مزایا و معایب استفاده از تردمیل برای تسکین درد

دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن
دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن
10 اسفند 1401
مرکز ساخت کفی طبی در تهران
مرکز ساخت کفی طبی در تهران
13 اسفند 1401
مزایا و معایب استفاده از تردمیل
4
(2)

مزایا و معایب استفاده از تردمیل برای تسکین درد چیست؟ امروزه تردمیل یکی از محبوب‌ترین وسایل و تجهیزات ورزشی محسوب می‌شود که می‌توان آن را در بسیاری از خانه‌ها یافت. این وسیله ورزشی می‌تواند انجام تمرینات هوازی را بسیار ساده و کارآمد کند. برای بسیاری از افراد، تردمیل می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع یک برنامه ورزشی جدید باشد، زیرا پیاده‌روی برای اکثر افراد، صرف‌نظر از سطح آمادگی جسمانی، فعالیتی سودمند و درعین‌حال آسان محسوب می‌شود. همچنین از تردمیل می‌توان برای دویدن و یا برای تمرینات اینتروال استفاده کرد که فعالیتی بسیار سودمند برای افزایش استقامت قلبی عروقی محسوب می‌شود.

امروز می‌خواهیم در مورد مزایا و معایب این دستگاه بحث کنیم: اینکه آیا این دستگاه می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد و اصولاً چه کسانی باید از آن دوری کنند؟ زیرا این دستگاه جدا از تناسب‌اندام و بهبود ظاهر شما، تنظیمات بسیار متنوعی را ارائه می‌دهند و برای تمام خانواده در نظر گرفته شده است. باهم این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مزایا و معایب استفاده از تردمیل – مزایا

کاهش وزن و تناسب‌اندام

دویدن و راه‌رفتن بر روی تردمیل موردعلاقه خود با بلندگوهای بلوتوثی زندگی شما را بسیار سالم‌تر و خوشایندتر می‌کند. اگر احساس می‌کنید چند کیلو اضافه‌وزن دارید، پیاده‌روی و دویدن به شما کمک می‌کند چربی‌های اضافی بدن را بسوزانید و ظاهر بدنی خود را بهبود ببخشید. ازآنجایی‌که همه طرف‌دار دویدن در بیرون از خانه یا ورزش‌کردن در باشگاه نیستند، داشتن یک تردمیل در خانه به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی کالری بسوزانید و کل بدن خود را خوش‌فرم نگه دارید و از همه مهم‌تر سالم بمانید. با صرف 10 تا 15 دقیقه فعالیت در روز، می‌توانید زندگی خود را کاملاً تغییر دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. شما همچنین می‌توانید از برنامه‌ها، سرعت‌ها و شیب‌های مختلف استفاده کنید، حتی یک برنامه کامل را خودتان طراحی و ایجاد کنید. دویدن روی تردمیل به شما کمک می‌کند کالری بیشتری نسبت به دوچرخه‌ ثابت بسوزانید.

تنظیمات پیشرفته

تردمیل های جدید دارای تنظیمات پیشرفته بسیاری برای ایجاد تمرینات مختلف با شدت های مختلف هستند. می توانید سرعت را جوری تنظیم کنید که اول راه بروید، سپس بدوید و در نهایت سرعت را کم کم اضافه کنید. اگر مبتدی هستید یا مدتی است که ورزش نکرده‌اید، می‌توانید چند روز اول با دویدن سبک شروع کنید، سپس به آرامی سرعت را افزایش دهید.

در مرحله بعد، می‌توانید شیب را تنظیم کنید و ورزش منظم خود را پرچالش‌تر کنید. این بخش از تنظیمات تردمیل مانند بالابردن سطح مقاومت در دوچرخه ثابت است. علاوه بر این، بسیاری از تردمیل‌ها دارای بلندگوهای بلوتوثی هستند که به شما امکان می‌دهند موسیقی پخش کنید و از دویدن خود بیشتر لذت ببرید.

برخی از تردمیل‌ها امکان تاشو بودن دارند. یعنی می‌توانید دستگیره‌های کنار تردمیل را باز یا بسته کنید. این قابلیت می‌تواند برای کسانی که احتیاج به حمایت بیشتری دارند مفید باشد. می‌توانید با تا کردن دسته‌ها دویدن را برای بالاتنه خود پرچالش‌تر کنید.

تردمیل یک انتخاب خوب برای دیابتی‌ها

افراد مبتلا به دیابت باید برای حفظ سطح قند خون خود باید فعالیت بدنی داشته باشند. بااین‌حال، اگر همیشه نمی‌توانید بیرون بروید یا به باشگاه بروید، پیاده‌روی یا دویدن روی تردمیل می‌تواند کار را برای شما آسان‌تر کند. تحقیقات نشان داده‌اند که این ورزش هوازی می‌تواند گلوکز خون را در بیماران مبتلا به دیابت غیروابسته به انسولین کاهش دهد. علاوه بر این، استفاده از این دستگاه از دیگر عواقب این بیماری جلوگیری کرده یا احتمال آن را کاهش می‌دهد.

تردمیل می‌تواند به افراد مبتلا به درد سیاتیک کمک کند

افراد مبتلا به درد سیاتیک باید از نشستن طولانی‌مدت خودداری کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین درد آن‌ها تغییر وضعیت بدن و پیاده‌روی به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز است. اگر در خانه تردمیل داشته باشید، به‌احتمال زیاد این فعالیت برای شما راحت‌تر انجام می‌شود.

عملکرد خود را ارزیابی کنید

اکثر تردمیل‌ها دارای نمایشگری هستند که می‌توانید عملکرد خود را ردیابی کنید. به‌عنوان‌مثال، دانستن اینکه در طول یک تمرین قلبی عروقی چقدر کالری می‌سوزانید، به شما انگیزه می‌دهد تا در جلسه بعدی بهتر عمل کنید و اعداد بالاتری کسب کنید. بسته به مدل تردمیل، می‌توانید سرعت، زمان دویدن، ضربان قلب و غیره را نیز ببینید. این اعداد را بنویسید و ببینید بعد از چند هفته دویدن چگونه پیشرفت کرده‌اید.

آمادگی برای مسابقات و ماراتن

تردمیل‌ها هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم برای علاقه‌مندان به دویدن که می‌خواهند در ماراتن‌ها و مسابقات شرکت کنند بسیار عالی هستند. می‌توانید بدون توجه به آب‌وهوای بیرون و بدون صرف زمان برای رسیدن به نقطهٔ دویدن موردعلاقه‌تان، تمرین و جلسه روی تردمیل را انجام دهید. تردمیل‌ها ممکن است در ابتدا گران به نظر برسند، اما آنها یک سرمایه‌گذاری عالی برای همه هستند

استفاده از تردمیل برای بهبودی پس از جراحی

بیمارانی که پس از جراحات و جراحی‌ها بهبود می‌یابند، می‌توانند از تردمیل برای بازگشت به وضعیت اولیه خود استفاده کنند. با کمک یک فیزیوتراپ و برنامه مناسب، جراحات شما سریع‌تر بهبود می‌یابد و عضلات شما قوی‌تر می‌شوند. این دستگاه برای افرادی که با آسیب‌های پا مواجه هستند می‌توانند بهترین گزینه باشند.

مزایا و معایب استفاده از تردمیل – معایب

مزایا و معایب استفاده از تردمیل

تردمیل برای افراد مبتلا به درد مفاصل مناسب نیست

اگر با درد مفاصل دست‌وپنجه نرم کرده‌اید، بهتر است از تردمیل دوری کنید. ازآنجایی‌که دویدن باعث فشار اضافی بر روی مفاصل شما می‌شود، این فعالیت می‌تواند درد را افزایش داده و وضعیت شما را بدتر کند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برای خانه خود تردمیل بگیرید یا نه باید با پزشک خود مشورت کنید.

داشتن تمرینات محدود

نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کار زیادی روی تردمیل انجام دهید. اگر نگاه کنید برای داشتن یک برنامه ورزشی متنوع، باید ماشین‌آلات و تجهیزات تناسب‌اندام دیگری را برای باشگاه خانگی خود تهیه کنید. تردمیل‌ها فقط برای دویدن هستند، بنابراین احتمال اینکه بعد از چند وقت، کار با آن برای شما خسته‌کننده شود وجود دارد. همچنین، دویدن و پیاده‌روی در خارج از خانه، عضلات بیشتری را درگیر می‌کند و دویدن بر روی زمین، کمی پیچیده‌تر از دویدن روی تردمیل است.

تردمیل می‌تواند بر انعطاف‌پذیری تأثیر بگذارد

دویدن در بیرون از خانه با دویدن بر روی تردمیل متفاوت است؛ بنابراین، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بدن شما هنگام کار بر روی تردمیل مانند دویدن در بیرون از خانه عمل کند. دویدن در بیرون از خانه پرچالش‌تر است و شما هرگز نمی‌دانید قرار است با چه چیزی روبرو شوید. این موضوع به‌مرور می‌تواند باعث شود تا دویدن روی تردمیل بر انعطاف‌پذیری شما تأثیر منفی بگذارد؛ زیرا بدن شما فقط بر روی یک سطح صاف می‌دود؛ بنابراین، شما باید یک برنامه تمرینی متنوع داشته باشید که شامل سایر تمرینات برای درگیرکردن کل بدن شما باشد

نتیجه مزایا و معایب استفاده از تردمیل

خرید تردمیل زندگی شما را تغییر می‌دهد! اگرچه در ابتدا ممکن است گران به نظر برسد، اما داشتن این تجهیزات در خانه مزایای زیادی دارد. اصلی‌ترین آن سالم ماندن و تناسب‌اندام است. اگر قصد کاهش وزن و تقویت بدن خود را دارید، دویدن روی تردمیل یک شروع عالی است. این دستگاه می‌تواند برای افراد مبتلا به درد سیاتیک، ورزشکاران، علاقه‌مندان به‌تناسب اندام و افرادی که از صدمات بهبود می یابند بسیار مفید باشد. استفاده از تردمیل آسان است، تنظیمات زیادی دارد و می تواند به شما در ردیابی عملکردتان کمک کند.

همچنین باید به برخی از مضرات داشتن تردمیل در منزل نیز اشاره کرد. مورد اول بیشتر به‌نوعی احتیاط محسوب می‌شود و باید این نکته را در نظر گرفت که تردمیل برای همه کسانی که با درد مفاصل سروکار دارند مناسب نیست. دویدن می‌تواند به مفاصل شما فشار وارد کند. تمریناتی که می‌توانید روی تردمیل انجام دهید محدود هستند و می‌توانند بر انعطاف بدن شما تأثیر بگذارند، بنابراین بهتر است قبل از خرید آن با پزشک خود نیز مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان