فعالیت بدنی در مردان

انواع اسکولیوز
انواع اسکولیوز
18 آبان 1399
اسکولیوز و تغذیه
اسکولیوز و تغذیه
25 آبان 1399
فعالیت بدنی در مردان
3.7
(3)

تمرکز بسیاری روی فواید فعالیت بدنی و تشویق جامعه جهانی برای فعال‌تر شدن جسمی وجود دارد. فعالیت بدنی هم از نظر سلامت جسمی و هم از نظر روحی دارای اهمیت است.

عدم وجود فعالیت بدنی در مردان با طیف وسیعی از مشکلات جدی سلامتی از جمله چاقی، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان در ارتباط است. شایع‌ترین دلایلی که مردان از نظر جسمی فعال نیستند، کمبود وقت به دلیل تعهدات کار یا تحصیل، عدم علاقه، سن (من خیلی پیر هستم) و آسیب‌های مداوم یا بیماری است.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مردان در سال 2010 در سطح جهانی اندکی از نظر جسمی فعال‌تر از زنان بودند. کمتر از 1/2 درصد از مردان 18 تا 64 ساله به اندازه کافی فعال هستند. این تعداد در مردان بالای 65 سال به 4/4 کاهش می‌یابد. علاوه بر این، 7 مرد از 10 مرد استرالیایی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. به طور کلی حدود 23٪ از بزرگسالان 18 ساله و بالاتر در سال 2010 به اندازه کافی فعال نبودند (مردان 20٪ و زنان 27٪)

چندین دلیل مشترک وجود دارد که برخی از مردان ورزش نمی‌کنند:

کمبود وقت برای فعالیت بدنی (مردان بین 30 تا 50 سال به طور معمول مشغول کار و تعهدات خانوادگی هستند). وقتی اوقات فراغت محدود است، انتخاب فعالیت‌های لذت‌بخش طبیعی است. اگر مردان فعالیت بدنی را لذت‌بخش نبینند، آن‌ها این کار را نمی‌کنند.

عدم علاقه به فعالیت بدنی در مردان: برخی از مردان به باور غلط نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود اعتقاد دارند و فکر می‌کنند که فقط فعالیت بدنی به صورت سخت و ناراحت کننده ارزش وقت صرف کردن دارد. با این حال، فعالیت بدنی لازم نیست به شدت جدی باشد.

کمبود انگیزه مردان در انجام فعالیت بدنی: برخی از مردان سلامتی را یک اولویت پایین می‌دانند.

عدم توانایی جسمی مردان: موارد بهداشتی که فعالیت و حرکت را ناراحت کننده می‌کند مانند چاقی، کمردرد یا خستگی مداوم، مانعی مهم برای شرکت منظم در فعالیت‌های بدنی است.

دسترسی محدود به امکانات ورزشی. بعضی از مردان همه چیز راجع به فعالیت بدنی را به سالن‌های ورزشی ربط می‌دهند در صورتی که فعالیت‌هایی که نیازی به امکانات و تجهیزات ندارند، مانند پیاده‌روی بسیار تأثیرگذار هستند.

فعالیت بدنی در مردان

به عنوان هر حرکت بدنی تولید شده توسط عضلات اسکلتی که نیاز به هزینه انرژی دارد از جمله فعالیت‌هایی مانند:

  • کار کردن
  • بازی کردن
  • انجام کارهای خانه
  • مسافرت
  • شرکت در کارهای تفریحی

فعالیت بدنی در مردان منظم به حفظ وزن سالم بدن و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط مزمن و صدمات کمک می‌کند.

سطح بالایی از آمادگی قلبی و تنفسی نیز یکی از بهترین پیش بینی کننده‌های سلامت و تندرستی عمومی بدن است.

انجام فعالیت بدنی در مردان با شدت متوسط به طور منظم دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی است. این شامل پیاده‌روی، دوچرخه سواری، یا شرکت در ورزش است. مزایای فعالیت بدنی در جهت کاهش خطرات زیر است:

  • بیماری‌های قلبی عروقی
  • دیابت
  • سرطان روده بزرگ و پروستات
  • افسردگی
  • خطر شکستگی لگن یا مهره
  • کمک به کنترل وزن

فواید فعالیت بدنی در مردان

فعالیت بدنی به وضوح خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری قلب (CHD) را کاهش می‌دهد.

افراد با انجام فعالیت در اوقات فراغت معادل 300 دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​20٪ در معرض خطر کمتری بودند. افرادی که معادل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی در اوقات فراغت با شدت متوسط ​​دارند، 14٪ خطر کمتری داشتند.

در یک مطالعه بزرگ آینده نگر، فعالیت بدنی با شدت زیاد در مردان، حتی با 70 ساعت در هفته، با کاهش خطر بروز حوادث بیماری مزمن عمده و کل بیماری‌های قلبی و عروقی همراه بود. دویدن، تنیس و پیاده‌روی سریع هر کدام با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همراه بودند.

فواید فعالیت بدنی در مردان با آسیب مزمن

کاهش وزن برای آقایان با ترکیبی از کاهش وزن با رژیم غذایی، فعالیت بدنی یا برنامه فعالیت بدنی و تکنیک‌های تغییر رفتار به بهترین وجه حاصل می‌شود. افزایش شدت فعالیت بدنی با از دست دادن توده چربی در مردان به شدت چاق همراه بود. سطوح بالاتر فعالیت بدنی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود. سطوح بالاتر فعالیت بدنی مردان در اوقات فراغت ممکن است خطر ابتلا به سندرم درد مزمن در لگن را کاهش دهد.

فواید فعالیت بدنی در مردان مبتلا به سرطان پروستات

(احتمال ابتلا به سرطان پروستات ، در مردان میانسال و مسن بیشتر است)

ورزش بر کیفیت زندگی مردان مبتلا به سرطان پروستات بسیار تأثیر به سزایی دارد.

بهبود کیفیت زندگی در دوره‌ی سرطان و خستگی در مردان مبتلا به سرطان پروستات (تا 6 ماه پیگیری).

اثرات مثبت بر روی مردان با قدرت بدنی و تنفس پایین.

فعالیت بدنی در مردان با کاهش کلی مرگ و میر در مردان مبتلا به سرطان پروستات همراه بود. هم فعالیت‌های غیر شدید و هم فعالیت‌های شدید نتایج معنی داری را نشان دادند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان