تاثیر ورزش بر سلامتی

درمان اسپاسم کمر
درمان اسپاسم کمر
7 دی 1399
گودی کمر
گودی کمر
14 دی 1399
تاثیر ورزش بر سلامتی
4.5
(2)

کاهش استرس: تمرین خم شدن رو به پایین

اگر احساس اضطراب یا استرس دارید، این حرکت ساده یوگا را امتحان کنید. صاف بایستید، پاها را کنار هم قرار دهید. همانطور که نفس می‌کشید، دستان خود را بالای سر خود قرار دهید. هنگام بیرون آمدن نفس، از لگن به سمت جلو خم شوید و قسمت بالاتنه را در حالت صاف نگه دارید. عضلات ساق پا یا مچ پا را بگیرید. نفس عمیق بکشید و حدود یک دقیقه نگه دارید. نفس بکشید و به آرامی به حالت ایستاده بروید.

درد در دستان: تمرین لمس نوک انگشتان

اگر درد دست دارید، آرتروز موردی مشکوک است. با این تمرین به انگشتان کمی استراحت دهید. دست خود را به سمت بالا قرار دهید، انگشتان را به هم نزدیک کنید. انگشت اشاره را به آرامی با انگشت شست خود لمس کنید تا “O” ایجاد شود. انگشت شست خود را به سمت انگشت میانی حرکت دهید و همین کار را انجام دهید و همینطور به انگشت انگشتری و انگشت کوچک خود ادامه دهید. این حرکات را به آرامی چندین بار با هر دست تکرار کنید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

انقباض ران: تمرین کششی

ران‌های شما می‌توانند سفت و منقبض شوند، به خصوص اگر بیشتر روز را بخوابید. این ژست یوگا کشش مناسبی در ران‌ها به وجود می‌آورد. به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید. یک مچ پا را از روی زانوی مقابل عبور دهید. پاها را به سمت سینه بیاورید. پای پایین زیر زانو را بگیرید. برای کشش شدیدتر، پا را آرام به سمت خود بکشید.

گرفتگی عضلات پا: کشش با حوله

دلایل سفتی عضلانی ناگهانی می‌تواند کمبود آب بدن یا گردش خون ضعیف باشد. یک حوله در دست بگیرید و بنشینید. پاهای خود را در جلوی خود بکشید، انگشتان پا را به سمت سقف قرار دهید. حوله را دور پای خود حلقه کنید و انتهای آن را با دو دست بگیرید. پای خود را بلند کنید تا کشش پیدا کند.

سردرد تنشی: کشش گردن

یک مطالعه دانمارکی نشان داد که کشش گردن می‌تواند به ایجاد قدرت در گردن و شانه‌ها کمک کند. این کشش فوق‌العاده ساده را برای حمایت از عضلات گردن که سر شما را به حالت ایستاده نگه داشته و استرس را در سر و گردن شما کاهش می‌دهد، امتحان کنید. با تکان دادن آرام چانه خود را به سمت گلو بیاورید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و 10 بار تکرار کنید.

کمردرد: چرخش لگن

80٪ تا 90٪ آمریکایی‌ها در طول زندگی خود کمردرد دارند. کشش و چرخش رو به جلو در کمر را امتحان کنید. به پشت بخوابید و زانوهای خود را خم کنید. هنگامی که قسمت کوچکی از پشت خود را به زمین فشار می‌دهید، عضلات شکم خود را سفت کنید. 5 ثانیه در این حالت بمانید و سپس آرام باشید. چندین بار تکرار کنید. سعی کنید تا 10 بار تکرار کنید.

سیاتیک: کشش در حالت نشسته

سیاتیک دردی در امتداد اعصاب کمری است که از پشت لگن به پایین ران می‌رسد. روی صندلی بنشینید و پاها را صاف روی زمین قرار دهید. پا را در طرف آسیب دیده بلند کنید و آن مچ پا را از روی زانوی مقابل عبور دهید. از لگن به آرامی خم شوید. برای 30-15 ثانیه نگه دارید و رها کنید.

درد پاشنه: کشش انگشت پا

اگر در پاشنه پای خود درد دارید در جایی که بافت قوس پا به استخوان پاشنه متصل می‌شود ممکن است شما یکی از حدود 3 میلیون نفری باشید که دچار ورم کف پا هستند. سن، اضافه وزن و ایستادن روی یک سطح سخت بسیار می‌تواند در بروز آن نقش داشته باشد. یک حوله کوچک روی زمین قرار دهید. با پای دردناک خود، با انگشتان پا به سمت حوله بروید. پای خود را حلقه کنید تا حوله فقط با انگشتان پا به سمت شما بیاید. و به آرامی 10 بار تکرار کنید.

گرفتگی قاعدگی: تمرین کبرا

گرفتگی‌های قاعدگی می‌تواند باعث درد شکم، کمر، لگن و قسمت بالایی ساق پا شود. اما برخی از کشش‌های مناسب و ورزش سبک می‌تواند کمک کننده باشند. تمرین کبرا، ژست کلاسیک یوگا را امتحان کنید. روی شکم و پاها کنار هم دراز بکشید. دستان خود را زیر شانه‌ها قرار داده و سر و شانه‌ها را بلند کرده و دستان خود را صاف کنید. نفس بکشید و بگذارید شکم شما با دم زیاد منقبض شود و با بازدم منبسط شود. این وضعیت را برای 30 تا 60 ثانیه نگه دارید و به آرامی تکرار کنید.

کاهش انرژی نیم روز

آیا کاهش انرژی که در نیمه ظهر اتفاق می‌افتد را تجربه کرده‌اید؟ در اینجا یک حرکت تقویتی وجود دارد که می‌توانید بدون حتی ایستادن انجام دهید. شانه‌ها را به عقب بچرخانید. اکنون بازوهای خود را بالا برده و صاف کنید. مانند خمیازه صبحگاهی. به بالا نگاه کنید و نفس عمیق بکشید.

خستگی چشم: حرکت بالا و پایین

خیره شدن به وسایل دیجیتال، رانندگی در مسافت‌های طولانی، وب گردی … همه این‌ها می‌تواند چشم شما را خسته کند. با یک تمرین چشمی آسان، خستگی چشم خود را رفع کنید. همانطور که به بالا نگاه می‌کنید، سر خود را بی حرکت نگه دارید و چشمان خود را تا آنجا که می‌توانید بلند و سپس تا آنجا که می‌توانید پایین قرار دهید. این کار را به دفعات 10 بار در روز انجام دهید. همچنین می‌توانید آن را در یک توالی شبانه روزی امتحان کنید.

همسترینگ کشیده شده: فرو بردن پاشنه پا

برای بررسی آسیب در ناحیه همسترینگ معمولاً به پزشک مراجعه می‌کنید. این ماهیچه در پشت ران شما است که به کشش پا و خم شدن زانو کمک می‌کند. اما برای فشار خفیف‌تر، این ورزش آرام را امتحان کنید. در حالی که پای آسیب دیده صاف روی زمین است و پای آسیب دیده شما خم شده است پاشنه پای خم شده را به زمین فشار دهید. این باعث می‌شود عضله همسترینگ شما منقبض شود. این حرکت را حدود 6 ثانیه نگه دارید، حدود 10 ثانیه استراحت کنید و این کار را تکرار کنید.

Shin Splints: Calf Raises

این نام دردناک به نظر می‌رسد، اما این یک مسئله مشترک برای دوندگان و سایر ورزشکاران است. این به معنی درد در امتداد لبه داخلی استخوان ساق پا است. این می‌تواند پس از یک فعالیت شدید یا هنگامی که یک تمرین ورزشی جدید را شروع می‌کنید، بروز کند. تعدادی پله‌ پیدا کنید و این تمرین را امتحان کنید. روی پله بایستید، وزن را روی پای آسیب دیده قرار دهید. به آرامی پاشنه خود را بالا بیاورید، سپس آن را از لبه پله پایین ببرید. سه ست 12 تایی انجام دهید.

سندرم تونل کارپال: کشش حالت دعا

سندرم تونل کارپال در اثر فشار بر روی عصب اصلی دست هنگام عبور از مچ دست ایجاد می‌شود. دست و بازوی شما ممکن است درد داشته باشد یا بی حس شود. این کشش را امتحان کنید. در حالی که دستان خود را به آرامی به سمت پایین می‌آورید کف دست‌های خود را کنار هم قرار دهید تا جایی که احساس کشش در مچ دست کنید. برای 30-15 ثانیه نگه دارید.

آرامش ذهن

گاهی لذت بردن از لحظه‌ای که ذهن شما در یک روز طولانی یا یک اتفاق خسته کننده گیر کرده دشوار است. برای پاک کردن مجدد ذهن، این تمرین ورزشی را امتحان کنید. به پشت دراز بکشید، بازوها را صاف کنید و دست‌ها را در طرفین به صورت کف دست به بالا قرار دهید. با شروع از انگشتان پا، در حالی که ذهن شما به سمت بالا یا پایین می‌رود، روی هر قسمت از بدن تمرکز کنید. هرگونه افکار و احساسات مربوط به هر قسمت را در ذهن یادداشت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان