کاردرمانی برای راه رفتن کودک

درمان قوز پشت با فيزيوتراپي
درمان قوز پشت با فيزيوتراپي
12 آبان 1401
بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟
بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟
15 آبان 1401
کاردرمانی برای راه رفتن کودک
0
(0)

آیا شما هم به دنبال استفاده از کاردرمانی برای راه رفتن کودک هستید؟ حتما می دانید که با استفاده از کاردرمانی برای راه رفتن کودک شما می توانید جنبه های مختلفی از زندگی کودک خود را تحت تاثیر قرار دهید. درمانگر در این روش درمانی در ابتدا کودک شما را به صورت کامل از نظر فیزیکی و ذهنی آنالیز می کند. در مرحله بعد، او با ارائه یک برنامه درمانی حرفه ای و پر قدرت، مشکلات حرکتی کودک را حل می کند. کاردرمانی برای راه رفتن کودک شامل روش های درمانی تمرینی و جسمی می باشد.

این تمرینات توسط درمانگر در یک کلینیک یا در خانه در اختیار بیمار قرار داده می شوند. توجه داشته باشید که امروزه تیم های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند ولی شما همواره باید به دنبال بهترین ها باشید. امروز ما قصد داریم تا در مورد کاردرمانی به منظور راه رفتن کودکان با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

چه زمانی باید کاردرمانی برای راه رفتن کودک را شروع کرد؟

بی شک نتایج کاردرمانی برای راه رفتن کودک همواره مطلوب می باشد. ولی، معمولا والدین با یک سوال مهم مواجه می شوند: چه زمانی باید کاردرمانی را شروع کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در ابتدا شما باید سن کودک خود را بررسی کنید. معمولا کودکان از 9 تا 15 ماهگی برای اولین بار حرکت خود را شروع می کنند. در این بازه سنی اکثر کودکان شروع به راه رفتن کرده و اولین قدم های خود را بر می دارند. حتما می دانید که برای راه رفتن یک کودک عضلات زیادی را به خود درگیر می کند.

پس در صورتی که کودک شما در این بازه سنی قرار دارد، جای نگرانی نیست. پس از این بازه سنی، در صورتی که کودک شما همچنان راه رفتن را شروع نکرده است، بهتر است که شرایط را به اطلاع یک درمانگر برسانید. البته که عوامل خاصی همچون عوامل محیطی، مشکلات عضلانی و تاخیر در بلوغ هم روند راه رفتن را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

روش های کاردرمانی برای راه رفتن کودک

به صورت کلی درمانگر در پروسه کاردرمانی برای راه رفتن کودک، از روش های درمانی مختلفی استفاده می کند. این روش ها بسته به نوع اختلال کودک متغیر هستند. در صوتی که کودک با اختلال های خاص جسمی مواجه شده باشد، روش های درمان او تغییر پیدا خواهد کرد. از جمله مشکلات ذهنی که می توانند پروسه و روند درمان را تحت تاثیر خود قرار دهند می توان به فلج مغزی، سندروم داون، مشکلات تعادلی، اختلال های خاص عصبی و غیره اشاره کرد.

در صورتی که فرزند شما با اختلال های ذهنی و بیماری های ذهنی مواجه شده باشد، روند کاردرمانی به منظور راه رفتن کودکان هم تغییر پیدا می کند. از جمله رایج ترین اختلال های ذهنی می توان به بیش فعالی، کم توانی ذهنی، مشکلات مربوط به حافظه و غیره اشاره کرد. آخرین روش درمانی مخصوص بیمارانی است که اختلال های روانی دارند. این افراد باید تحت یک سری شرایط خاص درمان خود را شروع نمایند.

کاردرمانی برای راه رفتن کودک

 کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، استفاده از کاردرمانی به منظور راه رفتن کودکان می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. زمان شروع کاردرمانی، بسته به شرایط شما و کودکتان متغیر است. گاهی اوقات کودکان فقط به خاطر مشکلات عضلانی یا عوامل محیطی حرکت خود را شروع نمی کنند. ولی در هر صورت، کاردرمانی برای راه رفتن کودک به کودک کمک خواهد کرد تا حرکت خود را شروع نماید.

لازم به ذکر است که تشخیص مشکلات فیزیکی و ذهنی و تشخیص روش کاردرمانی به منظور راه رفتن کودکان را می توان به عنوان اولین مرحله درمان شروع کرد. تیم های متخصص فعال در این زمینه باید بتوانند بهترین روش های موجود در جهت رفع مشکل را پیدا نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان