کفی طبی برای کف پای صاف کودکان

علت کمر درد در مردان
علت کمر درد در مردان
2 تیر 1401
طب سوزنی الکتریکی
طب سوزنی الکتریکی
7 تیر 1401
کفی طبی برای کف پای صاف کودکان
3.6
(16)

افرادی که در طول سال‌ها مسافت زیادی را طی کرده‌اند می‌دانند که کفی ها تفاوت زیادی در احساس پاهایشان ایجاد می‌کنند؛ اما آیا کفی‌ها فقط برای افراد در یک سن خاص هستند یا برای کودکان نیز مفید هستند؟ آیا استفاده از کفی طبی برای کف پای صاف کودکان توصیه می شود؟ اگر کودک کمردرد و مشکلات پا دارد یا در ورزش‌هایی مانند فوتبال، بیس بال یا بسکتبال شرکت می‌کند، ممکن است از افزودن کفی به کفش‌های خود سود ببرد. مشکلات پا که در دوران کودکی برطرف نمی‌شوند می‌توانند تا نوجوانی ادامه پیدا کنند و در عملکرد ستون فقرات و بیومکانیک اختلال ایجاد کنند و باعث مشکلاتی در زانو، لگن و ستون فقرات شوند.

حفظ قوس کف پا

در حالی که صافی دائمی کف پا در کودکان خردسال رایج نیست، اکثر بچه‌ها حتی تا دو سالگی یا بیشتر شروع به نشان دادن قوس نمی‌کنند. اکثر کودکان از سن دو تا شش سالگی شروع به تشکیل قوس می‌کنند، اما برخی از آن‌ها تا هشت سالگی شروع نمی‌کنند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

با رسیدن فرزند به سنین نوجوانی، مشکلات پا از دوران کودکی می‌تواند در عملکرد ستون فقرات اختلال ایجاد کند و در نتیجه بیومکانیک ضعیف و تغییرات دژنراتیو در زانوها، لگن و ستون فقرات ایجاد شود. رسیدگی به مشکلات پا به شکل ظاهری به کودک کمک می‌کند تا از مشکلات طولانی مدت جلوگیری کند.

اما بهترین راه برای رفع مشکلات پا در کودکان چیست؟ ارائه کفی به کودکان پتانسیل رشد عمیقی دارد. هرچه درمان زودتر در کودک شروع شود، نتیجه مطلوب تر است. رشد و هم ترازی استخوان ممکن است به شیوه‌ای مثبت تحت تأثیر قرار گیرد تا بر تغییرات ساختاری و همچنین موقعیتی قابل دستیابی در بزرگسالان تأثیر بگذارد.

در حالی که فقدان قوس کامل برای اکثر کودکان جدی نیست، مهم است که آن را پیگیری کنید. اگر کودک تا شش سالگی شروع به ایجاد قوس نکرده است، وقت آن است که با پزشک او صحبت کنید.

تشخیص صافی کف پا

اگر کودک در سنی است که انتظار دارید قوس در پای او ایجاد شود و نمی‌دانید که چگونه تشخیص دهید کف پایش صاف است، در اینجا برخی از علائم وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن‌ها باشید:

چرخش به داخل – اگر کودک به جای روی پا، روی قسمت داخلی پا راه می‌رود.

درد پا – بیشتر کف پای صاف باعث ایجاد درد نمی‌شود، اما در کف پای صاف، درد می‌تواند در حین فعالیت‌های تحمل وزن مانند راه رفتن یا دویدن، به ویژه در کف پا، مچ پا، یا درد غیر اختصاصی پا رخ دهد.

کمردرد – کنترل ضعیف پا و صافی کف پا می‌تواند باعث کمردرد شود. اگر کودک از درد شکایت دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که به پزشک مراجعه کنید.

آیا کفی طبی برای کف پای صاف کودکان لازم است؟

کودکان با کف پای صاف در بیشتر روزها باید از کفش‌های خوب و کفی حمایت کننده استفاده کنند و در تمام کفش‌های خود دارای تکیه گاه قوس‌دار باشند. در سن 7 سالگی، بسیاری از بچه‌ها کفش‌هایی به اندازه بزرگسالان می‌پوشند که از نظر پشتیبانی از قوس یا بالشتک چندان مناسب نیستند. همچنین در این سنین است که کودکان می‌توانند کمردرد و پا درد را تجربه کنند.

افزودن یک جفت کفی نگهدارنده قوس به کفش آن‌ها می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر فرزند ورزشکاری باشد که در ورزش شرکت می‌کند. کفی می‌تواند کمک بزرگی به کودکانی باشد که:

از کمردرد شکایت کنید. بدیهی است که اولین قدم باید یک متخصص حرکات اصلاحی باشد، اما ممکن است متوجه شوید که افزودن کفی های نگهدارنده قوس به کفش‌های کودکتان، بیومکانیک آن‌ها را بهبود می‌بخشد و درد آن‌ها را کاهش می‌دهد.

فعال هستند. اگر رشته‌ی کودک دو و میدانی است، یک جفت کفی طبی می‌تواند پاها و ساق پای او را حمایت کند و به پیشگیری از مشکلات مفصلی و کمردرد در آینده کمک کند.

کفی طبی برای کف پای صاف کودکان

مشکلات پا دارند. همانطور که کودک در سنین جوانی و نوجوانی رشد می‌کند، کفی ها می‌توانند از رشد سالم پای او حمایت کنند. این ممکن است از راه رفتن غیرمعمول دیرتر یا حتی مشکلات جدی پا که ناشی از رشد نادرست پا در اوایل زندگی است جلوگیری کند.

اگر متخصص حرکات اصلاحی یا متخصص پا توصیه می‌کند که کفی بپوشید، مطمئناً دلیلی وجود دارد. اغلب، زمانی که قوس‌ها به درستی رشد نمی‌کنند یا پزشک رشد یا حرکت غیرعادی در پا ببیند، کفی‌ها سفارش داده می‌شوند. محدودیت راحتی که یک کفی خوب روی پا قرار می‌دهد باعث رشد خوب آن می‌شود.

بوی بد پا در اثر باکتری‌های موجود در کفش ایجاد می‌شود. کفی هایی که دارای درمان ضد میکروبی هستند می‌توانند به کاهش باکتری‌های موجود در کفش کمک کنند و از رشد قارچ و پای ورزشکاران جلوگیری کنند.

کدام کفش بچه گانه به کفی نیاز دارد؟

در حالی که برخی از کفش‌ها راحت‌تر از سایرین هستند، اما پشتیبانی داخلی ندارند. تقریباً هر کفشی که کودک می‌پوشد، می‌تواند با کفی‌ها حمایت‌کننده‌تر و راحت‌تر باشد. باید مطمئن شوید که سبک مناسبی از کفی‌ها را برای کفش‌های آن‌ها می‌خرید. در اینجا نحوه تشخیص اینکه به چه چیزی نیاز دارید آورده شده است:

کفش‌های کتانی – بیشتر بچه‌ها در تمام روز کفش‌های کتانی می‌پوشند و کتانی‌ها به سرعت صاف می‌شوند. اگر کفش‌های کتانی که فرزندتان می‌پوشد دارای قسمت‌های ضخیم‌تر و قابل جدا شدن کامل‌تر است، به دنبال کفی‌هایی باشید که پوشش بالایی ضخیم مشابهی دارند. قبل از اضافه کردن کفی های نگهدارنده قوس، حتماً کفی قبلی را بردارید تا پاهای کودک همچنان فضای کافی داشته باشد.

کفش مدرسه – اگر کودک یونیفرم مدرسه می‌پوشد، احتمالاً کفش مخصوص مدرسه هم می‌پوشد. کفش‌های مدرسه معمولاً ناراحت‌کننده هستند، اما می‌توانند با یک جفت کفی کوتاه یا طول 3/4 احساس بهتری داشته باشند. این سبک از کفی برای کفش‌هایی طراحی شده است که کفی کارخانه‌ای قابل جابجایی ندارند. آن‌ها فضای زیادی را در جلوی کفش و انگشت پا می‌گذارند تا پاها له نشوند.

آیا کفش های ورزشی نیاز به کفی طبی دارند ؟

کفش‌های ورزشی – اگر کودک ورزشکاری است که فوتبال یا ورزش‌های دیگر بازی می‌کند، می‌خواهید از حمایت‌هایی برخوردار باشد که به جذب ضربه و بهبود بیومکانیک برای کاهش خطر آسیب کمک می‌کند. اکثر کفش‌های اسپرت کم حجم و سبک، دارای یک قسمت نازک هستند. می‌توانید آن را با یک جفت کفی نازک جایگزین کنید.

افزودن کفی به کفش‌های بچه‌گانه بخش مهمی از مراقبت از کل بدن آن‌ها است، به خصوص اگر بخشی از یک استراتژی مداخله زود هنگام برای اصلاح مسائل بیومکانیکی باشد که می‌تواند بر عملکرد طولانی ‌مدت تأثیر بگذارد. با متخصص حرکات اصلاحی خود در مورد افزودن کفی به کفش کودک خود صحبت کنید و آن‌ها را راحت، فعال و بدون درد نگه دارید.

فوتولوژیک چیست؟

چرخش بیش از حد ممکن است باعث شود کودک الگوی راه رفتن غیرطبیعی داشته باشد. در سنین پایین، این کودکان ممکن است شکایت خاصی از درد پا را تجربه نکنند، اما بعداً احتمالاً به شرایطی مانند درد پاشنه (بیماری Sever)، زانو درد (بیماری Osgood-Schlatter)، درد عمومی پا، درد مچ پا را گزارش دهند. اغلب در کودکانی که پاهایشان بیش از حد چرخش دارد، شدیدتر از کودکانی با پاهای عادی است.

Osgood Schlatters درد اطراف جلوی زانو است. معمولاً در سنین 10 تا 15 سالگی در کودکان رخ می‌دهد. وقتی تاندونی که از کشکک (کلاه زانو) تا درشت نی (برجستگی جلوی استخوان ساق پا درست زیر کلاهک زانو) بیش از حد کشیده می‌شود باعث می‌شود صفحه رشد واقع در توبروزیته تیبیا تشدید و ملتهب شود که منجر به درد و ناراحتی می‌شود. چرخش بیش از حد باعث می‌شود زانو به سمت داخل بیفتد و در نتیجه کشش تاندون کشکک روی توبروزیته درشت نی را افزایش دهد.

بیماری Sever’s Disease وضعیتی مشابه با Osgood Schlatters است زیرا به کشیدن بیش از حد صفحه رشد نیز مربوط می‌شود. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که تاندون آشیل بیش از حد در قسمت پشت پاشنه پا کشیده و باعث التهاب آپوفیز پاشنه (صفحه رشد) شود. چرخش بیش از حد به این شکایت رایج کمک می‌کند و کفی طبی به رفع هر دو بیماری کمک می‌کند.

کفی برای کودکان فوتولوژیک

لازم به ذکر است که همه کودکان کوچک کف پای صاف دارند. این کاملاً طبیعی است در سن 4 تا 5 سالگی می‌بینید که قوس آن‌ها شروع به رشد می‌کند، در سن 7 تا 8 سالگی یک قوس طبیعی باید نمایان شود.

با این حال، در بسیاری از کودکان، پا صاف باقی می‌ماند، یا فقط قوس بسیار کم خود را نشان می‌دهد. ارتفاع قوس اصلی‌ترین نگرانی در کودکان خردسال نیست. سوال مهم‌تر این است که آیا فرزند چرخش اضافی یا پ بیش از حد را نشان می‌دهد، یعنی غلتیدن به سمت داخل مچ پا و قوس کم یا صاف مرتبط با آن.

چرخش اضافی به راحتی تشخیص داده می‌شود. اگر یک خط خیالی از نوک استخوان مچ پا به سمت پایین به سمت زمین بکشید و این خط به دور از پا ختم شود، کودک دچار چرخش بیش از حد می‌شود و پاهای او نیاز به اصلاح دارند. برای تشخیص آن به متخصص حرکات اصلاحی مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان