از کجا بفهمیم آرتروز گردن داریم

بهترین دکتر دست و گردن در تهران
بهترین دکتر دست و گردن در تهران
1 دی 1401
برای ضعف عضلات چه بخوریم
برای ضعف عضلات چه بخوریم
4 دی 1401
از کجا بفهمیم آرتروز گردن داریم
3.8
(19)

آرتروز یکی از سخت ترین دردهای غضروفی محسوب می شود. این بیماری به این شکل اتفاق می افتد که غضروف ها تخریب شده و یا دچار ساییدگی می شوند. از این طریق است که فضای بین مفاصل دچار آسیب شده و درد بسیار زیادی را برای ما به وجود می آورد. این بیماری که علائم مختلفی دارد و در نقاط مختلفی نیز می تواند ظاهر شود. از مهم ترین نقاطی که آرتروز ظاهر می شود،‌ گردن است. حالا بد نیست بدانیم که از کجا بفهمیم آرتروز گردن داریم. برای درک این موضوع می توانید ادامه این مقاله را بخوانید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

علائم و نشانه های آرتروز گردن

احساس درد و سوزش شدید در گردن، علامت آرتروز

یکی از علائم اولیه برای تشخیص آرتروز، احساس درد و سوزش در این ناحیه است. البته باید دقت کنید که اگر مبتلا به آرتروز باشید، این درد بسیار شدید خواهد بود و با علائم دیگر همراه خواهد شد. به طور مثال صدا دادن مفاصل از موارد مهم ابتلا به این بیماری است. پس نیازی نیست با هر درد نگران وجود آرتروز شوید.

بی حسی ناحیه شانه تا انگشتان دست

یکی دیگر از علائم و نشانه ها بی حسی است. زمانی که غضروف ها ساییده می شوند، خارهای استخوانی ایجاد می شوند که استئوفیت نام دارند. این عارضه می تواند روی یکی از عصب ها تاثیر بگذارد و عملکردش را مختل کند؛ در این صورت است که امکان دارد ضربه شدید به اعصاب، باعث بی حسی شود.

احساس سفتی و خشکی گردن در موقع چرخاندن سر

گاهی اوقات ممکن است سر خود را بچرخانید و احساس کنید که این اتفاق خیلی سخت انجام می شود و ناراحتی زیادی دارد. در این صورت است که باید به گردن خود توجه بیشتری داشته باشید تا دچار عارضه نشده باشد. همان طور که عنوان شد این سفتی و ناراحتی می تواند از نشانه های آرتروز گردن باشد.

ایجاد میگرن در پشت سر

همان طور که می دانید میگرن انواع مختلفی دارد و بسته به محل درد، تفاوت می کند. اگر زیاد میگرن های پشت سری دارید، می توانید آرتروز را یک نشانه بیماری درنظر بگیرید. ممکن است دلیل این میگرن ها و سردردها همین آرتروز باشد. این درد به سمت بالا و جمجمه هم می رسد. از طرفی ممکن است بیمار در گوش های خود احساس درد داشته باشد. حتی ممکن است فرد احساس کند که در چشم هایش شن وجود دارد. این ها همه از علائم آرتروز خواهند بود.

مشکل در خوردن غذا

اگر آرتروز گردن پیشرفت کند و به سطح قابل توجهی برسد می تواند بعضی از عملکردهای روزمره فرد را مختل کند. یکی از آنها خوردن و بلعیدن غذا است. خب با توجه به محل قرارگیری مهره ها و دهان، این مشکل متصور است که با باز کردن دهان و بعد فرو بردن لقمه فشاری به گردن وارد می شود. حتی ممکن است در سطح بالاتر استخوان هایی زائد رشد کنند و مسیر عبور غذا را مسدود کنند.

آرتروز گردن

احساس سرگیجه با انجام حرکات شدید مساوی با آرتروز گردن

همان طور که می دانید سرگیجه می تواند نشانه دردها و بیماری های بسیار زیادی باشد. از طرفی در آرتروز این عارضه بسیار نادر است و در همه موارد اتفاق نمی افتد. به همین خاطر حتما توجه داشته باشید اگر این عارضه با دیگر علائم آرتروز همراه شد، به وجود آرتروز شک ببرید.

جالب است بدانید این علامت نیز بر اثر استئوفیت ها اتفاق می افتد. این استخوان ها ممکن است حتی جلوی عروق خونی را بگیرند و با افزایش فشار خون، سرگیجه در فرد ظاهر شود.

در این متن تلاش کردیم تا اندکی راجع به آرتروز گردن صحبت کنیم و به این سوال که از کجا بفهمیم آرتروز گردن داریم پاسخ دهیم. امیدواریم که اندکی از این نکات را به خوبی عنوان کرده باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان