عوارض کایروپراکتیک چیست؟

دیسک کمر به کجا می زند؟
دیسک کمر به کجا می زند؟
31 مرداد 1401
فیلم کایروپراکتیک دیسک کمر
فیلم کایروپراکتیک دیسک کمر
2 شهریور 1401
عوارض کایروپراکتیک چیست؟
3.6
(56)

خوب است بدانید کایروپراکتیک یک نوع روش درمانی جایگزین یا مکمل به شمار می رود. بیشتر روش های درمانی عوارضی نیز دارند. در این نوشتار قصد داریم به سوال عوارض کایروپراکتیک چیست؟ پاسخ دهیم.

معنای کایروپراکتیک چیست؟ 

قبل از اینکه به سوال عوارض کایروپراکتیک چیست؟ پاسخ دهیم باید معنای کلمه کایروپراکتیک را بیان کنیم. متخصص کایروپراکتیک که به آن کایروپراکتور نیز می گویند، دوره های آموزشی خاصی را می گذارند. او می تواند درد در ناحیه ستون فقرات را کاهش دهد. بهتر است بدانید سیستم عصبی در همه بخش های بدن وجود دارد. ستون فقرات در کمر از طناب نخاعی محافظت می کند. لازم به ذکر است بدانید شاخه های عصبی و طناب نخاعی جزو کانال های ارتباطی بسیار مهم برای پیام رسانی به بدن به شمار می روند. اگر در ستون فقرات مشکلی به وجود بیاید و مفاصل آسیب ببیند، در سیستم عصبی اختلال به وجود می آید. این اختلال به راحتی روی ستون فقرات تاثیر می گذارد. کایروپراکتیک می تواند دردهای سیستم عضلانی اسکلتی را درمان کند.   

عوارض کایروپراکتیک

در جلسات درمانی متخصص کایروپراکتیک از شما سوالاتی در مورد نحوه ایستادن، راه رفتن و شیوه نشستن شما پشت میز می پرسد.  

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

عوارض کایروپراکتیک چیست؟

در این مقاله قرار است به سوال عوارض کایروپراکتیک چیست؟ پاسخ دهیم. شیوه درمانی با کایروپراکتیک می تواند یک روش مناسب جهت کاهش درد مفاصل باشد. البته اگر توسط متخصصین حرفه ای انجام شود. کسی که این روش را انجام می دهد باید حتما مجوز داشته باشد. عوارضی که این روش درمانی دارند بسیار ناچیز است. اما این عوارض شامل موارد زیر می شود:

  • پس از دستکاری مهره های گردن امکان دارد نوع خاصی از سکته مغزی بروز پیدا کند.
  • فشرده شدن اعصاب در بخش زیرین ستون فقرات اتفاق می افتد.
  • دیسک کمر تشدید می شود.
عوارض کایروپراکتیک

چه کسانی کاندیدای مناسب برای کایروپراکتیک نیستند؟

درمان با کایروپراکتیک نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد. بعضی از افراد به هیچ عنوان نباید این شیوه درمانی را انتخاب کنند. افرادی که باید حتما از این شیوه درمانی اجتناب کنند، عبارتند از:

  • افرادی که درگیر سکته مغزی شده باشند.
  • کسانی ناهنجاری استخوانی در قسمت فوقانی گردن داشته باشند.
  • کسانی که دچار سرطان ستون فقرات هستند.
  • افرادی که در بعضی از قسمت ها درگیر بی حسی شدید باشند و قدرت به حرکت در آوردن بازو و پا را نداشته باشند.
  • کسانی که پوکی استخوان بسیار شدید دارند.

مراقبت پس از کایروپراکتیک

توجه باشید مراقبت پس از کایروپراکتیک بسیار ضروری می باشد. گاهی اوقات امکان دارد عوارض ناچیزی پس از درمان با کایروپراکتیک برای فرد ایجاد شود. امکان دارد این روش درمانی سرگیجه، خستگی و درد را به دنبال داشته باشد. اغلب متخصصین حرفه ای پس از این روش درمانی به بیمار استراحت را توصیه می کنند. علاوه بر این از بیمار می خواهند که به هیچ عنوان اجسام سنگین را بلند نکند. در بعضی از موارد تمرینات پرکاربرد فیزیکی و حرکات اصلاحی مثل تمرینات یوگا به فرد پیشنهاد می شود. تمام این حرکات باید به صورت کاملا اصولی انجام شود. اگر این حرکات نادرست انجام شود، درد در ناحیه شانه و گردن بیشتر می شود.

مراقبت پس از کایروپراکتیک

سخن پایانی

در اکثر افراد بعد از درمان با کایروپراکتیک نشانه ها و علائم از بین می رود. اما هدف از این نوع درمان کاهش درد می باشد. اگر این روش درمانی به صورت طولانی مدت و توسط متخصص حرفه ای انجام شود، می تواند موفقیت آمیز باشد. متخصص کایروپراکتیک بدن شخص را در موقعیت های حساس قرار می دهد تا درد در نواحی آسیب دیده کاهش یابد. او برای این کار از یک میز مخصوص کمک می گیرد. این میز به گونه ای طراحی شده است که زمانی که فرد به روی شکم دراز می کشد، صورت در بخش خالی قرار می گیرد. پس از آن فشار از روی گردن برداشته می شود و ستون فقرات می تواند در زاویه درست قرار بگیرد.   

اگر درمان با کایروپراکتیک را انتخاب کرده اید باید مراقب نشانه های غیر معمولی مثل بی حسی عضلات، سر درد و ضعف باشید. اگر درگیر این نشانه ها شده اید حتما باید با پزشک صحبت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان