ورزش برای درمان آرتروز گردن

26 آذر 1401
ورزش برای درمان آرتروز گردن
3.6

آیا می‌دانید کدام ورزش برای درمان آرتروز گردن مناسب و تاثیرگذار است؟! با افزایش سن و همچنین کاهش میزان ورزش کردن در افراد، شاهد سفت شدن و همچنین درد مفاصل خواهیم بود. آرتروز گردن یکی از عارضه‌های شایع است که با ابتلای افراد به این مشکل، کیفیت زندگی روزمره‌ی آنها، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این مشکل می‌تواند بسیاری از مشکلات مختلف را به همراه داشته باشد. اما:

• برای جلوگیری از بروز این بیماری چه باید کرد؟!
  • علائم این بیماری چیست؟!
  • عوارض بروز این مشکل چیست؟!
  • چطور می‌توان این مشکل را برطرف نمود؟!

سوالاتی هستند که ذهن هر مخاطبی را به سمت خود جلب نموده‌اند. امروزه بسیاری از محققان به ورزش‌هایی اشاره نموده‌اند که می‌توانند تاثیر مستقیمی بر روی سلامت گردن، دارند.

بهترین ورزش برای درمان آرتروز گردن:

قبل از اینکه بهترین ورزش برای درمان آرتروز گردن را بشناسید، بهتر است علائم این بیماری را بشناسید. کسب اطلاعات کامل در این زمینه، می‌تواند یکی از مهمترین موارد برای درمان آن به شمار برود. استئوآرتریت نوعی عارضه است که اغلب در افراد پیر و مسن خودنمایی می‌کند. این عنصر می‌تواند تمامی مفاصل در بدن را تحت تاثیر قرار دهد. با افزایش درد در مفاصل و شدت گرفتن آنها، می‌توان شاهد اختلال در خواب، افسردگی و … بود.

اما امروزه با استفاده از دانش پزشکی، می‌توان شاهد بهترین ورزش برای درمان ارتروز گردن، بود. یکی از نکات بسیار مهم در استفاده از ورزش‌های مختلف، آرامش و توجه روان بودن حرکات ورزشی است. حرکات ناگهانی و تکان‌های شدید، نه تنها درد را متوقف نخواهد کرد، بلکه بر روی تشدید آن نیز موثر خواهد بود.

شناخت ایده‌آل‌ترین ورزش برای درمان آرتروز گردن

اولین ورزش مناسب برای درمان آرتروز:

در این ورزش برای درمان آرتروز گردن، باید صاف بایستید و یا از یک صندلی برای صاف نشستن استفاده کنید.

حال سر خود را به سمت جلو خم کنید. این خمیدگی باید تا جایی ادامه پیدا کند که چانه شما به سینه برسد. حال سر خود را به مدت 5 الی 10 ثانیه در این حالت حفظ کنید. سپس می‌توانید به حالت اولیه خود بازگردید.

گام بعدی برای درمان آرتروز گردن، خم کردن سر با آرامش به سمت عقب است. سر خود را تا جایی که می‌توانید به سمت عقب، خم کنید. این وضعیت را نیز به مدت 5 الی 10 ثانیه حفظ کنید.

برای کاهش درد، می‌توانید این ورزش و کشش را 5 بار، تکرار کنید. اما نکته مهم در این زمینه، توجه به سطح بیماری در افراد است. افرادی که دچار اسپوندیلوز هستند، با خم کردن سر به سمت عقب، علائم آنها افزایش خواهد یافت.

دومین ورزش برای درمان آرتروز گردن:

در انواع ورزش برای درمان آرتروز گردن، می‌توان به: چرخش به طرفین اشاره نمود. برای این روش نیز صاف بایستید و یا صاف بر روی صندلی بنشینید.

سپس می‌توانید سر خود را به آرامی به سمت شانه راست خم کنید. برای این روش بهتر است تا جایی که می‌توانید شانه چپ خود را پایین نگه دارید. این وضعیت را به مدت 5 الی 10 ثانیه حفظ کنید.

حال سر خود را به مرکز برگردانید. حال سر خود را به سمت شانه چپ خم کنید. در این مرحله نیز بهتر است شانه سمت راست خود را به سمت پایین نگه دارید. این حالت را نیز به مدت 5 الی 10 ثانیه حفظ نمایید. این عملکرد ورزشی را نیز می‌توانید به مدت 5 بار انجام دهید و شاهد تاثیرگذاری آن باشید.

ورزش برای درمان آرتروز

سومین ورزش مناسب برای درمان آرتروز:

از انواع دیگر ورزش برای درمان آرتروز گردن، می‌توان به حرکت اسلاید بک اشاره نمود.

این روش برای درمان آرتروز گردن نیز به صورت ایستاده و یا نشسته و در حالت صاف قابل انجام است. در این روش باید جهت نگاه خود را حفظ کنید. انگشتان خود را جلوی نوک بینی قرار داده و سر خود را چند سانتی متر به عقب بکشانید. بهتر است تا جایی که می‌توانید این کشش را انجام دهید. حال به وضعیت قبل خود بازگردید. این روش را نیز می‌توانید 5 الی 10 بار در روز انجام دهید.

چهارمین ورزش برای درمان آرتروز گردن:

تمرینات ایزومتریک از بهترین نوع ورزش برای درمان آرتروز گردن شناخته شده‌اند. با این روش، عضلات گردن خود را تقویت خواهید کرد. برای این روش از دستان گود شده‌ی خود استفاده کرده و آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید. حال سر و دست را به سمت یکدیگر حرکت دهید. این حالت را 5 الی 10 ثانیه حفظ کنید.