علائم درد مزمن

گرفتگی عضلات
گرفتگی عضلانی
12 اسفند 1399
آب درمانی برای کمردرد
آب درمانی برای کمردرد
24 اسفند 1399
علائم درد مزمن
5
(1)

درد مزمن مانند هیچ درد دیگری به عنوان یک بیماری شناخته نیست. وقتی قسمتی از بدن مانند پا می‌شکند، بدیهی است که آن عضو از بدن شکسته است و فرد نمی‌تواند راه برود. یا اگر بدن فرد به شدت سوخته باشد، دردی که ایجاد می‌کند واضح است. این موضوع در مورد درد مزمن این‌گونه نیست. شما هرگز با نگاهی ظاهری به بیمار درد مزمن را تشخیص نمی‌دهید، به همین دلیل درک بسیاری از افراد برای بیماری آن‌ها بسیار سخت است. این عدم درک می‌تواند منجر به سو تفاهم در تشخیص بیماری شود که می‌تواند به ضرر بیمار باشد.

تفاوت بسیاری بین افراد شاد و افراد سالم وجود دارد. بیماران دارای درد مزمن احتمالاً مدتی است که با چنین دردی زندگی می‌کنند. نه یک هفته یا یک ماه بلکه سال‌هاست از این درد رنج می‌برند. درد بسیار شدیدی بر روان فرد تحمیل می‌کند و می‌تواند به شدت احساسات فرد را دچار مشکل کند. زندگی با کمردرد مزمن خسته کننده و دلسرد کننده است. اگر یک بیمار مبتلا به درد مزمن به خوبی احساس خود را نسبت به دردی که تحمل می‌کند نشان می‌داد، بسیاری از افراد راحت‌تر می‌توانستند به او در درمان کمک کنند.

داشتن یک شخصیت شاد فقط می‌تواند برای گذراندن یک روز فرد کافی باشد، اما این به این معنی نیست که افراد شاد از نظر جسمی احساس بهتری نسبت به دیگر افراد دارند. به جای اینکه اظهار نظر کنید که به نظر می‌رسد احساس بهتری دارند، کافی است همان همراهی باشید که برای حفظ دیدگاه مثبت به آن‌ها نیاز دارند. بیرون رفتن از خانه و انجام کارهای روزمره به این معنا نیست که فرد از کمردرد مزمن رنج نمی‌برد و ممکن است به نظر برسد کسی که با کمردرد مزمن زندگی می‌کند باید فردی ناتوان و یا حتی افسرده باشد. یا اینکه آن‌ها وقت کافی را به استراحت و اجتناب از هرگونه فعالیت بدنی که می‌تواند درد مزمن آن‌ها را تحریک کند، می‌گذرانند؛ اما این موضوع بین افراد دارای درد مزمن متفاوت است برخی از آن‌ها سعی در نگهداری روحیه‌ای شاد دارند و برخی بیشترین زمان خود را در خانه و در حال استراحت می‌گذرانند و گاهی در برخی از این افراد ممکن است یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ناآگاه به فرد پیشنهاد کند برای بهبود روحیه خود بیرون برود و کارهایی انجام دهد در حالی که فرد تمایلی به انجام این کار ندارد و فعالیت او می‌تواند اثری منفی به دنبال داشته باشد چرا که در ذهن آن‌ها این‌گونه شکل گرفته است که از پس بسیاری از کارهایی که آرزو می‌کنند بتوانند انجام دهند، بر نمی‌آیند اما به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که بیرون بیایند و فعالیت داشته باشند و به راحتی این را به آن‌ها یادآوری می‌کند که اگر بخواهند می‌شود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

این مورد گاهی می‌تواند باعث شود که یک بیمار درد مزمن دچار یک عارضه عاطفی شود یا حتی از صحبت با شما اجتناب کند. در عوض، بنشینید و با آن‌ها صحبت کنید و نه در مورد درد آن‌ها بلکه فقط در مورد مسائل روزمره. ممکن است محدودیت‌های جسمی دیگری داشته باشند، اما دهان آن‌ها کاملاً خوب کار می‌کند و می‌توانند به راحتی با شما صحبت کنند.

درد مزمن ممکن است تیز، گرم یا دردناک و یا فرو رونده باشد. در هر صورت، ما آن را با همان نام درد صدا می‌کنیم. درد وقتی ادامه یابد، به اختلالی تبدیل می‌شود که به عنوان سندرم درد مزمن شناخته می‌شود. این بیماری در طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و شرایط از جمله موارد زیر بروز می‌کند:

آرتروز

میگرن

فیبرومیالژیا

اسپاسم عضلات

بیماری التهابی روده

آندومتریوز

اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) و سندرم خستگی مزمن

انواع درد مزمن

فردی با درد مزمن می‌تواند روز به روز احساس متفاوتی داشته باشد. بعضی از روزها ممکن است درد آن‌ها خیلی عمیق نباشد، در نتیجه باعث ایجاد خلق و خوی مثبت و احساس تحرک بیشتر می‌شود. در روزهای دیگر، درد می‌تواند غیر قابل تحمل باشد و حتی بلند شدن از رختخواب یک کار ترسناک برای فرد است. مهم است که شما از این موضوع آگاهی داشته باشید و آن را مورد توجه قرار دهید. درد متفاوت آن‌ها می‌تواند دلیلی باشد که آن‌ها دیر در یک رویداد ظاهر می‌شوند یا مجبورند به طور کلی از ظاهر شدن اجتناب کنند. بیماران درد مزمن همه چیز را همانند دیگران می‌گذرانند و در حالی که سعی می‌کنند زندگی عادی داشته باشند، به نظر می‌رسد برایشان غیرممکن است.

تمرین درمانی و درد مزمن

تمرینات اصلاحی با توجه به ویژگی‌های فردی و نوع درد توسط متخصصان حرکات اصلاحی تجویز می‌شوند و در برنامه‌های تمرین درمانی ورزش، ماساژ، گرما و سرما برای درمان انواع بیماری‌ها اعمال می‌شود. متخصصان درد و متخصصان حرکات اصلاحی و تمرین درمانی می‌توانند بیماری‌های خاص افراد را تجزیه و تحلیل کنند و گزینه‌های درمانی کم تهاجمی را دنبال کنند.

پیاده‌روی و درد مزمن

پیاده‌روی یکی از بهترین نسخه‌هایی است که برای تسکین درد مزمن داریم.

وقتی از درد مزمن رنج می‌برید، احتمالاً فعالیت کمتری خواهید داشت؛ اما این اغلب سندرم درد مزمن را بدتر می‌کند. شما می‌توانید با انجام ورزش باعث آزاد شدن اندورفین یا همان مسکن‌های طبیعی بدن شوید.

سعی کنید پنج بار در هفته و به مدت 30 دقیقه برای پیاده‌روی یا سایر ورزش‌ها وقت بگذارید. برای شروع، به آرامی کار کنید و هر هفته چند دقیقه به آن اضافه کنید.

تمرینات قدرتی و درد مزمن

عضلات ضعیف باعث ایجاد دردهای مزمن در بدن می‌شوند. ایجاد قدرت عضلانی با وزنه یا تمرینات مقاومتی ممکن است به همان اندازه که داروها برای آرتروز و کمردرد مؤثر هستند، به کاهش درد و رنج کمک کنند.

تمرینات ورزشی قدرتی همچنین تعادل و انعطاف‌پذیری بدن فرد را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش درد مزمن و یا رفع آن شود. تمرینات ورزشی قدرتی را دو بار در هفته و زیر نظر یک متخصص حرکات اصلاحی انجام دهید.

فواید دیگر بسیاری نیز برای ورزش وجود دارد. استرس به افزایش درد کمک می‌کند و ورزش یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند همراه با خواب و استراحت کافی و مناسب به کاهش استرس کمک کند و مانع از بروز درد مزمن شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان