

آیا نشستن برای دیسک کمر ضرر دارد

استراحت برای کاهش فشار وارده بر ستون فقرات در هنگام نشستن بسیار مهم است. بی‌تحرکی می‌تواند باعث درد و تورم زیادی شود. اگر طولانی مدت در حال نشستن هستید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک تایمر تنظیم کنید تا یادآوری کند که هر 30 دقیقه یا بیشتر بایستید و حرکات کششی انجام دهید. به جای ارسال ایمیل یا پیام دادن به یک همکار، می‌توانید به جای آن به سمت میز او قدم بزنید. ماشین خود را کمی جلوتر پارک کنید تا پیاده‌روی تا محل کار کمی طولانی‌تر شود.

به جای برگزاری جلسات در دفتر، پیوستن به همکاران برای پیاده‌روی در حین بحث در مورد موضوع می‌تواند یک شکل عالی از فعالیت برای شما و همکارانتان باشد. حفظ وضعیت صحیح بدن در حالت نشسته، ایستاده و راه رفتن برای سلامت بدن در محل کار و خانه مهم است. نشستن روزانه نه تنها بر ستون فقرات تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه می‌تواند شانس ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را نیز افزایش دهد. از آنجایی که در هنگام نشستن کالری بسیار کمی می‌سوزانید، همچنین می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود که این نیز برخی از دلایل دیسک است.

آیا استراحت کردن بعد از نشستن مهم است؟

آیا میز بلند می‌تواند کمک کند؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، نشستن برای مدت طولانی در روز مطمئناً می‌تواند تأثیرات خود را بر بدن بگذارد. جایگزین دیگری که این روزها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است میز ایستاده و بلند است. این یک میز است که به فرد امکان می‌دهد در حین کار راحت بایستید. در طراحی‌های جدیدتر میزهای ایستاده، آن‌ها به اجازه می‌دهند آن‌ها را تنظیم کنید که به فرد این امکان را می‌دهد که بنشینید یا بایستید. این‌ها به عنوان میزهای متحرک یا میزهای قابل تنظیم ارتفاع شناخته می‌شوند.

از آنجایی که میزهای متحرک و ایستاده اخیراً وجود داشته است، به نظر می‌رسد تحقیقات بسیار کمی در مورد آن‌ها انجام شده است، با این حال بسیاری از افرادی که از آن‌ها استفاده  می‌کنند ادعا  می‌کنند مزایایی را مشاهده کرده‌اند. ایستادن به کاهش وزن کمک می‌کند و شانس چاق شدن را کاهش می‌دهد زیرا در مقایسه با نشستن کالری بیشتری می‌سوزانید که برای فردی که از فتق دیسک رنج می‌برد بسیار مهم است. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و همچنین ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. برخی از افراد دریافته‌اند که ایستادن در محل کار تأثیر مثبتی بر خلق و خوی آن‌ها داشته و احساس  می‌کنند بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

آیا ایستادن طولانی برای کمر مضر است ؟

مطالعه‌ای در ایالات متحده بر روی افرادی که برای مدت طولانی از کمردرد رنج می‌بردند انجام شده است. 32 درصد از شرکت کنندگان دریافتند که این امر باعث بهبود کمر آن‌ها می‌شود. با این حال، با ایستادن فتق دیسک برای مدت طولانی نیز می‌تواند به ستون فقرات فشار وارد کند. اگر قصد استفاده از میز ایستاده را دارید، توصیه می‌شود با یک متخصص ستون فقرات صحبت کنید. بسیاری از متخصصان پیشنهاد  می‌کنند که 50 درصد از زمان‌ها را بایستید و 50 درصد دیگر را بنشینید. طرح‌های مختلفی وجود دارد و به راحتی می‌توان آن‌ها را در اینترنت پیدا کرد. با توجه به اینکه بسیاری از مردم این روزها در خانه کار  می‌کنند، ممکن است یک خرید عالی برای یک دفتر کار خانگی باشد.

آیا میز بلند می‌تواند کمک کند؟

اکثر افراد مبتلا به فتق دیسک در حدود چهار هفته بهتر می‌شوند. گاهی اوقات بیشتر طول می‌کشد. اگر بعد از چهار تا شش هفته همچنان درد یا بی حسی دارید، یا اگر مشکل بدتر شد، با متخصص حرکات اصلاحی خود صحبت کنید. گاهی اوقات برای تسکین درد نیاز به جراحی است.

اگر در دستشویی رفتن مشکل دارید یا کاهش وزن دارید، درد شبانه دارید، یا در ستون فقرات بیشتر از حد معمول درد یا ضعف دارید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. این‌ها ممکن است نشانه‌های مشکل جدی‌تری باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان