نوشیدنی برای درمان کمردرد

برای ساییدگی زانو چه بخوریم؟
19 شهریور 1401
علت دیسک گردن در جوانی
21 شهریور 1401
3.5

آب بیشتری بنوشید. به نظر یک قانون ساده برای داشتن یک زندگی سالم است و یک نوشیدنی برای درمان کمردرد . اگر بگوییم آب چیزی فراتر از یک تقویت کننده انرژی است چه؟ H2O برای احیای هر سیستم بدن، حتی مهره‌های متقابل در ستون فقرات شناخته شده است. با ستون فقرات هیدراته، بدن ما می‌تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد و درد را به حداقل برساند و احتمالات را به حداکثر برساند. چگونه کار می‌کند:

یک دیسک بین هر مهره‌ای زندگی می‌کند. با مجموع 23 دیسک، هر کدام برای حمایت از ستون فقرات حیاتی هستند. دیسک‌ها به کمک فنرهای ریز تبدیل می‌شوند و از ستون فقرات در برابر آسیب‌های روزانه هنگام راه رفتن، پریدن یا ورزش محافظت می‌کنند. یک بخش از یک دیسک، هسته پالپوسوس، یک هسته داخلی پر از ژله است که از کلاژن و بله آب تشکیل شده است. هسته داخلی به همراه سایر بخش‌های دیسک برای جذب ضربه و حمایت از ستون فقرات کار می‌کند.

کاهش کمردرد با خوردن آب

هنگامی که در هسته داخلی کم آبی وجود دارد، عدم تعادل در دیسک ممکن است رخ دهد و منجر به کمردرد بیشتر شود. مصرف کافی آب آشامیدنی می‌تواند دیسک‌ها را از کم آبی محافظت کند و در نهایت فشار و ناراحتی را کاهش دهد. آب بیشتر لطفاً مصرف کنید زیرا:

میزان مصرف آب هر فرد بر اساس سن، جنس، سطح فعالیت و حتی محل زندگی متفاوت است. سایر مایعات موجود در غذاهایی که می‌خورید یا در نوشیدنی‌هایی که می‌نوشید در مصرف روزانه آب نقش دارند. موسسه پزشکی به مردان پیشنهاد می‌کند حدود 13 فنجان در روز و زنان 9 فنجان بنوشند، اما مقدار مشخصی وجود ندارد. در نهایت، بدن ما همیشه به ما می‌گوید که چقدر آب نیاز داریم. چه از طریق تشنگی و چه از طریق درد شدید، به بدن خود گوش دهید و آب بدن خود را دوباره آبرسانی کنید. ستون فقرات از تشکر خواهد کرد.

نوشیدن چای و کمردرد

با رعایت رژیم غذایی یا با تغییر وضعیت خواب می‌توان از کمردرد پیشگیری کرد. همچنین می‌توانید با نوشیدن این چای هر روز صبح، خطر علائم کمردرد خود را کاهش دهید. ادعا شده است که حتی می‌تواند از کمردرد جلوگیری کند.

کمردرد یک بیماری شایع است که اکثر افراد را در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر قرار می‌دهد. این می‌تواند ناشی از خوابیدن در وضعیت نامناسب، داشتن وضعیت بدنی نامناسب یا حتی آسیب جزئی باشد. در بیشتر موارد، کمردرد جای نگرانی نیست و طی چند هفته یا چند ماه به خودی خود بهبود می‌یابد. ادعا شده است که می‌توانید با نوشیدن چای سبز شانس بیدار شدن با علائم کمردرد را کاهش دهید.

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای جلوگیری از کمردرد است. اگر به کافئین خود در صبح نیاز دارید، گاهی اوقات چای سبز را انتخاب کنید. این چای یک ضد التهاب طبیعی است و در کنار سایر فواید سلامتی بیشما‌رش، می‌تواند از یکی از دلایل اصلی کمردرد – التهاب – جلوگیری کند. راه‌های دیگری غیر از جراحی نیز برای کاهش التهاب و مبارزه با درد مزمن وجود دارد. برای مثال، ممکن است شما را متعجب کند که بدانید غذاهای التهابی وجود دارند. خوردن این‌ها می‌تواند کمردرد را بدتر کند، اما خوشبختانه برخی از مواد غذایی نیز وجود دارند که می‌توانند به کمک کنند احساس بهتری داشته باشید.

همانطور که گفته شد اگر صبح به کافئین نیاز دارید، گاهی اوقات چای سبز را انتخاب کنید. علاوه بر مزایای سلامتی دیگری که ارائه می‌دهد، می‌تواند بخش مهمی از یک رژیم غذایی ضد التهابی باشد.

نوشیدنی برای درمان کمردرد

چای سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به یک فنجان چای سیاه معمولی است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بیماری‌های مضر محافظت می‌کنند. همچنین ادعا می‌شود که با افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی، برنامه‌های رژیم غذایی کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

موسسه سلامت ستون فقرات افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر کمردرد، پرهیز از خوردن بیش از حد غذا در یک نوبت است. در حالی که غذای غنی از مواد مغذی برای بدن مفید است، خوردن بیش از حد می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.

ورزش منظم و انجام حرکات کششی نیز می‌تواند به جلوگیری از بازگشت کمردرد کمک کند. با یک پزشک عمومی یا متخصص حرکات اصلاحی صحبت کنید تا در مورد اینکه کدام تمرینات را باید امتحان کنید، شما را راهنمایی کند. کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کمردرد هستند افرادی هستند که اضافه وزن دارند. از دست دادن تنها چند پوند می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

اگر کمردرد همراه با بی حسی یا سوزن سوزن شدن در ناحیه تناسلی، از دست دادن کنترل مثانه یا روده یا درد شدید قفسه سینه دارید، باید فوراً به پزشک عمومی مراجعه کنید. این علائم می‌تواند نشانه چیز جدی‌تری باشد و باید فوراً بررسی شود.

کمردرد شدید نیاز به توجه فوری پزشک دارد؛ اما می‌توانید درد و ناراحتی آزاردهنده را به تنهایی درمان کنید. انواع مختلفی از درمان‌های خانگی برای درمان کمردرد وجود دارد. اگر علاقه‌مند به استفاده از یک درمان خانگی برای تسکین کمردرد هستید، ممکن است یکی از نوشیدنی‌های محبوب زیر را در نظر بگیرید.

نوشیدنی‌های خانگی ضد التهاب

هنگامی که غذاهای ضد التهابی مصرف می‌کنید، بدن چندین خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی ایجاد می‌کند. مصرف این غذا همیشه برای سلامتی مفید است. در اینجا چند نوشیدنی ضد التهابی وجود دارد که برای درمان کمردرد مؤثر هستند.

شیر زردچوبه – نوشیدنی مورد علاقه مادر! این معجون جادویی حاوی بسیاری از خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان ها و خواص ضد آرتروز است. نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و به طور منظم مصرف کنید. آن را قبل از خواب بنوشید تا فرآیند ضد التهابی در هنگام خواب عمل کند.

چای سبز زنجبیل – این نوشیدنی گیاهی حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. احتمال ابتلا به کمردرد را کاهش می‌دهد.

آب گیلاس ترش – گیلاس ترش سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و عوامل ضد التهابی است. آب گیلاس ترش می‌تواند درد عضلانی، درد مفاصل و کمردرد را تسکین دهد. برای بهترین نتیجه سعی کنید روزانه آب گیلاس ترش بنوشید.

شربت ریحان – 10 تا 12 برگ ریحان را در یک فنجان آب بجوشانید تا آب به نصف تبخیر شود. بگذارید تا دمای اتاق خنک شود، سپس کمی نمک به آن اضافه کنید. اگر کمردرد خفیف یا شدید دارید این شربت را یک یا دو بار در روز بنوشید.

نوشیدنی برای درمان کمردرد

در کنار نوشیدنی‌های گفته شده این موارد نیز در درمان و کاهش کمردرد کمک کننده باشه:

1. روغن‌ها و پمادهای خانگی را امتحان کنید

آشپزخانه ما سرشار از ادویه‌ها و روغن‌های مختلف است که برای تهیه روغن و پماد مفید است. مقداری خمیر زنجبیل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و سپس با روغن اکالیپتوس ماساژ دهید. زنجبیل حاوی ترکیبات ضدالتهابی است که باعث تسکین فوری کمردرد می‌شود.

قسمت آسیب دیده خود را با روغن گیاهی گرم ماساژ دهید. این کمک می‌کند تا ماهیچه‌ها را شل کرده و تسکین فوری را فراهم کند. می‌توانید از مخلوطی از چند روغن گیاهی مانند نارگیل، اکالیپتوس، بادام، کنجد، خردل و غیره استفاده کنید. روغن را حرارت دهید تا گرم شود و به آرامی روی ناحیه دردناک کمر خود ماساژ دهید.

ما می‌دانیم که عسل در مشکلات مختلف مفید است. عسل برای درمان کمردرد مفید است. عسل را به مدت 2 تا 3 هفته به آرامی روی کمر ماساژ دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

کافور و روغن نارگیل را با هم ترکیب کرده و 5 تا 10 دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود و سپس در یک بطری تمیز نگهداری کنید. از این روغن دو بار در هفته قبل از خواب استفاده کنید تا از کمردرد خلاص شوید.

یک ساعت قبل از دوش گرفتن با آب گرم پشت خود را با روغن خردل ماساژ دهید.

آیا فقط نوشیدنی برای درمان کمردرد است؟

روغن نارگیل را با خردل یا روغن کنجد روی شعله ملایم گرم کنید. 8-10 حبه سیر را به آن اضافه کنید و سیر را تفت دهید تا قهوه‌ای شود. حالا روغن را صاف کرده و اجازه دهید به دمای اتاق برسد. پشت خود را به آرامی با این روغن ماساژ دهید، بگذارید مدتی بماند و در آب گرم حمام کنید.

زردچوبه یک ابر غذای مفید تقریباً در هر شرایطی است. برای کمردرد با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری زردچوبه با یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شیر خمیر درست کنید. این خمیر را به مدت 1 تا 2 هفته به آرامی روی ناحیه کمر به مدت 5 تا 8 دقیقه بمالید تا درد کاهش یابد.

با کمال تعجب، آلوئه ورا نیز برای کمردرد مفید است. برای تسکین فوری درد، ژل تازه آلوئه ورا را روی کمر بمالید.

یک جوراب لوله‌ای بردارید و آن را با برنج پر کنید. آن را به درستی ببندید و به مدت 3-5 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. سپس آن را در هر جایی که درد دارید، بگذارید. برای کمردرد معجزه می‌کند.

2. استفاده از یخ و گرم را امتحان کنید

با توجه به منطقه راحتی خود، از برنامه سرد یا گرم در ناحیه آسیب دیده خود استفاده کنید. معمولاً استفاده از یخ و آب سرد بلافاصله پس از آسیب کمر می‌تواند با بی حس کردن ناحیه و جلوگیری یا کاهش تورم درد را کاهش دهد. بعد از 48 ساعت از شروع کمردرد، استفاده از پدهای گرم کننده یا بطری آب گرم روی کمر ممکن است مفید باشد.

به غیر از درمان‌های خانگی برای کمردرد، چند نکته دیگر وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد انجام دهید. ممکن است متناقض به نظر برسد، اما حرکت مداوم راه خوبی برای مبارزه با کمردرد است. بیکار ماندن برای مدت طولانی ممکن است منجر به ضعیف شدن ستون فقرات و استخوان‌های اطراف شود. از این رو پزشکان به بیماران پیشنهاد می‌کنند که برنامه منظم خود را ادامه دهند یا سعی کنند پیاده‌روی‌های کوتاه را انجام دهند.

راه دیگر انجام تمرینات کششی و تقویتی سبک روزانه است. اگر این کار را انجام دهید، هسته و عضلات شکم می‌توانند از پشت حمایت کنند. یوگا و پیلاتس از انواع ورزش‌هایی هستند که می‌توانید برای تقویت عضلات اطراف ناحیه لگن انجام دهید.

نکات مهم درباره کمردرد

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که زیاد استراحت نکنید. بله این برخلاف تصور رایج است که می‌گویند در صورت ابتلا به کمردرد باید تا جایی که می‌توانید استراحت کنید. حقیقت این است که دوره‌های طولانی استراحت در رختخواب می‌تواند منجر به از دست دادن عضلات و حتی مشکلات گوارشی مانند یبوست شود؛ بنابراین استراحت در تخت در دوزهای کم می‌تواند به کمک کند تا از کمردرد وحشتناک خلاص شوید.

درمان‌های خانگی در شرایط حاد و مزمن فوق العاده عمل می‌کنند؛ اما اگر عود کننده و تشدید کننده هستند، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید. توجه به این نکته مهم است که خوددرمانی با داروهای جایگزین و اجتناب یا به تأخیر انداختن مراقبت‌های استاندارد ممکن است برای سلامتی مضر باشد.