ورزش برای گردن درد چیست

فواید آب درمانی
فواید آب درمانی
3 خرداد 1401
روش تشخیص صافی کف پا
روش تشخیص صافی کف پا
8 خرداد 1401
ورزش برای گردن درد چیست
3.9
(7)

ورزش از سری فعالیت هایی است که فواید بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد. ورزش علاوه بر حفظ سلامتی فواید بیشماری برای درمان عارضه‌های مختلف مانند کمر درد نیز دارد. اما بهترین ورزش برای گردن درد چیست؟ ورزش‌هایی که به عنوان درمان برای گردن درد ارائه میشوند حرکات اصلاحی برای گردن درد نام دارند. حرکات اصلاحی برای گردن درد انواع مختلفی دارد. به جهت بهبود سریع گردن درد تنها به انجام یکی از را حرکات اصلاحی بسنده نکنید. انجام مرتب و دقیق انواع حرکات اصلاحی برای گردن درد برای بهبود سریع این عارضه مفید است.

بهترین ورزش برای گردن درد چیست؟

زمانی که میدانید حتی برای درمان گردن درد نیز ورزش‌هایی وجود دارد شاید از خودتان بپرسید که بهترین ورزش برای گردن درد چیست؟ چه ورزش‌هایی میتوانند به معنای واقعی کلمه گردن درد را ریشه کن کنند؟

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

در انجام حرکات اصلاحی برای گردن درد چندین نکته وجود دارد که باید بدانید:

  • بهترین ورزش برای گردن درد ورزشی است که به مشکل شما بیشترین ربط را دارد. چرا که گردن درد و ورزش‌های اصلاحی گردن درد هر دو انواع مختلفی دارند. انتخاب حرکات اصلاحی برای گردن درد باید متناسب با نوع عارضه تان باشد.
  • بهترین ورزش برای گردن درد باید حداقل درد های ناشی از این عارضه را روز به روز کاهش دهد تا به نقطه صفر برسد. حرکتی که برای درمان گردن درد استفاده میکنید نباید درد را افزایش دهد.
  • فاکتور سن در انتخاب بهترین ورزش برای گردن درد اهمیت دارد. هر شخصی باید با توجه به سن خود بهترین حرکات اصلاحی برای گردن درد را انتخاب نماید.

انواع حرکات اصلاحی و ورزش برای گردن درد

حرکات اصلاحی برای درمان گردن درد دو نوع است. شما باید با توجه به نوع و شدت عارضه تان بدانید که بهترین ورزش برای گردن درد چیست. گاهی ممکن است که بیمار مجبور باشد هر دوی انواع حرکات اصلاحی را انجام دهد.

حرکات اصلاحی برای گردن درد عبارت است از:

  1. حرکات کششی: حرکات کششی به منظور افزایش انعطاف پذیری در عضلات گردن توصیه میشوند. هرچه انعطاف پذیری عضلات و رباط ها بیشتر باشد، به همان مراتب درد گردن نیز کاهش خواهد یافت.
  2. حرکات تقویتی: این حرکات عضلات گردن را تقویت میکند. چرا که در برخی موارد ممکن است درد گردن به دلیل افتادگی عضلات گردن باشد.

انجام انواع حرکات اصلاحی برای گردن درد ترتیب خاصی دارد. در انجام انواع حرکات اصلاحی ابتدا باید تمرینات کششی را انجام دهید تا گردنتان نسبت به انجام تمرینات تقویتی آماده تر باشد.

6 حرکت اصلاحی مختلف برای کاهش درد های گردنی

حرکات اصلاحی برای گردن درد بسیار متعدد و مختلف اند. در این بند قرار است به بررسی 6 مورد از بهترین و مهمترین حرکات اصلاحی برای گردن درد بپردازیم. با توجه به ویژگی های هر حرکت کشف خواهید کرد که بهترین ورزش برای گردن درد چیست.

  1. کشش گردن به راست و چپ

بر روی یک صندلی صاف بنشینید و گردن ، شانه ها و تنه باید مستقیم و در یک امتداد باشند. اول سرتان را به طرف راست به آهستگی بچرخانید. هر جا که درد شروع شود همان حد متوقف شوید. دوباره به وضعیت اول برگردانید. کمی استراحت کنید. در مرحله بعد سر را به طرف چپ بچرخانید حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.

  • کشش سر به راست و چپ

سر را به راست و چپ بچرخانید. برای انجام این حرکت رو صندلی بنشینید و کمرتان را کاملا صاف نگه دارید.

  • کشش گردن به جلو

گردنتان را به جلو خم کنید. این حرکات را هنگامی انجام دهید که شانه ها و گردن در امتداد هم باشند

  • کشش سر به عقب

سرتان را به عقب خم کنید. در این حرکت باید سرتان به قدری خم شود که صورتتان صاف به سوی سقف باشد

حرکات اصلاحی برای گردن درد

  • حرکت چانه

چانه تان را بالا ببرید. با فشار ملایم انگشتان دست سرتان را از قسمت چانه به سمت عقب و داخل فشار دهید. این موقعیت را 5 ثانیه حفظ کنید. سپس حرکت را تکرار کنید

  • حرکت اسکالن

کشش اسکالن را انجام دهید. در این حرکت باید یکی از شانه ها را به سمت پایین خم کرده و سر را به سمت مخالف آن خم کنید. سپس این حرکت را برای سمت دیگر نیز انجام دهید.

اصول انجام ورزش برای گردن درد چیست؟

اولین اصل برای انجام حرکات اصلاحی برای گردن درد مراجعه به یک شخص متخصص در این زمینه است. به عبارتی انجام حرکات اصلاحی برای گردن درد نباید خودسرانه و بدون تجویز پزشک باشد. چرا که پزشک گردن را معاینه میکند و بهترین تمرینات را با توجه به وضعیت گردنتان به شما پیشنهاد میدهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان