نوشیدنی برای درمان کمردرد

علت درد در ناحیه گودی کمر زنان
علت درد در ناحیه گودی کمر زنان
14 دی 1401
از کجا بفهمیم پای نوزاد پرانتزی است؟
از کجا بفهمیم پای نوزاد پرانتزی است؟
17 دی 1401
نوشیدنی برای درمان کمردرد
4.4
(18)

احتمالاً در مورد تاثیر گیاهان زیاد شنیده اید، اما شاید هنوز قدرت درمانی آنها را امتحان نکرده باشید. شاید فکر کنید که تاثیر گیاهان آنقدرها هم جدی و کاربردی نباشد اما حقیقت این است که آنها واقعاً تاثیرگذارند! به علاوه، آنها عوارض جانبی ناخوشایندی را که بسیاری از داروها ایجاد می کنند ندارند و مطمئناً به اندازه روش های جراحی خطرناک نیستند. در این مقاله چند نوشیدنی برای درمان کمردرد به شما معرفی می کنیم

هر روز از یک نوشیدنی برای درمان کمردرد خود لذت ببرید

هنگامی که به طور منظم غذاهای ضد التهابی مصرف می کنید، باعث می شوید تا عوامل آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و حتی ضد سرطانی در خونتان تجمع پیدا کند. در طی یک دوره زمانی، این عوامل پرقدرت می توانند نقش مهمی در کاهش و یا حذف واکنش های التهابی در بدن شما داشته باشند. مصرف منظم این نوشیدنی های سالم ممکن است به کاهش کمردرد شما کمک کند.

اگر می‌خواهید کمردرد خود را به روشی طبیعی التیام دهید، از قدرت درمانی ریشه سنبل الطیب، زردچوبه، زنجبیل، آب آلبالو یا پوست درخت بید سفید غافل نشوید. تا این روش ها را امتحان نکنید پی به معجزه آن ها نخواهید برد!

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

ریشه سنبل الطیب

قرن هاست که در تنظیم سیستم عصبی و در رفع تنش، تحریک پذیری، استرس، اضطراب و بی خوابی استفاده می شود. گاهی اوقات از آن به عنوان “آرام بخش طبیعت” یاد می شود و حساسیت اعصاب را تا حد زیادی کاهش می دهد. افراد می توانند با نوشیدن یک فنجان چای سنبل الطیب در زمانی که نیاز به تسکین طبیعی درد دارند، از مزایای آن لذت ببرند.

زردچوبه

زردچوبه دارا خواص ضد التهابی است و حتی به مبارزه با سرطان نیز کمک می کند! همچنین در کاهش درد ناشی از التهاب مفاصل، رگ به رگ شدن یا کبودی بسیار موثر است. در برخی داروخانه ها و عطاری ها زردچوبه به شکل مکمل فروخته می شود، اما می توانید به راحتی زردچوبه را تقریباً در هر وعده غذایی باستفاده کنید یا می توانید یک دمنوش زردچوبه بنوشید.

یک روش آسان دیگر برای مصرف زردچوبه مخلوط کردن مقدار کمی (1 قاشق چایخوری) پودر زردچوبه در یک لیوان شیر گرم است. اگر طعم شیرین را ترجیح می دهید می توانید به شیر عسل  هم اضافه کنید. این نوشیدنی را ترجیحاً قبل از خواب مصرف کنید تا فرآیند ضد التهابی در هنگام خواب عمل کند. البته مصرف لبنیات ممکن است باعث افزایش التهاب در برخی افراد شود. در چنین مواردی، استفاده از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام می تواند مفید باشد.

زنجبیل، نوشیدنی برای درمان کمردرد

هزاران سال است که این ماده شفابخش به عنوان یک ضد التهاب طبیعی برای درمان درد استفاده می شود، همچنین برای تسکین حالت تهوع، سردرد، آرتریت و درد عضلات نیز بسیار مفید است. زنجبیل یک افزودنی عالی برای سیب زمینی سرخ کرده، خوراک سبزیجات و یا چای یا اسموتی ها است.

پوست بید سفید

پوست درخت بید سفید یک ضد التهاب عالی دیگر است و به تسکین التهاب دردناک مفاصل کمک می کند. این گیاه حاوی سالیسین است و همان ترکیبی است که در آسپرین وجود دارد. البته توجه داشته باشید که، افرادی که به آسپرین حساسیت دارند نباید از پوست درخت بید سفید استفاده کنند. با این حال، کسانی که از آن استفاده می کنند نتایج طولانی تری نسبت به آسپرین خواهند داشت!

آب آلبالو

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی است. آب آلبالو می تواند به تسکین درد عضلانی که ممکن است مزمن یا ناشی از ورزش باشد کمک کند. آب آلبالو به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی قابل خرید است و معمولاً حاوی عصاره آلبالو ترش است. سعی کنید روزانه یک لیوان آب آلبالو بنوشید و ببینید آیا تاثیرات مثبتی در تسکین کمردرد شما دارد یا خیر.

در طی یک دوره زمانی، این عوامل ضد التهابی می توانند در جریان خون شما تجمع پیدا کنند، بنابراین گنجاندن این نوشیدنی ها در رژیم غذایی روزانه به کاهش التهاب و جلوگیری از دردهای التهابی جدید کمک می کند.

با تمامی اوصافی که در رابطه با این دم نوش ها گفته شد، حتما قبل از مصرف با پزشک خود در مورد امتحان هر یک از این گیاهان دارویی برای کاهش درد صحبت کنید. در پایان گفتن این نکته لازم به نظر می رسد که شما با مصرف این دمنوش ها نه تنها تسکین درد طولانی مدت و طبیعی را تجربه خواهید کرد، بلکه می توانید عوارض جانبی و بد داروها را نیز فراموش کنید.

 بهترین نوشیدنی برای درمان کمردرد: آب

پس لطفا آب بیشتری بنوشید! در آخر گفتن این نکته بسیار ضروری است که بدن و ستون فقرات شما برای عملکرد بهتر احتیاج به مصرف روزانه آب کافی دارد. زیرا هسته داخلی دیسک های بین مهره ای شما از آب و کلاژن تشکیل شده است. در نتیجه برای بهبود عملکرد آن شما موظف به مصرف آب مطابق با نیاز بدن خود هستید.

میزان مصرف آب برای هر فرد بر اساس سن، جنس، سطح فعالیت و حتی محل زندگی متفاوت است. همچنین مایعات موجود در غذاهایی که می خورید یا در نوشیدنی هایی که می نوشید در مصرف روزانه آب شما نقش دارند. اما به طور کلی پیشنهاد می شود که مردان حدود 13 لیوان در روز و زنان 9 لیوان آب بنوشند. اما در نهایت، این بدن ماست که همیشه به ما می گوید که چقدر آب نیاز داریم. چه از طریق تشنگی و چه از طریق درد شدید. پس به بدن خود گوش دهید و آب بدن خود را تامین کنید. با این کار ستون فقرات شما از شما تشکر خواهد کرد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان