نقطه ماشه ای
27 بهمن 1398

درمان گیاهی کمر درد

3.2

چگونه کمردرد را با درمان‌های خانگی و گیاهان کاهش دهیم؟!

گیاهان شناخته شده‌ای در طبیعت هستند که درمانی مقطعی و کوتاه‌مدت را برای کمردرد دارند و تا حدود بسیار زیادی درد آن را کاهش می‌دهند. در رابطه با برخی از این گیاهان توضیح خواهیم داد. اما قبل از پیدا کردن بهترین درمان‌های خانگی برای کمردرد، مهم است که نوع بیماری و عواملی که خطر توسعه درد نواحی مختلف کمر را افزایش می‌دهند را بشناسید و به این نکته که این درمان‌ها جای فعالیت‌های درمانی و توان‌بخشی را پر نمی‌کنند توجه کنید و حتماً به پزشک متخصص مراجعه کرده و سپس درمان را شروع کنید.
عوامل مختلف و شایعی هستند که باعث کمردرد و یا تشدید آن می‌شوند عبارتند از:
مشاغل پراسترس که بر روان تأثیر می‌گذارند، سن، بارداری، افسردگی، اضطراب، چاقی، سیگار کشیدن، فعالیت‌های نادرست جسمانی و ورزش‌های شدید که پر خطر هستند.

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

علاوه بر این موارد، درد کمر، می‌تواند با علائم و نشانه‌های دیگری بروز کند که شامل:
کاهش وزن ناگهانی ، اسپاسم و التهاب در پشت، درد هنگام ادرار و مدفوع و درد هنگام نشست و برخاست و یا خم شدن همراه باشد. بسته به این نشانه‌ها، درد کمر ممکن است خفیف یا مزمن باشد. اگر این علائم جدی را تجربه کردید، باید سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید. پمادها یا داروهای تجویز شده توسط پزشک را می‌توان برای درمان درد کمر استفاده کرد. با این حال، شما می‌توانید از روش‌های طبیعی خانگی که در این متن گفته می‌شود برای جلوگیری و کاهش درد کمر و درمان گیاهی کمر درد استفاده کنید.
برگ ریحان: برگ ریحان باعث کاهش التهاب موضعی شده و نوشیدن دمنوش آن که معمولاً همراه با کمی نمک درست می‌شود باعث تسکین و کاهش درد می‌شود و آرامش را به همراه دارد.

دانه فلفل: فلفل جز آن دسته از مواردی است که برای دردهای بسیاری قابل استفاده و سودمند است و در درمان گیاهی کمر درد استفاده می شود. به طوری که استفاده مقدار کافی از آن در وعده‌های غذایی هر روزه توصیه می‌شود. برای کاهش دردهای عضلانی مثل کمردرد دانه‌های فلفل را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. دو قاشق سوپ‌خوری از آن را دو بار در روز برای یک مدت مشخص بخورید تا به آرامش برسید.
اما یک توصیه جذاب ما به شما این است که می‌توانید پودر آن را با سوپ و یا غذاهای دیگر بسته به ذائقه‌ی خودتان امتحان کنید!
توصیه می‌شود که بعد از خوردن مخلوط آب و فلفل، یک لیوان شیر مصرف کنید تا معده شما به راحتی آن را هضم کند و باعث اذیت شما نشود.

زنجبیل: به دلیل داشتن طبع گرم و پر خاصیت بودن یکی از مواردی است که هم به صورت موضعی و هم خوراکی جهت درمان دردهای عضلات مثلاً کمردرد استفاده می‌شود. زنجبیل را می‌توان به صورت دمنوش با دارچین و عسل و یا پودر آن را همراه با چای و یا آبجوش استفاده کرد.

روغن گیاهی: امروزه روغن‌های گیاهی بسیاری تولید می‌شوند که مصارف مختلفی دارند و به دلیل داشتن تأثیرات مثبت بسیاری طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند یکی از موارد پرطرفدار استفاده از روغن‌های گیاهی ماساژ است که می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند و از این رو کمک قابل توجهی به عنوان درمان‌های خانگی طبیعی برای کمردرد به شما می‌دهد. اگر روغن‌های گیاهی را برای ماساژ استفاده می‌کنید، می‌تواند فرآیند التیام را سرعت بخشد و علاوه بر آن به آرامش روانی فوق‌العاده‌ای برسید. روغن‌های گیاهی که امروزه در عرصه ماساژ بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند شامل روغن بادام تلخ و بادام شیرین، اکالیپتوس، نارگیل، زیتون و سیاه‌دانه می‌باشد که در درمان گیاهی کمر درد استفاده می شود.

سیر: خیلی از افراد به دلیل بوی آن از استفاده سیر امتناع می‌کنند اما نکته قابل توجه اینجاست که سیر در جلوگیری از بیماری‌های مربوط به استخوان و تراکم مواد معدنی آن نقش بسیار مؤثری دارد که توصیه می‌شود اگر از خود سیر استفاده نمی‌کنید می‌توانید آن را پودر کرده و در غذاهای خود استفاده کنید با این روش از بوی آن هم خبری نیست! و یا سه تکه از سیر خرد شده را صبح‌ها با معده خالی ببلعید مانند زمانی که قرص را با آب می‌خورید.
همچنین می‌توانید از روغن سیر برای ماساژ دادن کمر استفاده کنید و گرمی آن باعث کاهش درد شما شود!

گندم: این بار از گندم خمیر بسازید اما برای درمان کمردرد و ماساژ دادن آن. به این صورت که یک مشت گندم بردارید و سپس آن را در آب بخیسانید. بگذارید یک شب بماند صبح روز بعد گندم خیس شده را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و بگذارید چند دقیقه بجوشد تا اینکه به مخلوط سفتی تبدیل شده و خمیرمانند شود سپس این مخلوط را دو بار در روز به کمر بمالید.

چای بابونه: بابونه جز آن گیاهانی است که هم برای از بین بردن عفونت‌های بدن و هم درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود و هم می‌توان از آن برای کاهش دردهای عضلانی و به آرامش رسیدن استفاده کرد. به این طریق که یک قاشق چای خوری گل بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. نوشیدن سه فنجان چای بابونه می‌تواند به شما کمک بزرگی در درمان کمر دردتان بکند. بابونه درمان گیاهی کمر درد موثر است.

رزماری: حتماً رایحه‌ی عالی رزماری رو حس کردید و در رابطه با خصوصیات درمانی فراوانش هم شنیدید. هم می‌توانید روغن آن را تهیه کنید و با آن محل درد را ماساژ دهید و هم می‌توانید مقداری از برگ‌های رزماری را در یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سه بار در روز با این محلول کمر خود را بشویید.

روغن شترمرغ: یکی دیگر از درمان‌های خانگی که جدیداً مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد برای کاهش دردهای عضلانی و اسپاسم قرار گرفته، روغن شترمرغ است که می‌توانید پس از اطمینان از اصل بودن آن، هر شب کمر و یا محل درد خود را با آن ماساژ دهید.
همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد درمان‌های گیاهی و خانگی تنها برای تسکین و کاهش درد است و موقتی به کار برده می‌شوند و هیچ‌گاه جایگزین درمان‌های پزشکی و روش‌های توان‌بخشی نمی‌شوند، برای خداحافظی با این دردها و جلوگیری از بروز دوباره‌ی آن‌ها حتماً باید به مراکز درمانی متخصص در حیطه‌های توان‌بخشی که با متد جدید و معتبر سرو کار دارند مراجعه کنید. پس از مراجعه و استفاده از درمان گیاهی کمر درد در کنار آرامش به دست آورده از درمان‌های گیاهی خانگی با آسیب و دردهای خود خداحافظی می‌کنید و رفته‌رفته شاهد بهبودی کامل خود می‌شوید.