حرکات اصلاحی چرخش ساق پا

چند نوع کف پای صاف داریم؟
چند نوع کف پای صاف داریم؟
10 دی 1401
حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن
حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن
12 دی 1401
حرکات اصلاحی چرخش ساق پا
2.6
(5)

آیا می‌دانید حرکات اصلاحی چرخش ساق پا چیست و چطور انجام می‌پذیرد؟! گاهی در برخی از افراد، شاهد چرخش ساق پای آنها به سمت داخل و یا خارج خواهیم بود. این عارضه در کودکان بیشتر شایع است. بسیار دیده شده است که با عدم درمان این عارضه، لنگی در بزرگسالی به وجود آمده است. بنابراین درمان این عارضه، بسیار ضروری و حائز اهمیت بوده است. اما آیا می‌دانید این چرخش در چه زمانی و به چه دلایلی ایجاد می‌شود؟

گاهی این چرخش در زمان تولد و یا در رحم مادر، ایجاد می‌شود. در این عارضه، استخوان قلم پا دارای پیچ خوردگی می‌باشد. اغلب این عارضه از زمان تولد تا یکسالگی پدیده‌ای عادی است. اما پس از ورود به یکسالگی این عارضه از بین می‌رود. در نتیجه اگر این عارضه از بین نرود، باید در اولین فرصت اقدام به درمان آن نمود.

استفاده از حرکات اصلاحی چرخش ساق پا

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

شناخت حرکات اصلاحی چرخش ساق پا:

یکی از موارد مهم قبل از استفاده از حرکات اصلاحی چرخش ساق پا، توجه به صلاحدید پزشک و استفاده از راهنمایی‌های وی است. این عارضه باید حتما توسط پزشک متخصص بررسی شده و سپس راهکارهای مناسب برای درمان آن، ارائه گردد. عوامل بسیار زیادی بر روی استفاده از حرکات اصلاحی، دخیل هستند. عواملی از قبیل:

  • سن بیمار
  • میزان تحمل کودک برای انجام برخی از روش‌های درمانی اصلاحی
  • سلامتی و عدم برخورداری از سابقه‌ی بیماری
  • بررسی شدت چرخش ساق پا

و … بر روی استفاده از حرکت اصلاحی چرخش ساق پا، موثر هستند. اما برای اینکه بتوان به زاویه چرخش ساق پا در کودکان پی برد، می‌توان از یک فرمول خاص تبعیت کرد. کودکانی که زیر 18 ماه هستند، باید از زاویه ساق پا بین 10- تا 10+ درجه را در بر داشته باشند. در غیر این صورت دچار چرخش ساق پا خواهند بود. اگر این اختلاف کم باشد، به راحتی قابل درمان خواهد بود. از راههای درمانی این عارضه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین حرکات اصلاحی برای چرخش ساق پا:

  1. در این حالت بیمار در حالت خوابیده بر روی شکم و یا ایستاده، سعی می‌کند که پاها را از ناحیه ران به داخل بچرخاند.
  2. در حالت بعدی بیمار در حالت خوابیده قرار گرفته و سپس پاها را به سمت داخل خم می‌کند. حال پاها را از سمت خارج به زمین برسانید. بهتر است برای انجام این روش از یک تراپیست کمک بگیرید. در این روش می‌توان از تراباند نیز استفاده کرد.
  3. از دیگر حرکات اصلاحی چرخش ساق پا، می‌توان به عملیات فیزیوتراپی اشاره نمود. در این روش به کمک اپراتور باید از روش‌های موثر و کاربردی برای درمان این عارضه استفاده کرد.
  4. از دیگر راهکارهای مناسب برای این عارضه، به عقب راه رفتن است. بهتر است برای درمان این مشکل، به مدت چند دقیقه به عقب راه بروید.
  5. از دیگر روش‌های موثر می‌توان به استفاده از حوله گرم اشاره نمود. برای این روش می‌توانید حوله گرم را بر روی کف پای خود قرار داده و سپس پاها را به صورت صاف دراز کنید. حال دو طرف حوله را گرفته و آن را به سمت خود بکشید. این روند را برای چند ثانیه ادامه دهید.
استفاده از حرکات اصلاحی برای چرخش ساق پا

استفاده از حرکات اصلاحی بر اساس دستور پزشک:

همانطور که ذکر شد، استفاده از حرکات اصلاحی چرخش ساق پا، بر اساس صلاحدید پزشک انجام می‌پذیرد. گاهی انحراف ساق پا به اندازه‌ای است که برخی از حرکات اصلاحی تاثیر چندانی بر روی روند درمانی آن، نخواهند داشت. بنابراین با توجه به صلاحدید پزشک متخصص، می‌توان از روش‌های درمانی دیگر برای درمان این عارضه، استفاده کرد. از جمله روش‌های دیگر، عبارتند از: جراحی، فیزیوتراپی و …

در صورتی که از حرکت اصلاحی چرخش ساق پا برای درمان این عارضه استفاده نشود، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. مشکلاتی از قبیل: احساس درد در هنگام راه رفتن، نشستن به طرز نامناسب، بروز خار پاشنه، التهاب در تاندون‌های پا و … با این عارضه پدیدار می‌شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان