فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک

تعداد جلسات کایروپراکتیک
5 شهریور 1401
آرتریت روماتوئید چگونه مچ دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟
7 شهریور 1401
فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک
3.4

این روزها در اثر کار کردن های مکرر با سیستم، افراد زیادی درگیر درد در قسمت شانه می شوند. علاوه بر این بلند کردن وسایل سنگین می تواند درد را تشدید کند. کایروپراکتیک مشکلات مربوط به ستون فقرات و مفاصل را برطرف می کند. در این نوشتار قصد داریم فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک را بیان کنیم.

کایروپراکتیک چیست؟

قبل از اینکه فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک را بیان کنیم باید به مفهوم کایروپراکتیک بپردازیم. مشهورترین و پرکاربردترین درمان در سراسر دنیا کایروپراکتیک می باشد.. به کسی که برای ایجاد فشار از مفاصل و دستان خود استفاده می کنند، کایروپراکتور می گویند. لازم به ذکر است بدانید کلمه کایروپراکتیک از یک واژه یونانی گرفته شده است. کایروپراکتیک یا درمان دستی، سطح پیشرفته درمان فیزیکی می باشد. در این نوع شیوه درمانی درد کاهش می یابد و بیمار می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد. اگر درگیر گردن درد، سیاتیک و کمر درد هستید باید حتما به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنید.

درمان درد مفاصل با متخصص کایروپراکتیک

متخصص کایروپراکتیک در جلسات درمانی در مورد دلیل و شدت درد سوال های لازم را از بیمار می پرسد. سپس به معاینه می پردازد. موارد مورد ارزیابی پزشک به شرح زیر است:

• قدرت یا استحکام عضلات
  • دامنه حرکتی ستون فقرات
  • معاینه دقیق سابلوکساسیون احتمالی ستون فقرات
  • غربالگری عصبی مثل رفلکس تاندون عمقی، همچنین تست تنش عصبی

متخصص کایروپراکتیک بعد از بررسی شرایط بدن بیمار، درمان درست و صحیح را ارئه می دهد. او برای درمان بیمار از شیوه های درمانی زیر استفاده می کند:

• تمرینات مهم جهت انعطاف پذیری و اصلاح شرایط بدن به همراه افزایش قدرت
  • یخ یا گرما
  • تحریک الکتریکی که به آن الکتروتراپی نیز می گویند.
  • درمان محیطی یا دستی مفصل ستون فقرات برای اصلاح سابلوکساسیون هایی که متخصص کایروپراکتیک آن را تشخیص می دهد.  در این روش درد کاهش می یابد و حرکت مفاصل محیطی و ستون فقرات بهبود می یابد.

کاربرد کایروپراکتیک در درمان بیماری های مختلف

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به کاربرد کایروپراکتیک بپردازیم، باید بدانید این روش باعث درمان بیماری های زیر می شود:

• با کایروپراکتیک سردردها درمان می شود.
  • آسیب هایی که مربوط به شانه ها و گردن باشند، با این روش درمان می شوند.
  • درمان در رفتگی مفاصل و اسپاسم عضلانی با کایروپراکتیک امکان پذیر می باشد.
  • التهاب اعصاب محیطی با کایروپراکتیک درمان می شود.
  • درمان تاندونیت، فاسئیت، بورسیت و آرتریت با کایروپراکتیک امکان پذیر است.

فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک چیست

فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک در موارد زیر می باشد:

• فیزیوتراپیست اغلب پزشک عمومی می باشد که ستون فقرات و دیگر اندام ها را درمان می کند. اما متخصص کایروپراکتیک به درمان کمر و گردن می پردازد.
  • متخصصین کایروپراکتیک سعی می کنند تمام ناهماهنگی های ستون فقرات را اصلاح نماید. آنها بر این باورند این نوع ناهماهنگی به اعصاب فشار زیادی وارد می کند.
  • متخصصین کایروپراکتیک برای تشخیص سابلوکسیاسیون در ستون فقرات از شیوه های درمان دستی کمک می گیرند.

تفاوت فیزیوتراپی با کایروپراکتیک

• فیزیوتراپیست معمولا در مکان هایی مانند کلینیک ها، خانه سالمندان و بیمارستان ها فعالیت می کند. اما متخصص کایروپراکتیک در کلینیک های سرپایی کار می کند.
  • متخصصین فیزیوتراپی برای اینکه بیمار مورد نظر بهترین نتیجه را بگیرد، برنامه های ورزشی خانگی را تجویز می نمایند.
  • لازم به ذکر است بدانید هدف متخصصین فیزیوتراپی جلوگیری از آسیب می باشد.
  • معمولا متخصصین کایروپراکتیک نکات ویژه ای در مورد تغذیه به بیماران خود ارائه می دهند. بعضی از آنها در کلینیک ها مکمل های غذایی مناسب را نیز می فروشند.
  • فیزیوتراپیست برای تشخیص و انتخاب شیوه درمانی از معاینه بالینی استفاده می کند و بیشتر آن ها تنها به تصویر برداری اکتفا نمی کنند. اما متخصصین کایروپراکتیک برای ارزیابی آناتومی استخوانی و انتخاب راه درمانی مناسب به بیمار اشعه ایکس را توصیه می کنند.

سخن پایانی فرق فیزیوتراپی با کایروپراکتیک

هدف اصلی فیزیوتراپیست و متخصص کایروپراکتیک کمک به بیمار است که بتواند بدون درد به فعالیت های روزمره خود بپردازد. هر دو از روش های متعددی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.