آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی

كف پاي صاف از سربازي معاف است
كف پاي صاف از سربازي معاف است
7 آبان 1401
قوز پشتی و راه درمان
قوز پشتی و راه درمان
10 آبان 1401
آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی
3.9
(231)

آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی به عنوان یک روش درمانی مناسب و کارآمد شناخته می‌شود. با استفاده از تکنیک‌های مختلف آب درمانی، درد و ناراحتی ناشی از تنگی کانال نخاعی کاهش یافته و عضلات لگن، کمر و ساق پا تقویت می‌شوند. انجام تمرینات در داخل آب کمک می‌کند تا فشار کمتری بر عضلات و مفاصل وارد شده و اعضای بدن برای بازیابی سلامتی و توان خود فرصت داشته باشند.

تاثیر آب درمانی در درمان تنگی کانال نخاعی

استفاده از آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی تاثیر بسزایی در کاهش درد و بازیابی سلامتی و نیروی از دست رفته دارد. وقتی فرد در داخل آب قرار می‌گیرد و شروع به راه رفتن یا ورزش می‌کند، فشار کمتری از سمت جاذبه زمین به بدنش وارد می‌شود. به طوری که وزن فرد تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این نکته موجب می‌شود با وجود تقویت عضلات در هنگام راه رفتن یا ورزش، فشار چندانی به آنها وارد نشود. به عبارتی آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی راهکاری مناسب برای تقویت و بازیابی عضلات بدون عوارض جانبی و فشار زیاد است.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

انواع آب درمانی در استخر

آب درمانی در استخر معمولا به دو روش هیدروتراپی عمومی و هیدروتراپی موضعی انجام می‌شود. ممکن است کل بدن در داخل آب قرار بگیرد. در این صورت آب درمانی از نوع عمومی خواهد بود. در آب درمانی موضعی فقط اعضای درگیر درد و ناراحتی در داخل آب قرار می‌گیرند.

آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی معمولا از نوع هیدروتراپی عمومی است. در این روش بیمار در داخل استخر راه می‌رود یا به انجام تمرینات ورزشی می‌پردازد.

روش‌های آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی

در آب درمانی برای تنگی کانال از تکنیک‌های مختلف استفاده می‌شود. در اینجا با برخی از تکنیک‌های مفید آشنا می‌شویم.

راه رفتن در استخر

راه رفتن در استخر تکنیکی ساده اما بسیار مفید است. حرکت دست‌ها و پاها به صورت هماهنگ و منسجم به افزایش تعادل بدن کمک می‌کند. بالا رفتن مقاومت و قدرت حرکت نیز از دیگر مزیت‌هایی است که با قدم زدن در استخر حاصل می‌شود.

کشش پا

در این تمرین فرد روبروی دیواره استخر ایستاده و لبه آن را می‌گیرد. سپس بدن خود را رها کرده و به حالت شناور در آب قرار می‌گیرد. انجام این تمرین به کشش عضلات پشت و مفاصل کمک می‌کند.

بالا نگه داشتن پا رو به عقب

هدف از انجام این تکنیک در فرآیند آب درمانی برای تنگی کانال، کاهش فشار بر ستون فقرات و افزایش محدوده حرکتی لگن است. روش کار به این صورت است که فرد لبه استخر را گرفته و یک پای خود را به سمت عقب بلند کرده و می‌کشد. بعد از چند ثانیه پا را پایین آورده و پای دیگر را به همان شکل به سمت عقب بلند می‌کند. این تمرین می‌تواند انعطاف‌پذیری را افزایش دهد.

بالا بردن زانو

در این حرکت فرد با یک دست لبه استخر را گرفته، یک پای خود را کمی خم کرده و پای دیگر را دراز می‌کند. با انجام این تمرین ماهیچه‌های لگن، کمر و پا تقویت می‌شوند.

حرکت پارویی روی آب

حرکت پارویی روی آب با کمک درمانگر یا با استفاده از ژاکت‌های شناور انجام می‌شود. فرد باید به صورت شناور در آب و رو به پشت بازوها و پاهای خود را حرکت دهد. این تمرین تقویت عضلات بازو و پا را دنبال می‌کند.

آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی

مزایای آب درمانی در استخر

استفاده از آب درمانی برای تنگی کانال یک روش مناسب برای تقویت عضلات و رفع درد و التهاب به شمار می‌رود. بدن انسان در داخل آب به صورت شناور و غوطه‌ور قرار می‌گیرد. همین نکته موجب می‌شود وزن کاهش پیدا کرده و فشار ناشی از جاذبه زمین کمتر شود.

علاوه بر این وقتی افراد در داخل آب هستند، بدن آن‌ها به صورت همه جانبه تحت فشار هیدرواستاتیک قرار دارد. این فشار درد و التهاب مفاصل و عضلات را تسکین داده و آن‌ها را تقویت می‌کند. ضمن اینکه موجب می‌شود سیستم قلبی عروقی و دستگاه تنفسی نیز تقویت شده و بهتر عمل کنند. همه این عوامل می‌توانند به بهبود مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از تنگی کانال نخاعی کمک کرده و آن‌ها را برطرف کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان