درمان قطعی دیسک گردن

حرکات اصلاحی زانو
14 شهریور 1400
آیا حلقه زدن برای دیسک کمر ضرر دارد
آیا حلقه زدن برای دیسک کمر ضرر دارد
21 شهریور 1400
درمان قطعی دیسک گردن
3.9
(119)

دیسک گردن می تواند انواع مختلفی از دردها را ایجاد کند یا اصلاً علائمی نداشته باشد. درد می تواند از درد در گردن، بازو و یا دست که به همان نواحی منتشر می شود، متغیر باشد. گاهی اوقات بی حسی یا ضعف بازو یا دست نیز ممکن است وجود داشته باشد. در حالی که دیسک گردن ممکن است از نوعی تروما یا آسیب گردن منشاء بگیرد، علائم معمولاً خود به خود شروع می شوند. در این مطلب خواهیم گفت برای درمان قطعی دیسک گردن چه کارهایی لازم است انجام دهید.

درد دیسک گردن و علائم مربوط به آن معمولا در یک بازو یا دست دیگر احساس می شود. بسته به اینکه کدام دیسک دچار فتق شده است و کدام ریشه عصبی گیر کرده یا ملتهب شده است، علائم ممکن است متفاوت باشد. به ندرت، درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی و یا ضعف می تواند در هر دو بازو یا در صورت آسیب دیدن نخاع در بدن فرو رود. از دست دادن کنترل روده و یا مثانه نیز نتایج نادر اما ممکن است.

اگر از گردن درد مزمن و دیسک گردن رنج می‌برید، ورزش ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می‌رسد. تصور این است که در همان ناحیه‌ای از بدن که باعث درد و ناراحتی می‌شود انجام ورزش، کار سختی است، اما تمریناتی که با هدف تسکین علائم بیماری دیسک گردن و گردن درد مزمن انجام می‌شود، دقیقاً همان چیزی است که بدن به آن نیاز دارد. در اینجا برخی از علل گردن درد را مورد بحث قرار می‌دهیم و برخی از تمریناتی را که ممکن است به تسکین علائم کمک کند، بررسی می‌کنیم.

درمان دیسک گردن با ورزش

شرایطی که باعث درد گردن می‌شود

گردن درد به طور کلی می‌تواند به دو صورت حاد یا مزمن طبقه‌بندی شود. گردن درد حاد می‌تواند ناشی از صدمه به مهره‌های گردن، دیسک‌ها یا مفاصل باشد، مانند ضربه با نیروی تند، یا فشار بر عضلات ناحیه‌ای مانند ضربه شلاقی. گردن درد مزمن یا طولانی مدت می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

بیماری دیسک گردن: انحطاط دیسک از طریق فرآیندهای طبیعی پیری، جایی که دیسک توانایی خود را برای محافظت از مهره‌ها از دست می‌دهد یا مایع آن نشت می‌کند و بر اعصاب اطراف فشار وارد می‌کند.

فتق دیسک: برآمدگی دیسک آسیب دیده که به اعصاب ناحیه برخورد می‌کند.

آرتروز: فرسودگی غضروف اجازه می‌دهد تا استخوان‌ها در برابر یکدیگر ساییده شوند.

تنگی کانال نخاعی گردن: تنگ شدن گذرگاه‌ها (کانال‌ها) که در آن عصب‌ها یا نخاع از هر مهره عبور می‌کنند.

هر یک از این شرایط می‌تواند باعث درد، بی حسی و سوزن سوزن شدن بازوها و همچنین از دست دادن تحرک در اندام فوقانی شود که می‌تواند تأثیرات مخربی بر زندگی روزمره داشته باشد. کارهای ساده مانند گرفتن و بلند کردن دست‌ها می‌تواند ناراحت کننده، دشوار و در بدترین حالت‌ها غیرممکن باشد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

یکی از عواملی که بسیاری از مردم به عنوان علت درد مزمن گردن نمی‌شناسند، وضعیت بد بدن است. در حقیقت، به غیر از ضربه یا ضربه شلاقی، بیشتر گردن درد به دلیل وضعیت بد ایستادن و نشستن و خوابیدن است که ممکن است با بهبود نحوه نشستن، ایستادن و نگه داشتن سر کاهش یابد.

درمان دیسک گردن با ورزش

درمان قطعی دیسک گردن

در بسیاری از موارد، گردن درد به خودی خود برطرف می‌شود. عضلات کشیده شده، در حالت استراحت، می‌توانند به مرور زمان به طور طبیعی بهبود یابند.

استفاده از کیسه یخ در ناحیه درد یا استفاده از کیسه آب گرم می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند، همانطور که داروهای ضدالتهابی، تزریق استروئید یا داروهای ضد درد می‌توانند به بدن کمک کنند تا به طور طبیعی خود را ترمیم کند؛ اما در حالی که ممکن است در شرایط خاص استراحت لازم باشد، در موارد دیگر، ورزش می‌تواند به تقویت عضلات، بهبود تحرک و تصحیح عادات بد که گردن درد را افزایش می‌دهند، کمک کند. بیایید اکنون برخی از این موارد را بررسی کنیم.

اولین قدم در هر برنامه‌ی ورزشی با هدف کاهش درد گردن، مشورت با یک متخصص است که می‌تواند بیماری زمینه‌ای را تشخیص دهد.

درمان دیسک گردن

ورزش می‌تواند برخی از اختلالات گردن را تشدید کند که فقط درد و علائم را بدتر می‌کند یا احتمالاً باعث آسیب بیشتر به گردن می‌شود. هنگامی که بیماری تشخیص داده شد، با متخصص حرکات اصلاحی خود در مورد نوع تمرینات ورزشی مناسب مشورت کنید، یا آن‌ها را زیر نظر متخصص تمرینات اصلاحی واجد شرایط انجام دهید. همچنین، از متخصص حرکات اصلاحی در مورد مدیریت درد سؤال شود، این کار به فرد این امکان را می‌دهد که تمرینات توصیه شده را انجام دهد و ناراحتی را به حداقل برساند.

هدف اکثر برنامه‌های ورزشی افزایش انعطاف‌پذیری و قدرت در حین آماده سازی بدن از طریق فعالیت هوازی است. بیایید این عوامل مهم و چگونگی کاهش درد گردن را بررسی کنیم.

تمرینات کششی و گردن درد

تمرینات کششی، کلیدی برای حفظ یا افزایش دامنه حرکتی و بهبود انعطاف‌پذیری مفاصل گردنی است. کشش روزانه همچنین سفتی را کاهش داده و درد عضلات را کاهش می‌دهد. در اینجا دو تمرین کششی رایج برای بهبود تحرک گردن آمده است:

تمرین اول: در گوشه‌ای از یک اتاق بایستید، در حالی که پاها را کنار هم قرار داده‌اید و ساعد خود را در ارتفاع شانه به هر دیوار محکم کرده‌اید. شانه‌ها و قفسه سینه خود را تقریباً 30 ثانیه کش ‌دهید و به سمت گوشه‌ها خم شوید.

درمان دیسک گردن با ورزش

تمرین دوم: آرنج را بالاتر از شانه قرار دهید و ساعد خود را به دیوار بچسبانید و شانه را دراز کنید تا جایی که احساس کشش داشته باشید. سر خود را از شانه دور کرده و چانه خود را به سمت پایین فرو کنید که باعث می‌شود پشت گردن کشیده شود. همچنین می‌توانید با استفاده از دست آزاد خود فشار ملایمی وارد کرده و سر را به آرامی به جلو بکشید تا کشش افزایش یابد. 30 ثانیه نگه دارید.

تمرینات قدرتی برای درمان قطعی دیسک گردن

تمرینات قدرتی می‌تواند وضعیت بدن را با تقویت عضلات گردن که از سر حمایت می‌کنند، بهبود بخشد و باعث می‌شود هم ترازی مناسب سر و شانه‌ها حفظ شود. در اینجا دو تمرین تقویتی وجود دارد:

تمرین اول: در مقابل یک دیوار بایستید پشت خود را صاف نگه دارید و چانه خود را به داخل ببرید در حالی که سر خود را صاف نگه داشته و به حالت کشویی چانه را به سمت عقب می‌برید. پنج ثانیه نگه دارید و ده بار این کار را تکرار کنید.

درمان دیسک گردن با ورزش

تمرین دوم: مخالف تمرین قبل، رو به روی یک دیوار بایستید و دستان خود را به سمت دیوار دراز کنید. بازوهای خود را به آرامی بالای سر بکشید و سپس به عقب برگردید، ده بار تکرار کنید.

درمان دیسک گردن با ورزش

تمرینات کششی و تقویتی باید چندین بار در روز انجام شود تا عضلات شل شده و انعطاف‌پذیری آن‌ها افزایش یابد.

تمرینات هوازی برای درمان قطعی دیسک گردن

تمرینات هوازی می‌توانند انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی عضلات گردن را از طریق بهبود گردش خون بهبود بخشند. فعالیت‌های هوازی باید متناسب با شرایط، سن و توانایی باشد.

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا استفاده از دستگاه‌های کاردیو در سالن بدنسازی نه تنها جریان خون را افزایش می‌دهد، بلکه ممکن است کمک کند در حالی که ترشح اندورفین از مغز به میزان طبیعی برسد، وزن خود را نیز کاهش دهید. محدود کردن فعالیت‌های ضربه‌ای بیش از حد، فشار مکرر روی دیسک‌ها را کاهش می‌دهد و این امکان را می‌دهد با درد کمتری ورزش کنید.

درمان دیسک گردن با ورزش

اهمیت وضعیت بدن و گردن درد

یکی از ساده‌ترین راه‌های مبارزه با گردن درد در هنگام جلوگیری از عوارض بعدی، بهبود وضعیت بدن است. صاف نشستن، سر خود را راست نگه داشتن، شانه‌های خود را عقب نگه داشته و چانه خود را جمع کرده‌ و توجه به وضعیت بدن می‌تواند با جلوگیری از فشار و خستگی عضلات، راست نگه داشتن ستون فقرات و حتی بهبود وضعیت، تنفس و گردش خون معجزه کند.

هنگام تماشای تلویزیون در خانه، نشستن مقابل کامپیوتر در محل کار یا در ماشین، حالت مناسب را تمرین کنید. وضعیت بدن، مانند هر ورزشی با گذشت زمان بهبود می‌یابد و هرچه بیشتر تمرین کنید طبیعی‌تر می‌شود. چه درد گردن ناشی از بیماری دیسک گردن و چه ناشی از برخی اختلالات یا آسیب‌های دیگر باشد، ورزش نقش مهمی در کاهش علائم، بهبود قدرت و تحرک و بازگرداندن مفاصل سالم دارد.

درمان قطعی دیسک گردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان