از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان

ورزش برای گرفتگی عضلات گردن
ورزش برای گرفتگی عضلات گردن
22 خرداد 1401
نظرات در مورد درمان پای پرانتزی در بزرگسالان
نظرات در مورد درمان پای پرانتزی در بزرگسالان
26 خرداد 1401
از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان
4.1
(29)

گودی کمر یکی از عارضه هایی است که به دلیل انحنای زیاد ستون فقرات مشکلات بسیاری را برای افراد دارای این عارضه به وجود می آورد. از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان مسلما کاری دشوار است. اما با داشتن پیش فرض هایی و همچنین اصول از بین بردن این عارضه کار ساده تر خواهد شد.

چنانچه افراد دارای قوس و گودی کمر بیش از حد باشند باید زودتر به فکر از بین بردن و راهکار های درمانی باشند. برخی از حرکات اصلاحی توسط فیزیوتراپیست ها و پزشکان متخصص برای رفع گودی کمر توصیه شده اند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

گودی کمر دارای عوارض زیادی است که برای سلامتی و زیبایی بدن افراد مضر است. درمان آن باید خیلی سریع و به موقع انجام شود. اما چگونه باید گودی کمر را در خود تشخیص دهیم؟

تشخیص گودی کمر

معمولا گودی کمر با چشم قابل تشخیص است. از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان برای افرادی که دارای این عارضه می باشند بسیار مهم است. اما افرادی که برای داشتن یا نداشتن قوس کمر خود تردید دارند می توانند با انجام آزمایش هایی وجود این عارضه را تشخیص می دهند.

برای تشخیص گودی کمر ممکن است کمر شلوارتان از پشت آزاد باشد. اما برای اطمینان از این کار کنار دیوار بایستید و پاهای خود را کنار هم جفت کنید. سپس دست های خود را باز کرده و سر و شانه های خود را به دیوار بچسبانید باید کف دست ها به سمت پایین باشد.

یکی از کف دست های خود را پشت کمر گذاشته و در قسمت قوس کمر قرار دهید. چنانچه دست خود را به راحتی از پشت گودی کمر عبور دادید دچار گودی کمر هستید. اما چنانچه دستتان از قوس کمر عبور داده نشد قوس کمر ندارید. در حالت اول نیاز به درمان است زیرا عوارض زیادی متوجه فرد می شود. دلایل زیادی برای ایجاد قوس کمر وجود دارند. کمبود ویتامین دی، انعطاف غضروف ها، خوابیدن روی شکم، نرمی و پوکی استخوان، کوتاهی پا، استفاده از کفش های پاشنه بلند، ضعف عضلات ران و … از دلایل عمده ایجاد گودی کمر می باشند.

از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان به چه صورت است؟

برای از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان باید دلیل اصلی قوس کمر را پیدا کرد. راه حل های درمان بسته به دلیل ایجاد گودی کمر متفاوت خواهند بود. ورزش کردن، بدنسازی، انجام حرکت های اصلاحی و سایر راه های درمانی  برای از بین بردن گودی کمر الزامی می باشند.

انجام ورزش و تمرینات برای از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان شامل چند حرکت حرفه ای است. لازم است که از فیزیوتراپیست و یا متخصص این بیماری در خصوص حرکات ورزشی سوال شود. انجام حرکات ورزشی و بدنسازی برای راست کردن ستون فقرات و از بین بردن انحنای آن در درمان این عارضه بسیار مهم است.

حرکت های پل باسن، کرانچ، پلانک معکوس، کشش زانو داخل شکم تک، کشش فیله و پشت پا تک پا نشسته و کشش زانو داخل شکم جفت از حرکات اصلاحی برای رفع گودی کمر می باشد. علاوه بر حرکات اصلاحی و ورزشی فوق لازم است برای درمان سریع گودی کمر برخی از عادت های اشتباه را از زندگی روزمره حذف کرد.

نپوشیدن کفش پاشنه بلند، کاهش وزن، مصرف ویتامین دی و استفاده از بالش متوسط زیر زانو موقع خوابیدن به پهلو راه حل های سریع درمانی گودی کمر است. اصلاح مدل راه رفتن، مصرف دارو های مسکن برای تسکین تورم و التهاب مهره ها نیز برای از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان نیز بسیار موثر می باشند.

جمع بندی

چنانچه احساس بی حسی و سوزش و ضعف در کنترل مثانه داشته باشید و یا درد های بیش از حد و شوک الکتریکی در قسمت کمر خود احساس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. زیرا این علائم از عارضه های شدید گودی کمر می باشند. برای از بین بردن گودی کمر در کمترین زمان لازم است تا تمام روش های فوق الذکر را به صورت مداوم و اصولی انجام داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان