هزینه فیزیوتراپی گردن

ورزش برای دیسک گردن با تصویر
ورزش برای دیسک گردن با تصویر
7 فروردین 1402
ورم زانو بعد از فیزیوتراپی
ورم زانو بعد از فیزیوتراپی
9 فروردین 1402
هزینه فیزیوتراپی گردن
2.1
(11)

پرداخت هزینه فیزیوتراپی گردن؛ به اقداماتی بستگی دارد که برای بهبودی بیماران توسط متخصصین فیزیوتراپی و مراکز درمانی ارائه می شود. هزینه انجام فیزیوتراپی گردن برای همه بیماران یکسان نیست؛ بلکه با توجه به نوع آسیب، متد درمانی و نوع خدمات دریافتی تعیین می شود. برخی از بیماران به معالجه طولانی مدت نیاز داشته، بعضی دیگر آسیب های چندانی به ستون فقرات گردن شان وارد نشده است، در نتیجه دوره درمان متغیر است. این تغییرات در پرداخت هزینه ها تاثیر دارند.  

اقداماتی که به عنوان فیزیوتراپی برای بیماران با مشکلات گردنی ارائه می شوند، تعرفه های مختلفی دارد. اقدامات فیزیوتراپی با توجه به میزان درد و درجه آسیب پذیری انجام می پذیرد. برای بیمارانی که بیماری های مزمن دارند، تعداد جلسات، نوع درمان، زمان انجام و هزینه پرداختی متفاوت تر از بیمارانی است که شرایط حاد دارند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

تعیین هزینه فیزیوتراپی گردن، به عوامل مختلفی چون تعداد جلسات، نوع خدمات (منزل، کلینیک)، تعرفه آزاد یا دولتی و تکنیک هایی به کار برده توسط فیزیوتراپ ها بستگی دارد. برای مثال، تکنیک هایی مثل فیزیوتراپی با دستگاه و یا تکنیک های منوال تراپی، هزینه های متفاوتی دارند.

معمولا هزینه فیزیوتراپی گردن با توجه به نوع بیماری، با یکدیگر فرق می کند. به طور کلی بیماران برای درمان بیماری هایی مثل اسپاسم های عضلانی، دیسک، میگرن، انواع شکستگی ها، آرتروز، بیماری سر به جلو و شانه های برآمده و اختلالات فاست های گردنی، فیزیوتراپی را انتخاب می کنند. برای بیمارانی که فیزیوتراپی در ارجحیت است، پرداخت بهای فیزیوتراپی گردن در برابر دستیابی به سلامتی جسمی، چندان اهمیتی ندارد. با این حال تعرفه های فیزیوتراپی بر اساس دستورات وزارت بهداشت به مراکز و کلینیک ها ابلاغ می شوند. متخصصین فیزیوتراپی، موظف هستند، طبق تعرفه های تعیین شده، از بیماران مبلغ دریافت کنند. 

هزینه فیزیوتراپی گردن در کلینیک

هزینه فیزیوتراپی گردن در کلینیک با هزینه های پرداختی در منزل متفاوت است. بیمارانی که دچار آسیب دیدگی های شدید گردن مثل دیسک یا پارگی دیسک هستند، هزینه بیشتری باید پرداخت کنند. تعداد جلسات، دستگاه های مورد استفاده و تکنیک های به کار رفته در تعیین قیمت تعرفه های فیزیوتراپی در کلینیک تاثیر دارد. تعرفه ها با توجه به بخش خصوصی و دولتی تعیین می شوند.

هزینه فیزیوتراپی گردن در بخش خصوصی بر اساس تعرفه هایی که وزارت بهداشت، مشخص کرده، از بیماران اخذ می شود. شما در هر منطقه از تهران به مراکز مراجعه کنید، قیمت فیزیوتراپی دیسک گردن یکسان خواهد بود. همچنین بیمارانی که بیمه هستند یا از بیمه تکمیلی استفاده می کنند، محاسبه هزینه ها برای آنها متغیر است. این در خصوص افرادی که فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل را انتخاب کرده اند نیز، صدق می کند.

در صورتی که برای شما جلسات فیزیوتراپی با دستگاه تجویز شده باشد، هزینه فیزیوتراپی گردن با توجه به نوع دستگاه های فیزیوتراپی، جداگانه محاسبه می شوند. برای مثال قیمت فیزیوتراپی گردن با الکتروتراپی یا لیزر درمانی فرق می کند. یکی از نکات مهمی که بیماران باید به آن توجه کنند، این است که تعرفه های فیزیوتراپی، هزینه های پزشکی به حساب می آیند؛ بنابراین تعرفه های فیزیوتراپی خصوصی محسوب می شوند. بیمه ها نیز بر اساس آن، فقط بخشی از هزینه ها را به بیماران باز می گرداند. 

فیزیوتراپی گردن

هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل

بسیاری از بیماران ترجیح می دهند که فیزیوتراپی گردن خود را در منزل انجام دهند. هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل با توجه به نوع آسیب دیدگی، محل زندگی (دوری یا نزدیکی به محل کار فیزیوتراپیست) و حرفه ای بودن فیزیوتراپیست متغیر است. در صورتی که بیماران، آسیب های گردنی خفیف دارند، فیزیوتراپی گردن در منزل بهترین گزینه است. آنها می توانند از دستگاه های فیزیوتراپی قابل حمل و ساده، حرکات اصلاحی و ورزشی استفاده کنند. اگر جزء بیمارانی هستید که آسیب های جدی داشته، به طوری که نیاز به دستگاه های پیشرفته دارید، لازم است در مراکز درمانی، فیزیوتراپی را ادامه دهید. درد های کوچک، اسپاسم ها و آرتروز گردن در منزل قابل درمان است.

فیزیوتراپی گردن در منزل برای بیماران با مشکلات تنفسی، افراد سالمند، ضایعه های نخاعی، سکته های مغزی، قلبی و بیماران جراحی شده، گزینه فوق العاده ای است. اگر این بیماران نیاز به تجهیزات چندان پیشرفته ای ندارند و بیشتر بر حرکات و انجام تمرین های ورزشی تمرکز دارند، هزینه حساب شده برای آنان کمتر است. بیمارانی که در منزل ویزیت می شوند و توسط یک فیزیوتراپ مورد درمان قرار می گیرند، فقط همان هزینه ای را پرداخت می کنند که توسط مرکز درمانی تعیین شده است.

جمع بندی مطالب

در پرداخت هزینه فیزیوتراپی گردن عوامل مختلفی تعیین کننده هستند. اول اینکه تعرفه های فیزیوتراپی بخش خصوصی توسط وزارت بهداشت به مراکز درمانی ابلاغ می شوند. دوم؛ تعرفه های فیزیوتراپی گردن در منزل با فیزیوتراپی در کلینیک ها، با یکدیگر فرق می کنند. سوم؛ در تعیین قیمت های فیزیوتراپی گردن، استفاده از انواع تکنیک ها، دستگاه و تجهیزات تاثیر دارد. چهارم؛ مهم ترین معیارهایی که در تعیین هزینه های فیزیوتراپی گردن تاثیر دارند، شامل تعداد جلسات، محل انجام فیزیوتراپی، میزان آسیب وارد شده و میزان تخصص فیزیوتراپیست است.

به طور کلی بهای پرداختی برای هزینه فیزیوتراپی گردن، برای بیماران اهمیت دارد. بیماران برای جلوگیری از آسیب های جدی تر، بهتر است گزینه فیزیوتراپی را انتخاب کنند. درست است که برخی بیماران از بیمه برخوردار نیستند و باید تمام هزینه ها را آزاد پرداخت کنند؛ اما هزینه دارو درمانی یا جراحی بسیار بیشتر می باشد. در صورتی که آسیب های گردن در مراحل اول با فیزیوتراپی درمان شوند، تعداد جلسات کمتر و از تجهیزات ساده تری استفاده خواهد شد. بدین ترتیب با پرداخت هزینه های کمتر، از آسیب های جدی مصون می مانند. در آینده نیز، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین تر نخواهند بود. 

فیزیوتراپی برای آسیب های گردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

2 Comments

  1. خیلی ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان