ورزشهای مخصوص کاردرمانی

گردن درد از علائم بارداري
گردن درد از علائم بارداري
1 آذر 1401
علت بی حالی بدن کمبود کدام ویتامین است
علت بی حالی بدن کمبود کدام ویتامین است؟
3 آذر 1401
ورزشهای مخصوص کاردرمانی
5
(2)

بی شک استفاده از بهترین ورزشهای مخصوص کاردرمانی، یکی از مهم ترین مراحل درمان مشکلات حرکتی به حساب می آید. یکی از مهم ترین عوامل مربوط به آسیب های مغزی کودکان، از بین رفتن تعادل است. در این شرایط کودک باید با استفاده از یک سری تمرین های خاص و ویژه، مشکلات خود را به صورت کامل رفع نماید. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر راه های متنوعی در جهت از بین بردن مشکلات حرکتی و تعادلی ابعاد شده اند. یکی از همین راه ها، استفاده از ورزشهای مخصوص کاردرمانی می باشد.

این تمرینات به صورت اصولی طراحی شده و با داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی اهمیت زیادی هم به دست آورده اند. جالب است بدانید که ورزش های مخصوص کاردرمانی می توانند قسمت های مختلفی از بدن و سلامتی شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. امروز ما مهم ترین حرکات ورزشی کاردرمانی را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع ورزشهای مخصوص کاردرمانی

بیایید تا کارمان را با بررسی انواع ورزشهای مخصوص کاردرمانی شروع کنیم. به صورت کلی تمرینات قرار گرفته در کاردرمانی دو دسته بندی اصلی دارند: تمرینات استاتیک و تمرینات دینامیک. تمرینات استاتیک یا ثابت، به مواردی گفته می شوند که در طی آن تعادل کودک در وضعیت ثابت قرار گرفته می شود. انجام تمرین های تمرکزی برای حفظ تعادل در هنگام نشستن، ایستادن یا حرکت کردن از جمله مهم ترین تمریناتی به حساب می آیند که در این دسته بندی قرار می گیرند.

توجه داشته باشید که تمرینات دینامیک جنب و جوش بیشتری داشته و به تقویت عضلات هم کمک می کنند. بسته به شرایط کلی و جامع بدن کودک، کار درمانگر باید بهترین روش های درمانی را مورد استفاده قرار دهد. بهتر است که از هر دو روش درمانی استفاده کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید. استفاده از خدمات تیم های کار درمانی ایرانی به شما کمک می کند تا بهترین تمرینات را نیز انتخاب کنید.

بهترین حرکات ورزشی کاردرمانی برای حفظ تعادل کدام اند؟

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ ورزشهای مخصوص کاردرمانی برویم. به صورت کلی بهترین حرکات ورزشی کاردرمانی به مواردی گفته می شوند که می توانند بدن کودک را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند. اولین تمرینی که شما می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید مربوط به وزن بدن است. شما باید از کودک خود بخواهید که یک پای خود را بلند کند و آن را بر روی یک سطح بالا تر از ارتفاع زمین بگذارد. در این حالت وزن بر روی پای قرار گرفته بر روی زمین می افتد. این تمرین استاتیک می باشد ولی شما می توانید با پرتاب توپ به سمت کودک، چالش قرار گرفته در این بازی را بیشتر کنید.

دومین مورد از ورزشهای مخصوص کاردرمانی مربوط به راه رفتن بر روی الوار است. در این تمرین شما باید از کودک خود بخواهید سعی کند تا بر روی یک تکه چوب یا یک الوار چوب راه برود. در طی این تمرین کودک مجبور می شود تا یک پای خود را جلو تر از دیگر پای خود قرار دهد و همین مسئله هم تعادل را بهتر می کند.

ورزشهای مخصوص کاردرمانی

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، استفاده از ورزشهای مخصوص کاردرمانی همیشه نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت در این مقاله ما سعی کردیم تا دو مورد از مهم ترین تمرینات مربوط به کاردرمانی برای حفظ تعادل را برای شما شرح دهیم. به خاطر داشته باشید که تمرینات قرار گرفته در این زمینه می توانند دسته بندی های متنوعی داشته باشند و هر کدام به نحوی خاص بر روی بدن کودکان تاثیر گذار هستند. با انتخاب بهترین تمرینات شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی سلامتی کودک را افزایش خواهید داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره تلفنی رایگان