دراز نشست برای گودی کمر

13 تیر 1401
دراز نشست برای گودی کمر
3.2

یکی از حرکات ورزشی مفید دراز نشست است. حتما در مورد فواید دراز نشست برای گودی کمر مطالبی را شنیده اید. گودی کمر نوعی بیماری است که منجر به انحنای ستون فقرات شده است که نتیجه آن ایجاد حالت گود مانند در ناحیه کمر است. این بیماری با نام هایپرلوردوزیس یک منحنی به شکل C در قسمت پایین کمر است. این قسمت درست پایین کمر جایی که ستون فقرات به قسمت باسن متصل شده قرار دارد. گودی کمر به دلیل وضعیت نامناسب بدن به وجود می آید. این حالت و وضعیت در بدن توسط حرکات ورزش قابل اصلاح است.

گودی کمر دارای علائمی است که افراد با مقایسه آن با وضعیت خود متوجه گودی کمر بدن خود می شود. از علائم گودی کمر می توان به کمر درد و انحنای زیاد ستون فقرات اشاره نمود. همچنین سفت شدن عضلات، خشکی و گرفتگی کمر از دیگر علائم گودی کمر است.

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

علت ایجاد گودی کمر

علائم گودی کمر درد و یا گرفتگی کمر می باشد که ممکن است زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده باشد. دراز نشست برای گودی کمر یکی از حرکات اصلاحی است که در خصوص فواید آن در ادامه سخن خواهیم گفت. اما علت ایجاد گودی کمر چیست؟

قرار گیری بدن در وضعیت نامناسب، چاقی، بیماری های ستون فقرات، عدم ورزش و نرمی استخوان و ستون فقرات از دلایل عمده ایجاد گودی کمر می باشد. تشخیص این عارضه کمی دشوار است. متخصص ارتوپد علم تشخیص این بیماری را در بدن شما دارد. لذا قبل از انجام هر حرکت اصلاحی حتما با متخصص در این زمینه مشورت شود. آزمایش هایی که برای تشخیص گودی کمر استفاده می شود شامل مواردی چون عکسبرداری اشعه ایکس، اسکن استخوان، ام آر آی و سی تی اسکن می باشند.

درمان گودی کمر؛ دراز نشست برای گودی کمر

دراز نشست برای گودی کمر به عنوان درمانی موثر توسط فیزیوتراپیست ها معرفی شده است. البته برای درمان گودی کمر باید علت بروز این بیماری را ابتدا بررسی کرد. البته که دراز نشست برای گودی کمر حرکت اصلاحی مناسبی است اما ممکن است برای برخی از حالت های این بیماری بی تاثیر باشد.

مثلا اگر گودی کمر فرد به دلیل مشکل ساختاری در ستون فقرات باشد لازم است برای درمان بهتر به فیزیوتراپی و یا پزشک متخصص مراجعه کرد. یا به طور مثال دلیل گودی کمر فرد اگر چاقی تشخیص داده شود بهترین درمان برای وی کاهش وزن اصولی خواهد بود.

پس لازم است قبل از شروع درمان برای رفع گودی کمر حتما علت آن را بررسی نمایید. همچنین سن و وضعیت سلامت عمومی و سوابق پزشکی فرد در انتخاب درمان مناسب انتخاب می شود. همچنین شدت قوس کمر و میزان تحمل فرد به ورزش ها یا دارو ها نیز در درمان تاثیر گذار است.

ورزش دراز نشست برای گودی کمر

برخی از ورزش های فیزیوتراپی در کاهش علائم گودی کمر بسیار موثر می باشد. دراز نشست برای گودی کمر یکی از ورزش هایی است که برای رفع این بیماری بسیار موثر است. دراز نشست به این صورت است که فرد دراز کشیده و زانو ها را با زاویه 90 درجه خم نماید. دست ها به صورت ضربدری بر روی سینه قرار داده و بالا تنه باید به صورت پاها کشیده شود. سینه ها باید به ران چسبیده شود. سپس به آرامی نیم تنه خود را پایین کشیده و بدن را به زمین چسباند. این حرکت به مرور زمان باعث رفع گودی کمر و کاهش وزن در ناحیه شکم می شود.

جمع بندی

دراز نشست برای گودی کمر تنها راه حل برای رفع این بیماری نیست. اما برای از بین بردن علائم و شدت آن بسیار مهم و تاثیر گذار است. در نتیجه افراد برای رفع این عارضه می توانند از حرکات ورزشی چون دراز نشست کمک بگیرند.