درمان دیسک گردن در منزل

صفر تا صد حرکات اصلاحی زانو پرانتزی
صفر تا صد حرکات اصلاحی زانو پرانتزی
4 مهر 1400
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد
18 مهر 1400
3.8
(705)

بیماری دیسک گردن ممکن است شایع‌ترین علت درد گردن باشد. آسیب دیسک گردن به دلیل ناهنجاری در یک یا چند دیسک ایجاد می‌شود که معمولاً ناشی از آسیب بالشتک‌هایی که بین استخوان‌های گردن (مهره‌ها) قرار دارند است. در این مطلب به این موضوع که درمان دیسک گردن در منزل می تواند مثمر اثر اشد می پردازیم.

هنگامی که دیسک آسیب می‌بیند، معمولاً به دلیل سایش یا پارگی (دژنراسیون) یا فتق دیسک، می‌تواند منجر به گردن درد ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی شود که معمولاً در اثر افزایش سن ایجاد می‌شود (اگرچه مکانیک‌های ضعیف نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند). در موارد شدید، درد و بی حسی در بازوها به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار به عصب ایجاد می‌شود.

در حالی که مسکن‌ها، تمرینات اصلاحی و تمرینات کششی گردن و در آخرین راه حل، جراحی می‌تواند به کاهش گردن درد ناشی از بیماری دیسک گردن کمک کند، درمان‌های خانگی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تسکین درد و تسریع روند بهبودی استفاده کنید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

درمان‌های غیر جراحی برای برآمدگی دیسک گردن به احتمال زیاد برای کاهش درد کافی خواهد بود و خوشبختانه می‌توانید بسیاری از این درمان‌ها را خودتان انجام دهید. تحت نظارت متخصص حرکات اصلاحی، این روش‌های درمانی را می‌توان در خانه استفاده کرد:

حفظ آرامش در کاهش درد گردن

با توجه به زندگی امروزه اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً زندگی پرمشغله و پرتلاطمی دارید؛ اما اگر دارای بیماری دیسک گردن هستید و درد گردن افزایش یافته است، مهم است که به طور موقت فعالیت‌های شدید را کاهش دهید.

در حالی که در حال استراحت هستید، یک موقعیت راحت پیدا کنید، وضعیتی که کمترین میزان گردن درد را برای ایجاد کند. می‌توانید یک حوله یا یک بالش زیر گردن خود قرار دهید تا گردن در حالت خنثی نگه داشته شود. استراحت به این معنی نیست که به رختخواب بروید و کاملاً بی‌حرکت بمانید.

بی‌حرکت ماندن بیش از یک یا دو روز در واقع می‌تواند مضر باشد زیرا می‌تواند عضلات نگه‌دارنده گردن را در آن وضعیت تثبیت کند و در واقع درد گردن را در طولانی مدت افزایش دهد.

در حالی که گردن در حال بهبود است، سطح فعالیت خود را با آنچه می‌توانید راحت انجام دهید تنظیم کنید. با پیشرفت، سطح فعالیت خود را به تدریج به حالت عادی افزایش دهید.

بدن مثل یک رشته زنجیر به هم متصل هست که اشکال در یک الگوی حرکتی یا یک بخش میتونه باعث به هم ریختگی زنجیره وار در بخش های دیگر شود.
لازم هست بدونید تنفس پرتکرار ترین الگوی است که شما در یک شبانه روز انجام میدید؛ 20000 تنفس در یک شبانه روز رقم قابل توجهی است!!!
تحقیقات کلینیکی نشان دادن که گاها علت مشکل در گردن و یا شانه به علت عملکرد اشتباه عضله دیافراگم است.
زندگی پر تنش این روزها باعث تغیر در ریتم تنفس می شود. به شکلی که تنفس های عمقی و شکمی به تنفس های سطحی و سریع و سینه ای تبدیل می شود و این باعث ایجاد استرس در این ناحیه و شروع درد می شود. پس ریتم تنفسی که انجام میدید در کاهش و یا افزایش درد ناحیه گردنی شما میتونه اثر مستقیمی داشته باشد.
اصلاح تنفستون رو تو این پوزیشن شروع کنید و سعی کنید هر صبح و ظهر و شب 3 دقیقه برای این مهم وقت بذارید.

فیلم تمرین تنفس

سرما و گرما درمانی در کاهش درد گردن

به طور کلی، توصیه می‌شود از یخ در 24 تا 48 ساعت اول پس از آسیب برای کاهش تورم و به دنبال آن گرما برای شل شدن عضلات و بهبود سفتی استفاده کنید؛ اما با بیماری دیسک گردن، نه گرما و نه سرما به اندازه‌ای عمیق نفوذ نمی‌کنند که التهاب را تسکین دهند، بنابراین از هر کدام که احساس بهتری دارید استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سرما یا گرما را انتخاب می‌کنید، آن را فقط حدود 20 دقیقه در یک زمان نگه دارید و سپس حداقل 40 دقیقه آن را کنار بگذارید.

یخ یا منبع گرما را در یک حوله بپیچید و هرگز آن را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید وگرنه ممکن است دچار سوختگی شدید شوید.

درمان دیسک گردن در منزل با تمرینات کششی

هنگامی که احساس می‌کنید به اندازه کافی در وضعیت جسمانی خوب هستید و متخصص حرکات اصلاحی اجازه می‌دهد، تمرینات کششی را انجام دهید تا هم گردن درد را تسکین داده و هم انعطاف‌پذیری را بهبود بخشد. بهتر است این تمرینات را بعد از گرم کردن عضلات با دوش آب گرم، حمام یا حوله انجام دهید. در اینجا چند حرکت ساده برای بیماری دیسک گردن وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید:

در اینجا لیستی از پرکاربردترین و مهم ترین  تمرینات را به شما آموزش می دهیم. البته لازم به ذکر هست  که علت،  نوع و شدت درگیری در انتخاب این تمرینات حائز اهمیت هست . 

در حالتی بنشینید که بازوهای خود را در حالت استراحت راحت قرار دهید و به جلو نگاه کنید. سر را به شکل کشویی  و به سمت عقب بکشید تا در گردن حالت غبغب ایجاد شود. این وضعیت را نگه دارید.

1.در مرحله  اول سر خود را به آرامی به سمت پایین خم کنید و 1 تا 3 ثانیه مکث کنید تا جایی این حرکت رو ادامه بدید که کششی که در پشت گردن شما ایجاد می شود؛ خوشایند باشد . سپس سر را  به سمت بالا حرکت دهید تا زمانی که به سقف نگاه کنید و 1 تا 3 ثانیه در این حالت نگه دارید تا کشش را در جلوی گردن خود احساس کنید. سر خود را به حالت اولیه برگردانید و این ترتیب را دو بار دیگر در هر دو جهت تکرار کنید.

2.در  مرحله دوم تمرین سر خود را به پهلو خم کنید تا گوش شما به شانه، نزدیک شود. حرکت را جایی ادامه بدید  تا در سمت مخالف کشش خوشایندی ایجاد شود و این حالت 1 تا 3 ثانیه نگهدارید. اجازه ندهید شانه های شما در طول این حرکت به سمت بالا حرکت کند. سپس  سر خود را به حالت اولیه برگردانید و این حرکت را برای سمت مخالف نیز تکرار کنید. توجه داشته باشید تا جایی سر را خم کنید که در سمت مخالف کشش آزار دهنده ای احساس نکنید. سر خود را به حالت اولیه برگردانید و این ترتیب را دو بار دیگر در هر دو جهت تکرار کنید.

 3.اکنون مرحله سوم کشش عضلات گردن را با چرخاندن سر خود به آرامی به سمت راست شروع کنید به شکلی که  از روی شانه خود به زمین پشت سر خود نگاه کنید این حرکت را تا جایی ادامه دهید که احساس کشش ملایمی در طرف مقابل گردن خود داشته باشید، در پایان دامنه حرکتی خوشایند، 1 تا 3 ثانیه نگه دارید، سپس سر خود را به آرامی به سمت چپ بچرخانید تا کشش برای سمت دیگر نیز احساس شود. سر خود را به حالت اولیه برگردانید و این ترتیب را دو بار دیگر در هر دو جهت تکرار کنید.

مجموعه این سه تمرین را می توانید سه بار در روز انجام دهید. توجه داشته باشید که این یک حرکت عمومی هست و در صورت افزایش درد به متخصص مراجعه کنید

4. به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کرده و یک بالش زیر سر و گردن برای حمایت قرار دهید. سر خود را به آرامی به جلو تکان دهید، انگار که می‌گویید بله. 10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس استراحت کنید. 10 بار تکرار کنید.

اگر با هر کدام از این کشش‌ها احساس ناراحتی شدید داشتید، فوراً آن را متوقف کنید.

حرکت دادن گردن و کاهش درد

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش راهی مؤثر برای درمان گردن درد است. طبق مطالعه‌ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا، زنان مبتلا به گردن درد مزمن که تمرینات قدرتی و استقامتی را با استفاده از نوارهای مقاومتی و وزنه‌های سبک انجام می‌دادند، درد و ناتوانی گردن خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دادند.

همچنین به طور کلی فعال بودن مهم است. سی دقیقه ورزش هوازی (پیاده‌روی، دوچرخه سواری، شنا) هر روز می‌تواند عضلات پشت و گردن را قوی نگه دارد و بهبود جریان خون ناشی از ورزش می‌تواند ستون فقرات را برای سالم نگه داشتن آن تغذیه کند. با پزشک خود یا متخصص حرکات اصلاحی متخصص در کار با افراد مبتلا به گردن درد مشورت کنید تا تمرینات مناسب را تعیین کنند.

درمان دیسک گردن در منزل با وضعیت صحیح گردن

وضعیت بد بدن عامل اصلی درد گردن است. هر زمان که نشسته‌اید، ایستاده‌اید یا بلند می‌شوید به وضعیت خود فکر کنید. همیشه سعی کنید سر و گردن خود را صاف نگه دارید و مطمئن شوید که پشت کاملاً صاف است. به عنوان مثال، وقتی پشت میز خود می‌نشینید، صفحه کامپیوتر باید در راستای چشم باشد و صندلی باید تکیه‌گاهی برای پشت کمر و گردن باشد.

موس باید به اندازه کافی پایین قرار گیرد تا مجبور نباشید به طور مداوم دست را بالا نگه دارید. وقتی می‌خواهید چیزی را بردارید، به جلو خم نشوید. در عوض، از زانوها خم شوید و پشت خود را صاف نگه دارید که در برابر کمردرد نیز محافظت می‌کند.

فیلم طریقه صحیح نشستن و کار با لپ تاپ

توصیه می‌کنیم برای هر مورد گردن درد با دیسک بیرون زده، ارزیابی کایروپراکتیک بالای گردن را ارزیابی کنید. این درمان نه تنها می‌تواند تسکین سیستماتیک ایجاد کند، بلکه می‌تواند پیشرفت انحطاط ستون فقرات گردنی را در آینده متوقف کند.

استفاده از بالش گردنی در کاهش گردن درد

یک بالش مناسب نه تنها به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند، بلکه به کاهش گردن درد نیز کمک می‌کند و موقعیتی را که برای ترمیم نیاز دارد، فراهم می‌کند.

درمان دیسک گردن در منزل با داروهای گیاهی

اگر ترجیح می‌دهید یک رویکرد طبیعی در مورد داروها داشته باشید، انواع مختلفی از مکمل‌های گیاهی برای کمک به درد وجود دارد.

همیشه مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر گردن درد ادامه پیدا کرد یا به تدریج بدتر شد، باید به متخصص حرکات اصلاحی اطلاع دهید و به دنبال درمان دیگری باشید.

درمان خانگی دیسک گردن

دیسک گردن ممکن است شایع ترین علت گردن درد باشد. این موضوع می تواند به دلیل یک ناهنجاری در یک یا چند دیسک، یا همان بالشتک هایی باشد که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، به وجود بیاید. هنگامی که دیسک آسیب می بیند (معمولاً به دلیل ساییدگی یا پارگی (دژنراسیون) یا فتق دیسک) می تواند منجر به گردن درد ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی شود. در موارد شدید، به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار بر روی عصب، درد و بی حسی می تواند در بازوها نیز ایجاد شود.

در حالی که مسکن‌های درد، فیزیوتراپی، کشش گردن و همچنین به عنوان آخرین راه‌حل، جراحی، می‌توانند به کاهش درد گردن ناشی از بیماری دیسک گردن کمک کنند، درمان‌های خانگی ای نیز وجود دارند که می‌توانید برای کمک به تسکین درد و تسریع روند بهبودی از آن ها بهره بگیرید.

اولین درمان خانگی: راحت باشید و ریلکس کنید.

اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً زندگی پرمشغله‌ای دارید. اما اگر با بیماری دیسک گردن زندگی می کنید و گردن درد دارید، مهم است که به طور موقت فعالیت های شدید را کاهش دهید. در حالی که در حال استراحت هستید، یک پوزیشن راحت پیدا کنید – پوزیشنی که کمترین درد گردن را برای شما ایجاد کند. می توانید یک حوله یا یک بالش را زیر گردن خود قرار دهید تا به شما کمک کند تا گردن خود را در حالت خنثی نگه دارید. اما استراحت به معنای خزیدن در رختخواب و بی حرکت ماندن نیست. بی حرکت ماندن برای بیش از یک یا دو روز در واقع می تواند اوضاع را بدتر کند زیرا می تواند عضله هایی که از گردن شما حمایت می کنند را از تضعیف کند و در واقع درد گردن را در طولانی مدت افزایش دهد. در حالی که گردن شما در حال بهبود است، سطح فعالیت خود را متناسب با درد ها و توان خود تنظیم کنید و نه بیشتر و نه کمتر از آن را انجام ندهید. با پیشرفت بهبودی، به تدریج سطح فعالیت خود را به حالت عادی برگردانید..

دومین درمان خانگی: استفاده از سرما/گرما

بیماران اغلب با معمای گرما/سرما مواجه می شوند: کدام یک را باید استفاده کرد؟ به طور کلی، توصیه می شود از یخ برای 24 تا 48 ساعتِ اولِ پس از آسیب، برای کاهش تورم استفاده کنید و پس از آن  از گرما برای شل شدن عضلات و کم شدن سفتی. اما در بیماری دیسک گردن، نه گرما و نه سرما به اندازه کافی عمیق نفوذ پیدا نمی کند تا در واقع التهاب را تسکین دهند، بنابراین از هر کدام که احساس بهتری نسبت به آن دارید استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سرما یا گرما را انتخاب می کنید فقط 20 دقیقه از آن استفاده کنید و سپس حداقل 40 دقیقه آن را متوقف کنید. همیشه منبع گرما یا سرما را در یک حوله بپیچید و هرگز آن را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید زیرا ممکن است دچار سوختگی شوید.

سومین درمان خانگی: کشش

اگر به اندازه کافی درد شما تسکین یافته است و پزشک شما اجازه می دهد، تمرینات کششی را برای تسکین گردن درد و بهبود انعطاف پذیری خود شروع کنید.

بهتر است این تمرینات را بعد از گرم کردن عضلات با دوش آب گرم، حمام یا حوله انجام دهید. در ادامه چند کشش ساده که برای دیسک گردن وجود دارد و می توانید آن ها را در خانه انجام دهید به شما آموزش می دهیم:

1. به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید. با دست چپ، کشش بسیار ملایمی به چانه خود وارد کنید تا سرتان کمی بیشتر بچرخد. 20 ثانیه نگه دارید و سر خود را به آرامی به مرکز برگردانید. این حرکت را برای سمت راست نیز تکرار کنید.

2. سر خود را به سمت چپ خم کنید و سعی کنید گوش چپ خود را به شانه خود برسانید. با دست چپ، فشار ملایمی به شقیقه خود وارد کنید. 20 ثانیه نگه دارید و در سمت راست نیز این حرکت را تکرار کنید.

3. سر خود را به جلو خم کنید و سعی کنید چانه خود را به سینه خود برسانید. در حین انجام این کار، شانه ها را شل کنید. 20 ثانیه نگه دارید و  چند بار این حرکت را تکرار کنید.

4. به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و کف پاهارا بر روی زمین قرار دهید. یک بالش زیر سر و گردن برای حمایت قرار دهید. سرتان را به آرامی به جلو تکان دهید، انگار که دارید «بله» می‌گویید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. 10 بار دیگر تکرار کنید.

اگر با هر یک از این کشش‌ها احساس ناراحتی ودرد کردید، فوراً آن را متوقف کنید.

چهارمین درمان خانگی: فعال باشید

تحقیقات نشان می دهد که ورزش یک راه موثر برای درمان گردن درد است. بر اساس مطالعه ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا، زنان مبتلا به گردن درد مزمن که تمرینات قدرتی و استقامتی را با استفاده از کش های مقاومتی و وزنه های سبک انجام می دادند، به طور قابل توجهی درد و ناتوانی گردن خود را کاهش دادند. پس بسیار مهم است که فعال باشید. 30 دقیقه ورزش هوازی (پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا) به صورت روزانه می تواند عضلات پشت شما را قوی نگه دارد. و بهبود جریان خون ناشی از ورزش می تواند ستون فقرات شما را تغذیه کند و به حفظ سلامت آن کمک کند. با پزشک، فیزیوتراپ یا یک مربی شخصی که در کار با افراد مبتلا به گردن درد تخصص دارد، صحبت کنید تا تمرینات مناسب را برای شما تجویز کند.

پنجمین درمان خانگی: وضعیت بدنی خود را اصلاح کنید

وضعیت بدنی بد یکی از عوامل اصلی درد گردن است. هر بار که نشسته اید، ایستاده اید یا بلند می شوید، به وضعیت بدن خود فکر کنید. همیشه سعی کنید سر و گردن خود را صاف نگه دارید و مطمئن شوید که پشت شما حمایت می شود. برای مثال، وقتی پشت میز می نشینید، رایانه شما باید در هم سطح با چشمان شما باشد و در فاصله مناسب قرار داشته باشد (به عبارت دیگر، بینی خود را به صفحه کامپیوتر نچسبانید!) موس شما باید به اندازه کافی پایین قرار گیرد و همچنین آنقدر از شما دور نباشد که مجبور باشید مدام برای رسیدن به آن به جلو خم شوید.. وقتی برای برداشتن چیزی خم می شوید، از زانو ها کمک بگیرید و پشت خود را صاف نگه دارید، این پوزیشن، کمر شما را در برابر کمر درد محافظت می کند.

اما آیا واقعا شنا به کاهش درد ناشی از عارضه های مرتبط با دیسک کمک می کند؟ در جامعه تخصصی در مورد این سوال کمی جای بحث وجود دارد. برخی استدلال می کنند که شنا می تواند کمردرد را تشدید کند، در حالی که برخی دیگر می گویند شنا یک فعالیت ایمن برای عارضه های مرتبط با دیسک است.

ورزش های سبک و کم ضربه ای مانند شنا می تواند به افزایش جریان خون در ستون فقرات، تقویت عضلات حمایت کننده از ستون فقرات و حتی به کاهش وزن کمک کند. تمرینات با ضربه های بالا، مانند دویدن یا پریدن، ممکن است باعث درد تشدید درد شوند زیرا دیسک های آسیب دیده نمی توانند ضربه را به خوبی جذب کنند. شنا این مشکل را حل می کند زیرا ستون فقرات ما برای حمایت از بدن نیاز به کار سختی ندارد. شناوری آب استرسی را که معمولاً در حین ورزش جذب مفاصل می شود از بین می برد.

به همین دلیل، بیماران مبتلا به بیماری دیسک گردن و کمر ممکن است با انجام حرکات کششی سبک یا ورزش در استخر دردخود را تسکین دهند.

آیا شنا برای دیسک گردن ضرر دارد؟

با این حال، در برخی موارد، شنا ممکن است برای دیسک گردن و سایر شرایط ستون فقرات مضر باشد. بیمارانی که با کرال سینه آشنا نیستند ممکن است برای گرفتن نفس  به طور تصادفی سر را بیش از حد به عقب بچرخانند و به گردن خود آسیب وارد کنند. در نتیجه قبل از پرداختن به این ورزش مفرح اطمینان حاصل کنید که تکنیک ها را به درستی انجام می دهید و یا از یک مربی و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

همچنین می توانید وسیله های کمکی برای شناور شدن استفاده کنید تا بر حرکات خود تسلط بیشتری داشته باشید و از پوزیشن های نا مناسب شناوری  جلوگیری کنید.

در نهایت می توان گفت در درمان دیسک گردن ، فعالیت هایی مانند شنا و آب درمانی، و در کنار آنها استفاده از گرما می تواند احساس بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر درد های شما شدید است با پزشک خود راجع به ادامه و یا شروع این فعالیت ها مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

34 Comments

  1. فاطمه افتخاری گفت:

    سلام روز خوش برای گردن درد راه رفتن توی اب تاثیری داره؟ یا باید حرکات خاصی انجام بدم؟ ممنون از پاسخگوییتون

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      راه رفتن در اب میتونه برای تقویت عضلات مرکزی تنه و بالا تنه کمک کننده باشه ولی برای رفع درد گردن تمرینات اختصاصی ابدرمانی تحت نظر متخصص انجام بشه موثر تر خواهد بود
      بهتره وضعیتتون ارزیابی و تستهای اختصاصی گرفته بشه تا بتونیم دقیقتر در خصوص راهکار مناسب راهنماییتون کنیم
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  2. یگانه گفت:

    سلام جناب دکتر وقت بخیر من صبح ها که از خواب پا میشم حس میکنم پشتم و گردنم خشک شده اگر براتون مقدوره میشه ی تمرین خوب برای بهتر شدن گردنم پیشنهاد بدید.

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ارائه تمرین باید حتما وضعیت گردن، کتف و پشت ارزیابی بشه
      تست های اختصاصی مرتبط با مشکلتون گرفته بشه تا بتونیم دقیقتر راهنماییتون کنیم
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  3. مهری گفت:

    وقت بخیر ببخشید برای ابدرمانی گردن باید سر حتما داخل اب باشه ؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      در تمرینات تخصصی مرتبط با گردن نیاز نیست سر داخل آب فرو بره و فرد از گردن به پایین زیر اب هست و تمرینات مرتبط انجام میشه
      برای انجام آبدرمانی تخصصی توصیه میشه حتما زیر نظر متخصص انجام بشه

  4. mobin گفت:

    ? salam roozetoon be kheir khaste nabashid ,baraye gardan dard az kise ab garm bayad estefade konm ya kise yakh

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      استفاده از کیسه اب گرم به دلیل افزایش گردن خونه در عضلات گردن توصیه میشه
      ولی باید در کنار استفاده از کمپرس گرم، علت درد شناسایی کنید و راهکار مناسب درمانی (تمرین درمانی، ابدرمانی و..) به تشخیص متخصص شروع کنید
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  5. نازنین رسولی گفت:

    سلام و خسته نباشید به دکتر گلشنی عزیز و همکاران دلسوز مجموعه . نازنین رسولی هستم و دو دوره پیش شما دوره ی ابدرمانی انجام دادم گردن دردم خدا روووو شکر خیلی بهتر شده ممنون بابت تمام زحمتاتون انشاالله در جاهای مختلف تهران و ایران هم بتونید فعالیت داشته باشید تا همه بتونند از خدمات بی نظیر مجموعه اتون استفاده کنند.

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      خانم رسولی عزیز بسیار خوشحالیم تونستیم بهتون کمک کنیم
      تندرست و سلامت باشین

  6. سیما مهرپرور گفت:

    سلام
    علت گرفتگی و درد توی گردن برای چیه؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      گرفتگی و دردهای گردنی میتونه ناشی از ضعف و عدم تعادل عضلات ناحیه کتف و گردن باشه
      که بیشتر به دلیل پاسچر های نادرست طولانی مدت که در طول روز برای نشستن، ایستادن و خوابیدن به خود میگیرم هست

  7. مهاجرانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید حرکات ورزشی مثل بارفیکس و وزنه زدن ممکنه آسیب برسونه به گردن یا نه؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      انجام حرکات بارفیکس و کار با وزنه به تنهایی نمیتونه اسیب بزنه مگر اینکه فرد از قبل در گردن آسیب دیسک یا مهره هارو داشته باشه و یا اینکه وزنه هایی بیشتر از توان بدنی بزنه

  8. rooshan گفت:

    ?salam merci az matalebetoon . yek soal daram azatoon ,chetoor bayad bekhabim ke kamtarin asibi be gardan va kamar vared nashe

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خوابیدن صحیح با کمترین فشار به مهره های کمر و گردن در حالت خوابیده به پهلو و یا طاقباز اتفاق میافته
      در خوابیده به پهلو حتما بالشتی بین زانوها و ارتفاع بالشت زیر سر مناسب (نه خیلی بلند نه خیلی کوتاه، سر در راستای تنه) باشه
      و در حالت ظاقباز بالشت زیر زانوها قرار دهید

  9. سهیلانوری گفت:

    سلام جناب دکتر ببخشید گزگز و بی حسی تو انگشتای دستم ربطی به دیسک گردنم داره؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      گزگز و بی حسی در انگشتان میتونه ناسی ازآسیب اعصاب ناحیه گردن و دیسک های بین مهره ای باشه و یا تنگی کانال مچ دستی
      باید ارزیابی از وضعیتتون انجام بشه تا بتونمی دقیقتر راهنماییتون کنیم
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  10. setare گفت:

    salam o dorod
    ?jenab doctor elate in ke zamani ke esteres migiram dard dar gardanam ziad mishe chie
    tashakoor az pasokh dehitoon

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      یکی از علل دردگردن وجود تریگرپونت ها در عضلات اطراف گردن و ضعف و عدم تعادل هست
      این نقاط وقتی فرد در معرض استرس یا فشار زیاد قرار بگیره تحریک میشه و نهایتا منجربه درد میشه

  11. رامش گفت:

    سلام مرسی ازتون بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار دادید. ممکنه نحوه صحیح کارکردن با گوشی یا لپ تاپ و حین کار هم بگید ک گردنمون درد نیاد موقع استفاده ازشون

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      برای مشاهده نحوه صحیح استفاده از لپ تاپ و … از مقاله زیر میتونید استفاده کنید که در سایت قرار دادیم
      نشستن صحیح در محل کار برای وضعیت بدنی خوب چیست؟

  12. طهورا گفت:

    سلام جناب دکتر آیا آب درمانی بعد از جراحی برای گردن خوبه؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بعد از جراحی باید تمرینات توانبخشی زیر نظر متخصص انجام بشه و آبدرمانی یکی از روشهای موثر و ایمن برای شروع دوره توانبخشی میتونه باشه
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  13. خانی گفت:

    سلام مطالبتون بسیار مفیدی بودن
    تشکر از تیم خوب شما

  14. سارا عباسی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من چند وقت دیگه پزشکم وقت جراحی برام گذاشتن میخواستم از جناب دکتر بپرسم برای قبل از عمل جراحی چه ورزش هایی خوبه که انجام بدم؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      ابتدا باید وضعیتتون ارزیابی بشه، تست های اختصاصی گرفته بشه تا بتونیم متناسب با وضعیتتون برنامه تمرینی طراحی کنیم
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  15. ذاکر گفت:

    سلام خدا قوت . گردنبند برای دیسک گردن خوبه؟ تا چه مدتی باید استفاده کنم ازش؟

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      استفاده از گردنبند در شروع درد حاد گردن میتونه در پیشگیری از تشدید درد کمک کنه ولی برای کاهش و رفع درد راهکار دائمی نیست و برای استفاده طولانی مدت توصیه نمیشه

  16. sina گفت:

    salam vaght bekheir
    ? ba ab darmani disk gardan momkene khoob beshe

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      آسیب های دیسک مثل بیرون زدکی، پارگی دیسک با انجام تمرین در اب یا … قابل بازگشت و اصلاح نیست
      کاری که ابدرمانی برای شما انجام میده کمک به تقویت عضلات ناحیه مرکزی تنه ،کاهش و رفع درد و کیفیت زندگی بهتر
      و نهایتا وضعیت دیسک بدتر نشه و به جراحی نرسید

  17. مرتضی گفت:

    سلام ی سوال که هیچوقت جوابشو نگرفتم آیا بدون عمل جراحی دیسک گردن کامل خوب میشه جوری ک عکس بگه دیگه حتی یه درصدم دیسک گردن وجود نداره

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      بیرون زدگی دیسک قابل برگشت نیست و شما با انجام ورزش عضلاتتون قوی میکنید و علائم ناشی از بیرون زدگی دیسک رفع میشه
      و جز در مواقعی که بیرون زدگی شدید باشه نیاز به جراحی نیست و شما با انجام درمان های غیرتهاجمی میتونید کیفیت زندگی خوب و بدون دردی داشته باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان